انواع جملات در آزمون آیلتس

انواع جملات در آزمون آیلتس

 

نکاتی مهم در مورد  رایتینگ تسک 2 در آزمون آیلتس

 

یکی از مهارت هایی که در آزمون آیلتس برای داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند ، سخت تر از بقیه مهارت ها به نظر می رسد، بخش رایتینگ می باشد. شاید همه ما بتوانیم به راحتی در مورد موضوعی صحبت کنیم، اما زمانی که بحث نوشتن به میان می آید، کمی سخت به نظر می رسد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یک سری نکات کلیدی در آزمون رایتینگ آیلتس تسک 2 آشنا کنیم تا بتوانید اشتباهات خود را حین آزمون رایتینگ پیدا کرده و آنها را بعد از خواندن این مقاله بهبود ببخشید.

سوالی در اینجا مطرح می شود: چرا برخی از داوطلبان آزمون آیلتس با وجودی که زبان مادری آنها، انگلیسی است، بازهم در بخش نوشتاری نمی توانند نمره بالای 8 کسب کنند؟ نکته ای که در اینجا بسیار مهم است، روش نوشتن مقالات است.

اولین نکته برای آزمون رایتینگ ، توجه به نکات گرامری و دستور زبان در آزمون آیلتس است. استفاده مناسب از طیف وسیعی از ساختارهای دستور زبان و ایجاد تنوع در جمله سازی و دقت از این نظر که از چه ساختار ها و لغاتی برای نوشتن مقاله استفاده شود، برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس بسیار مهم هستند. دقت و صحت گرامری به این معناست که جملات باید از نظر گرامری درست نوشته شوند. به طور مثال شما باید بدانید که در کجا از چه زمانی استفاده کنید. بارها در آزمون ها مشاهده شده که زبان آموزان به طور اشتباه گذشته ساده و حال کامل را به جای هم استفاده می کنند.

به این دو پاراگراف نگاهی بیاندازید، این دو پاراگراف از لحاظ گرامری کاملا صحیح هستند ولی مشکل بزرگی که دارد این است که از دامنه وسیعی از ساختارهای گرامری استفاده نشده است.

 

People often suffer from sickness. This is often caused by stress. This essay discuss the main causes of stress-related sicknesses. These include longer working hours and increased job pressures.This essay will also suggest solutions to these problems, such as improving one’s work-life balance and people are working longer hours than ever before. In addition they have more job pressures. People willingly place themselves under these unfavourable conditions. The workforce is a competitive domain. For example , some people aspire to climb the corporate ladder. They want to gain high status and a high paying job. This often results in mental and physical suffering. They have to work overtime and take on additional roles . This can be stressful.

 

 در این­ جا جملات نوشته شده ساده یا ترکیبی هستند ولی جملات مختلط وجود ندارد. برای اینکه بدانید منظور ما از جملات مرکب و مختلط چیست، می توانید مقاله "ساختار جمله سازی در آزمون آیلتس " را مطالعه بفرمایید. در متن بالا از افعال modal، جملات پرسشی و جملات شرطی استفاده نشده است و فقط جملات ساده وجود دارند. نمره ای که برای این رایتینگ در نظر گرفته شده است، 4 است. چرا که فقط جملات ساده هستند و جملات مرکب و پیچیده در آنها به کار نرفته است. پس نتیجه می گیریم که برای کسب نمره بالا در آزمون رایتینگ تسک ۲، باید از ساختارهای مختلف با طیف متنوعی از گرامر استفاده کنید. حتی اگر مقاله شما دارای accuracy ۹ باشد ولی ساختار ها به شکل ساده نوشته شوند بازهم نمره شما بالای ۴ نخواهد شد.

 

بیایید طوری دیگر به مسئله نگاه کنیم. اگر شما نمره تسک ۲ رایتینگ آیلتس ۸ باشد و کاری که در آزمون از شما خواسته شده است را به­ درستی انجام داده باشید، نمره ساختار مقاله و پاراگراف­ بندی شما هم ۸ باشد، نمره واژگان شما هم عالی و ۸ باشد، ممتحن برای گرامر به شما نمره ۴ می­ دهد چرا که محدوه استفاده از انواع مختلف جملات با ساختارهای متنوع بسیار محدود بوده است. بنابراین میانگین نمره رایتینگ شما ۷ خواهد بود، چون نمره ۴ معدل شما را پایین آورده است. خوب حالا اگر نمره ، ساختار مقاله و لغت هر کدام ۷ شده باشد، اما نمره گرامر۴  گرفته باشید، بالاترین نمره شما در رایتینگ ۶ خواهد بود و دلیل آن کسب نمره پایین در گرامر است.

نکته کلیدی:  در نوشتن مقاله، "از انواع مختلفی از جملات" استفاده کنید.

 

حالا به شش نوع جمله زیر نگاهی بیاندازید.

فرض کنید که در ازمون رایتینگ تسک 2 از شما خواسته می شود تا در مورد موضوع زیر، مقاله ای بنویسید:

The government should tax sugary drinks.

استفاده از جملات ساده

فرض کنید که در ازمون رایتینگ تسک 2 از شما خواسته می شود تا در مورد موضوع زیر، مقاله ای بنویسید:

● Sugar makes people unhealthy.

● People gain weight from sugar.

● Sugar harms people’s teeth.

جملات بالا تماما ساده هستند. آنها دارای یک فاعل و یک فعل هست. اگر چه جملات بالا از نظر گرامری و مفهومی کاملا درست هستند، اما به دلیل استفاده از ساختارهای ساده باعث کسر نمره شده اند.

 

جملات مرکب

حال بیایید با هم بررسی کنیم استفاده از جملات مرکب چگونه می تواند باشد. جملات مرکب را می توانیم در جمله مرکب دو جمله را با حروف ربط به هم ربط می دهیم.

 

Sugar makes people unhealthy and it harms their teeth.

 

در این­جا از حرف ربط and استفاده کردیم. حروف ربط دیگر شامل but, for, yet so, or, nor و غیره هستند که از آن­ها برای ساخت جمله مرکب استفاده می شود.

 

جملات مختلط

جملات مختلط خیلی مهم هستند و مقاله شما حداقل پنج جمله مختلط باید داشته باشد که با استفاده از کلمات پیرو ساز زیر ساخته می شوند:

 

although even though in order that
because before even if
once provided that rather than
so that than that
though unless until
when whenever where
whereas who whether
while which such a
after if as

 

با استفاده از این کلمات، بند پیرو بسازید. جمله مرکب دارای دو یا بیش از دو جمله است که اغلب دارای یک یک فاعل و دو فعل و بیشتر است. به پرسش آزمون توجه کنید:

● The government should tax sugary drinks.

● While some people will support the tax, others will be against it.

این جمله مختلط از دو جمله ساده تشکیل شده است:

 Some people will support the tax.

 Others will be against it.

شما با استفاده از جملات مختلط می توانید نمره بالایی را در آزمون رایتینگ آیلتس کسب کنید.

حال در اینجا چند رابط برای شما انتخاب کرده ایم تا بتوانید با توجه به پرسش آزمون ظرف دو دقیقه ، سه جمله مختلط را با استفاده از الگوی زیر بسازید:

Although ……………….. , ………………….. .

…………………… so that …………………….. .

Because ………………… , …………………… .

بسیار خوب، به جملات زیر دقت کنید

Although people will benefit, companies will suffer.

در اینجا دو تا جمله ساده داشتیم.

● People will benefit.

● Companies will suffer.

جمله بعدی:

The government should tax sodas so that the public becomes healthier.

در این­جا دو جمله ساده داشتیم:

● The government should tax sodas.

● The public becomes healthier.

جمله بعدی:

Because people ate becoming more obese, the government should tax sugary drinks.

برای کسب مهارت در ساخت جملات مختلط باید به طور مستمر تمرین کنید. چرا که باعث بالا بردن نمره شما می شود. پس استفاده از جملات مختلط در آزمون رایتینگ آیلتس بسیار مهم است.

 

استفاده از جملات مجهول (ترتیب فاعل و مفعول را برعکس کن)

دوباره به پرسش آزمون توجه کنید:

The government should tax sugary drinks.

جمله معلوم:

Active: Food scientists know that sugary drinks are addictive.

در این جمله مجهول ­به فاعل کاری نداریم:

Passive: Sugary drinks are known to be addictive.

استفاده از جملات مجهول در رایتینگ  آیلتس بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از جملات مجهول، می توانید نمره گرامر آزمون رایتینگ خود را در آزمون آیلتس افزایش دهید.

 

استفاده از جملات پرسشی

But would a sugar tax really work?

پیشنهاد اساتید المپ این است که از یک جمله پرسشی در مقاله­ رایتینگ خود استفاده کنید. اگر جای این نوع جمله را صحیح انتخاب کنید اثر خوبی روی ممتحن برای ارزیابی نمره خود خواهید گذاشت. پس به فکر جا دادن یک جمله پرسشی در مقاله خود باشید.

 

استفاده از جملات شرطی

 

موضوع آزمون:

The government should tax sugary drinks?

جمله شرطی:

If the government had taxed sugary drinks earlier, we would not have an obesity issue now.

 

بسیار خوب حالا یک سوال در اینجا پیش می آید: چگونه می توان بین محدوده و تنوع گرامری در ساختارهای مختلف و صحت گرامری تعادل برقرار کرد؟ اگر قصد دارید از انواع مختلفی از جملات استفاده کنید، ممکن است از accuracy شما کم شود و اگر سعی کنید خیلی از نظر گرامری صحیح بنویسید، ممکن است از نمره grammatical range  شما کم شود. پس حفظ تعادل بین grammatical range و accuracy بسیار مهم است.

 

چگونه نمره رایتینگ محاسبه می شود؟

 اگر از بندهای پیرو  یعنی از جملات مختلط ، استفاده نکنید نمره شما ۴ خواهد شد. اما اگر از جملات مختلط استفاده کنید، حتی اگر اشکال گرامری کمی داشته باشند نمره رایتینگ شما ۵ خواهد شد، چرا که ممتحنین آیلتس به ­دنبال جملات مختلط نوشته شما خواهند بود.

حتی اگر انگلیسی زبان اول شماست و صحت گرامری شما نمره ۹ بگیرد، حتما باید از انواع مختلفی از جملات در مقاله خود استفاده کنید تا معدل رایتینگ شما بالا ارزیابی شود.اگر دانش انگلیسی شما ضعیف است و اگر نگران نمره رایتینگ خود هستید، می توانید با برنامه ریزی و شرکت در دوره های آنلاین آیلتس دانش خود را افزایش دهید. برای اطلاع بیشتر به مقاله چگونه نمره آیلتس محاسبه می شود مراجعه کنید.

 

سخن آخر

هنگام نوشتن رایتینگ در آزمون آیلتس از انواع مختلف جملات که در بالا شرح دادیم در نوشته خود استفاده کنید و  توجه داشته باشید حتی اگر صحت گرامری صد در صد درست نباشد، مهم نیست، چون تنوع جملات و استفاده از ساختارهای پیچیده و مرکب  نمره شما را بالا خواهد برد. نوشته محتاطانه و محافظه ­کارانه که فقط دارای جملات ساده باشد شانس زیادی برای نمره بالا به­ دنبال نخواهد داشت. همچنین می توانید برای راهنمایی بیشتر،مقاله ساختار جمله سازی در آزمون آیلتس  نگاهی بیاندازید.





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه