دستور زبان در آزمون آیلتس

دستور زبان در آزمون آیلتس

 

زمان تقریبی مطالعه: 10دقیقه


در آزمون آیلتس برای هر چهار مهارت نمره جداگانه ای در نظر گرفته می شود . در مقاله چگونه نمره آیلتس محاسبه می شود، توضیح مفصلی راجع به این موضوع در اختیار شما قرار داده ایم . کاربرد دستور زبان با ساختارهای دستوری صحیح همراه با استفاده از لغات متنوع مرتبط با موضوعات ، در نمره آیلتس تاثیر گذار است . حتی جملات ساده نیز باید دقیق نوشته شوند. اما برای اینکه نمره خود را به بالاتر از 4 برسانید، باید نشان دهید که می توانید از انواع جمله های پیچیده هم استفاده کنید و همچنین زمان ها و ساختارهای مربوطه را رعایت می کنید.

گرامر زبان انگلیسی در آزمون آیلتس به طور مستقیم مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و بخش مجزایی به آن اختصاص داده نشده است ، اما به شما کمک می­ کند تا در هر چهار مهارت خواندنی ، نوشتاری ، شنیداری و گفتاری آیلتس پیشرفت کنید و نمره خود را بالا ببرید. استفاده از دستور زبان در مهارت اسپیکینگ و رایتینگ بسیار مهمتر است و برای استفاده از دستور زبان صحیح و متنوع نمره در نظر گرفته می شود .

اما سوالی که در اینجا به ذهن می آید این است که:

 

نقش گرامر در مهارت reading و listening در آزمون آیلتس چیست؟

 

هرچقدر به ساختارها و گرامر زبان انگلیسی آشناتر باشید، می توانید هنگام آزمون reading و listening، ساختارها را به درستی درک کرده و پاسخ صحیح را انتخاب کنید. قبل از اینکه به یک سری اشتباهات رایج نگاهی بیاندازیم ، به شما پیشنهاد می دهیم تا در ابتدا مقاله تقویت reading در آزمون آیلتس را مطالعه نمایید.

اجازه دهید تا مثالی را در این زمینه قید کنیم:

استفاده از ساختار مجهول در جملات بسیار مهم است. اگر شما با ساختار مجهول آشنایی نداشته باشید و معنی جمله را درست متوجه نشوید، احتمال نوشتن جواب اشتباه در آزمون reading و listening زیاد خواهد بود.

 

 (مجهول). My life is influenced by many factors 

زندگی من تحت تاثیر عوامل زیادی قرار گرفته است.

 (معلوم). My life influences on many factors 

زندگی من، عوامل زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

در ساختار معلوم ما یک فاعل داریم که کننده کار است و کاری را انجام می دهد، در حالی که در ساختار مجهول ، آن اسمی که کار بر روی آن انجام شده است، اهمیت دارد. در مثال بالا زندگی تحت تاثیر قرار گرفته است؛ زندگی نمی تواند فاعل باشد بلکه مفعول است و تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

استفاده از ساختارهای پیچیده در گرامر زبان انگلیسی

 

استفاده از ساختارهای پیچیده در آزمون آیلتس بسیار مهم است. مثالی از استفاده اشتباه از رابط ها را در نظر بگیرید:

 

 (جمله اشتباه). The man talks to me is my father 

در مثال اول ما دو فعل talk و is را داریم. زمانی که در جمله از یک فعل بیشتر استفاده شده باشد، حتما باید از یک رابط برای ربط دو جمله استفاده کرد. همینطور اگر سه فعل در جمله باشد، باید از دو رابط استفاده کنیم. یعنی تعداد رابط ها همیشه یکی از تعداد افعال کمتر است.

 (جمله اشتباه) .The man who talking to me is my father

(جمله صحیح) .The man who is talking to me is my father

 

در جمله دوم فعل be آورده نشده و جمله را اشتباه کرده است. اگر قرار باشد فعل be را حذف کنیم، باید رابط who را نیز حذف کنیم. ما در مقالات بعدی، به طور جزئی تر، جملات پیچیده را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

سخن آخر

توجه با ساختارهای گرامری و استفاده از آنها در همه مهارت های زبان انگلیسی بسیار مهم است. هرچند که استفاده از گرامر در آزمون ها به طور جداگانه نمره دهی نمی شود، اما غیر مستقیم می تواند در ارزیابی نمره آزمون تاثیر گذارد. یادگیری ساختارهای زبان انگلیسی را در برنامه مدونی که برای شرکت در آزمون آیلتس برای خود طراحی کرده اید، بگنجانید.

 

لینک های مرتبط 

پادکست آموزش زبان انگلیسی

معیار های رایتینگ تسک 1 - آیلتس آکادمیک

موضوعات اسپیکینگ آیلتس

آموزش گرامر انگلیسی با فیلم





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه