آزمون آنلاین آیلتس

آزمون آنلاین آیلتس

 

زمان تقریبی مطالعه: 20دقیقه

 

آزمون آیلتس کامپیوتری چیست؟

یکی از مدارکی که برای مهاجرت های تحصیلی و کاری برای مهاجرین لازم است مدرک زبان انگلیسی است البته که این مدرک برای فعالیت های دانشگاهی و تدریس نیز مورد استفاده قرار میگیرد، در هرکدام از موارد زبان آموزان در تلاش برای بدست آوردن معتبرترین مدک زبان انگلیسی هستند.

یکی از معتبر ترین و محبوب ترین مدارکی که برای زبان انگلیسی وجود دارد مدرک آیلتس است، چرا که برای انجام این آزمون نیاز به سفر به کشورهای همسایه نیست و شما در ایران میتوانید در این آزمون شرکت کنید، از دیگر مزایای آزمون آیلتس این است که بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی و کشورهای مهاجر پذیر مانند کانادا نیز این آزمون را معتبر میدانند.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله گرفتن آیلتس برای مهاجرت را مطالعه کنید.

مراکز برگذاری آزمون آیلتس، آزمون را در دو روش کامپیوتری و نوشتاری برگذار میکنند، و ما قصد داریم در این مقاله درمورد تفاوت های این دو روش توضیح دهیم و همچنین شما میتوانید در آزمون آزمایشی آیلتس آنلاین رایگان گروه آموزشی المپ شرکت کنید و سطح  آمادگی خود را بیازمایید.

گروه آموزش آنلاین آیلتس المپ قصد دارد در این مقاله به سوالات پرتکرار زبان آموزان چون:

  • آیا آزمون کامپیوتری آیلتس متفاوت از آزمون نوشتاری آن است؟
  • آیا نحوه ی امتیازدھی در آزمون کامپیوتری مشابه آزمون نوشتاری آیلتس است؟
  • آیا تفاوتی در نحوه ی آزمون نوشتاری آیلتس با آزمون کامپیوتری وجود دارد؟
  • مزایا و معایب آزمون کامپیوتری آیلتس

پاسخ دهد و نکاتی مفید برای منقاضیان آزمون کامپیوتری دارد.

آیا آزمون کامپیوتری آیلتس متفاوت از آزمون نوشتاری آن است؟

خیر، آزمون کامپیوتری آیلتس مشابه آزمون نوشتاری آن است و تنھا آزمون آیلتس کامپیوتری از طریق کامپیوتر انجام می شود و آزمون آیلتس نوشتاری بر روی برگه انجام می شود.

آیا نحوه ی امتیازدھی در آزمون کامپیوتری مشابه آزمون نوشتاری آیلتس است؟

بله صد در صد.

ھر دو آزمون آیلتس نوشتاری و کامپیوتری به یک شکل امتیازبندی می شوند. تنھا تفاوت آزمون آیلتس نوشتاری با کامپیوتری در این است که در آزمون نوشتاری شما بر روی برگه به سوالات پاسخ می دھید و در آزمون کامپیوتری آیلتس ازطریق صفحه نمایش سوالات را می خوانید و از طریق کیبورد پاسخ ھا را تایپ می کنید.

آیا تفاوتی در نحوه ی آزمون نوشتاری آیلتس با آزمون کامپیوتری وجود دارد؟

بله تنھا  تفاوتی که بین آزمون آیلتس نوشتاری و کامپیوتری موجود دارد در قسمت مھارت شنیداری آن است، درھر دو نوع آزمون ۳۰ دقیقه به داوطلبان زمان داده می شود تا به سوالات شنیداری پاسخ دھند با این تفاوت که در آزمون نوشتاری آیلتس دوطلبان باید به سوالات بر روی برگه های پرسش نامه پاسخ دھند و تنھا۱۰ دقیقه اضافی به آنھا فرصت داده می شود تا جوابھا خود را از پرسش نامه به برگه ھا ی پاسخ نامه منتقل کنند. اما درآزمون کامپیوتری مھارت شنیداری آیلتس که با تایپ کردن به سوالات پاسخ داده میشود  پس از پایان ۳۰ دقیقه، تنھا ۲ دقیقه ی اضافی به داوطلبان داده می شود تا جوابھای خود را بررسی کنند و در صورت نیاز جوابھای خود را تغییر دھند.  برای دیگر مھارتھای آزمون آیلتس که شامل آزمون مھارت خواندن، نوشتن و صحبت کردن است، زمان بندی ودیگر وجھای آزمون برای ھر دو آزمون نوشتاری و کامپیوتری آیلتس یکسان است.

 

آزمون آزمایشی آیلتس آنلاین رایگان

 

مزایا و معایب آزمون کامپیوتری آیلتس

مزایا:

  • گر در تایپ سریع هستید آزمون کامپیوتری آیلتس برای شما آزمون مناسبی خواهد بود.
  • صفحه مانیتوربا سایزی مناسب برای خواندن سوالات برای  شما در نظر گرفته شده است.
  • تعداد داوطلبان در آزمون کامپیوتری آیلتس کمتر است چرا که تعداد داوطلبان کم تری درآزمون کامپیوتری آیلتس شرکت می کنند.
  • نتایج آزمون سریع تر اعلام می شود.
  • مکان ، تاریخ و زمان امتحان به دلخواه شما در دسترس است.

معایب:

  • اگر در تایب کردن خوب نیستید بھتراست آزمون نوشتاری آیلتس رو انتخاب کنید.
  • برای ھر سوال یک زمان مشخصی برای پاسخ گویی به شما داده خواھد شد. سوالات و جوابھای شما بعد از سپری شدن زمان قانونی آن قابل برگشت و تجدید پذیر نیستند. صفحه نمایش پس از طی کردن زمان قانونی آزمون در ھر مرحله بطور خودکار قفل می شود و موس ، کیبورد و ھیچ چیز دیگر کار نخواھد کرد.
  • وقت شماری در بالای صفحه نمایش وجود دارد که به شما مدت زمان پاسخ به سوالات را اطلاع می دھد، در یک دقیقه باقی مانده آزمون وقت شمار ثانیه ھا را نشان نخواھد داد. پس شما بدرستی متوجه نخواھید شد که چه زمانی صفحھ نمایش قلف می شود.

نکاتی مفید برای منقاضیان آزمون کامپیوتری آیلتس

قبل از اینکه در آزمون اصلی آیلتس کامپیوتری شرکت کنید اول باید در نمونه آزمونھای آیلتس کامپیوتری را حتما شرکت کرده باشید.ھرگز بدون تسلط برنمونه آزمونھای آیلتس کامپیوتری در آزمون اصلی آیلتس شرکت نکنید! شما می توانید در آزمون آزمایشی آیلتس آنلاین رایگان المپ شرکت کتید و سطح آمادگی خود را بسنجید.

شما میتوانید برای مقایسه دقیقتر هر بخش آزمون نوشتاری، شنیداری و خواندن آیلتس کامپیوتری و نوشتاری مقاله تفاوت آزمون آیلتس کامپیوتری و نوشتاری را مطالعه فرمایید.





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه