آموزش آنلاین رایتینگ آیلتس

آموزش آنلاین رایتینگ آیلتس

 

 

مدت زمان مطالعه:30 دقیقه

 

IELTS Writing

 

   آموزش آنلاین زبان انگلیسی در عصر تکنولوژی و شیوع بیماری کرونا و گونه‌های جهش یافته آن نظیر ویروس دلتا، بهترین روش آموزش زبان می‌باشد. زبان آموزان در صورت شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی، دیگر نیازی به رفت و آمد به کلاس‌های حضوری را ندارند. شما زبان آموزان محترم می‌توانید از طریق استراتژی های آموزش آنلاین زبان، به یادگیری رایگان زبان انگلیسی خود بپردازید.

 

   بخش رایتینگ یکی از مشکل ترین بخش‌های آزمون آیلتس حتی برای انگلیسی‌زبانان بومی (Native) است. همان‌طور که می‌دانید، رایتینگ آخرین مهارت آزمون کتبی آیلتس IELTS است. برای سنجش مهارت Writing متقاضیان آزمون آیلتس، سؤالات در دو بخش یا دو Tasks طراحی می‌شوند تا شرکت کننده به سؤالات پاسخ نگارشی بدهد. تقویت مهارت رایتینگ آیلتس IELTS Writing تکنیک‌های ویژه‌ای دارد که در کلاس های آنلاین آیلتس به زبان آموزان آموزش داده می‌شود.

 

   در این مقاله، نکات مهم را در مورد رایتینگ آزمون آنلاین آیلتس در اختیار شما زبان آموزان عزیز و متقاضیان آزمون آیلتس قرار می‌دهیم تا بتوانید نمره بالایی کسب کنید. شما داوطلبین آزمون آیلتس می‌توانید با خواندن این مقاله، اطلاعات مهم و مفیدی در مورد بخش اول یا تسک یک رایتینگ آیلتس در ماژول جنرال و ماژول آکادمیک، بخش دوم یا تسک دو رایتینگ آیلتس در ماژول آکادمیک و ماژول جنرال، موضوع آزمون آیلتس، نحوه ارزیابی نمره رایتینگ، نامه نگاری، نمونه رایتینگ آیلتس جنرال تسک 1 کسب می‌کنید.

 

 رایتینگ  آیلتس IELTS Writing 

 

   در مقالات گذشته بیان کردیم که متقاضیان آزمون آیلتس آکادمیک، افرادی هستند که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند و داوطلبان آزمون آیلتس جنرال، افرادی هستند که مقاصد حرفه‌ای و شغلی خاصی را دنبال می‌کنند؛ بنابراین داوطلبان با توجه به برنامه‌های حرفه‌ای و یا آکادمیک خود در هر یک از امتحانات فوق شرکت می‌کنند. مهارت رایتینگ هم در آمون آیلتس آکادمیک و هم در آزمون آیلتس جنرال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نکات و توضیحات مهمی را در این مقاله درباره تسک 1 رایتینگ آیلتس IELTS Writing در ماژول آکادمیک، تسک 1 رایتینگ آیلتس IELTS Writing در ماژول جنرال، تسک 2 رایتینگ آیلتس IELTS Writing در ماژول آکادمیک و تسک 2 رایتینگ آیلتس IELTS Writing در ماژول جنرال می‌پردازیم.

 

IELTS Writing

 

آزمون رایتینگ آیلتس در ماژول آکادمیک

 

آزمون رایتینگ آیلتس در ماژول آکادمیک حدود یک ساعت است و از دو تسک یا قسمت تشکیل شده است. تسک 1 رایتینگ آیلتس آکادمیک برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با تسک 1 رایتینگ آیلتس جنرال برای متقاضیان حرفه‌ای و شغلی کاملاً متفاوت است ولی تسک 2 این دو آزمون برای همه داوطلبان یکسان است.

 

تسک 1 رایتینگ آیلتس در ماژول آکادمیک

 

در قسمت اول یا Task1 آزمون آیلتس اکادمیک از شما خواسته می‌شود که درباره یک نمودار، طرح و داده‌های آماری یا جدول، توضیحات لازم را در حداقل 150 کلمه بنویسید.

 

تسک 2 رایتینگ آیلتس در ماژول آکادمیک و جنرال

 

 در تسک 2 آزمون رایتینگ آیلتس IELTS Writing، موضوعی برای نگارش به شما زبان آموزان محترم داده می‌شود که همان essay writing نامیده می‌شود. این قسمت از آزمون کتبی آیلتس، توانایی نگارش شما را به چالش می‌کشد. نظرات و توضیحات خود را در حداقل 250 کلمه بنویسید. داوطلب باید توانایی بیان توضیحات ضروری و نگارش نظرات شخصی‌اش را داشته باشد.

 

موضوعات essay writing تسک 2 آزمون آیلتس به 5 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

 

1)  Opinion Essays 

2)  Discussion Essays

3)  Problem Solution Essays

4)  Advantages & Disadvantages Essays

5)  Double Question Essays

 

نحوه مدیریت زمان رایتینگ آیلتس

 

   رایتینگ آیلتس دارای Task 1 و Task 2 است و 60 دقیقه زمان برای پاسخ به سؤالات این دو تسک اختصاص داده شده است. توصیه ما این است که برای تسک اول 20 دقیقه و برای تسک دوم 40 دقیقه زمان در نظر بگیرید؛ اما باز هم خودتان می‌توانید زمان آزمون رایتینگ آیلتس را با توجه به سرعت عمل و نقاط قوت و ضعف خود در نگارش متن تنظیم کنید.

 

Task

حداقل تعداد کلمات

زمان پیشنهادی

Task 1

ارائه توضیحات لازم درباره نمودار، طرح و داده‌های آماری یا جدول

150 کلمه

20 دقیقه

Task 2

نوشتن مقاله درباره ایده‌های خود

250 کلمه

40 دقیقه

 

 

   زبان آموزان می‌توانند مقاله معیار های رایتینگ تسک 1 - آیلتس آکادمیک را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره Task 1 رایتینگ آیلتس در ماژول آکادمیک و نمونه رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 مطالعه کنند.

 

نحوه ارزیابی نمره تسک 1 در آزمون آیلتس آکادمیک

 

IELTS Writing

   نمره تسک 1 در آزمون آیلتس آکادمیک بر حسب موارد زیر ارزیابی می‌شود:

 

  1. توانایی توصیف اطلاعات به صورت هدفمند
  2. توانایی مقایسه اطلاعات داده شده (استفاده صحیح از ساختارهای تفصیلی و عالی)
  3. توانایی استفاده از زبان نوشتاری و لغات مناسب و نه بیان ایده‌های خود برای توصیف نمودارها، چارت‌ها و جداول
  4. توانایی استفاده از تکنیک‌های رایتینگ همانند پارافریزینگ (به معنای بازنویسی عبارات داده شده با استفاده از لغات و مترادف‌ها و متضادهای مناسب)
  5. توانایی عدم استفاده از تکنیک پارافریز (در برخی مواقع نباید کلمات کلیدی را بازنویسی و پارافریز کرد: شما زبان آموز محترم باید بدانید در چه مواردی حتماً باید خود کلمه را در متن قرار دهید و از بیان مترادف یا متضاد آن اجتناب کنید).

 

نحوه ارزیابی نمره تسک 2 رایتینگ آیلتس آکادمیک

 

IELTS Writing

 

   رایتینگ تسک 2 شما زبان آموزان عزیز محترم آزمون آیلتس بر حسب موارد زیر ارزیابی می‌شود:

 

  1. Task Response
  2. Coherence & Cohesion
  3. Lexical Resource
  4. Grammatical Range & Accuracy

 

رایتینگ آزمون آیلتس جنرال

 

   رایتینگ آزمون آیلتس در ماژول جنرال نیز دارای دو تسک است و برای پاسخ به سؤالات این دو بخش، 60 دقیقه زمان به داوطلب داده می‌شود. در تسک 1 رایتینگ آیلتس در ماژول جنرال از داوطلب خواسته می‌شود که یک نامه با موضوع مشخص شده با حداقل 120 کلمه بنویسد. داوطلب آزمون آیلتس در تسک 2 رایتینگ آیلتس جنرال موظف است که یک مقاله با موضوع داده شده نگارش کند و نظرات شخصی و بحث‌های لازم و مرتبط را در حداقل 250 کلمه در این مقاله بگنجاند. داوطلبان می‌توانند برای تسک اول 20 و برای تسک دوم 40 دقیقه در نظر بگیرند و یا به هر شکلی که می‌توانند مدیریت زمان را برای رسیدن به نتیجه بهتر در نگارش نامه و مقاله بر عهده گیرند.

 

 

NO

Task

حداقل تعداد کلمات

 زمان پیشنهادی

Task 1

نامه‌ای با موضوع تعیین شده می‌نویسید

150 کلمه

20 دقیقه

Task 2

مقاله‌ای (essay) درباره نظرات خود نوشته و دلایل پشتیبانی خود را ذکر کنید.

250 کلمه

40 دقیقه

 

 

نامه ‌نگاری در تسک 1 آزمون جنرال آیلتس

 

   در این قسمت توانایی شما در نگارش محتوای نامه و بیان حقایق و اطلاعات واقعی، ابراز نظرات شخصی، دیدگاه‌ها، موارد ضروری، خواسته‌ها و تمایلات شخصی ارزیابی می‌شوند. ممکن است از شما خواسته شود که یک نامه غیر رسمی به یک دوست یا یک نامه نیمه رسمی و یا رسمی به فردی در یک موقعیت شغلی با حفظ موازین نامه نگاری رایج بنویسید.

 

نمونه رایتینگ آیلتس جنرال تسک 1

 

   در این قسمت فقط چند نمونه رایتینگ آیلتس جنرال تسک 1 را برای شما ارائه می‌دهیم و در پست‌های بعدی به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

   You have heard that a developer plans to build a shopping centre near your home.

Write a letter to the council. In your letter

  • say how you heard about the plan
  • explain how you feel about it

   ask for more information about it

 

 

Model answer

Dear Sir or Madam,

I am a resident of Boundary Road and I have recently read in the local newspaper that a shopping centre is going to be built near where I live.

This news was rather a surprise to me. I have been living in Boundary Road for five years now and it has always been a very quiet street with very few tall buildings. I think a construction like this will change the atmosphere of the area considerably and, like many other residents I have spoken to, I am not at all happy about it.

I think people who live in the area have a right to know more about the plan before it goes ahead, so I would like to request further details regarding the dates of the planned building work and the size of the centre. Also, I sincerely hope you are planning to provide a car park, as otherwise parking will become very difficult for everyone in the area.

I look forward to hearing from you.

Yours faithfully,
John Carlson

   (175 words)

 

   برای اینکه با تحلیل نمونه رایتینگ آیلتس جنرال تسک 1 آشنا شوید، می‌توانید مقاله یک نمونه تحلیل نامه نگاری در جنرال تسک 1آیلتس را مطالعه نمایید.

 

نحوه ارزیابی تسک 1 رایتینگ جنرال

 

   ارزیابی تسک 1 در آزمون رایتینگ جنرال بر حسب موارد زیر انجام می‌شود:

 

  1. توجه به نحوه ابراز ایده های شخصی
  2. توجه به اطلاعات حقیقی و نوشتن اطلاعات مرتبط
  3. توجه به نحوه بیان نیازها، خواسته‌ها، شکایات، دیدگاه‌ها و غیره
  4. توجه به چگونگی نحوه دقیق پاسخ دهی به سؤالات مطرح شده

 

   نکته آخر که باید بدان توجه داشته باشید این است که نمره جداگانه ای برای دستور زبان در آزمون آیلتس در نظر گرفته نشده است، اما شما باید در هر مرحله از رایتینگ، به دستور زبان و گرامر، استفاده صحیح از زمان‌ها، نحوه صحیح به‌کارگیری انواع جملات در آزمون آیلتس، ساختار جمله سازی در آزمون آیلتس و در نهایت به علائم نگارشی(punctuation) در زبان انگلیسی توجه کنید تا بتوانید نمره بالای 8 را در رایتینگ آیلتس کسب کنید. امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

 

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه