یک نمونه تحلیل نامه نگاری در جنرال تسک 1آیلتس

یک نمونه تحلیل نامه نگاری در جنرال تسک 1آیلتس

زمان تقریبی مطالعه:۱۵ دقیقه

سلام و خوش آمدید! امروز می خواهیم به یک مثال از رایتینگ تسک یک در آیلتس جنرال نگاهی بیندازیم. پس به بررسی یک نامه پرداخته و یک سری نکات را مورد بحث قرار خواهیم داد. همچنین با تحلیل جواب های مورد انتظار و قابل قبول به صورت پاراگراف به پاراگراف نشان خواهیم داد که چگونه یک نامه از این سبک را می توانید ساختار بندی کنید.

همان طور که می دانید رایتینگ در آزمون آیلتس به دو صورت است:آزمون آیلتس آکادمیک و آزمون آیلتس جنرال. در این مقاله آموزشی به توضیح قسمت نامه نگاری در آزمون رایتینگ تسک 1 جنرال می پردازیم و یک نمونه نامه را با هم بررسی می کنیم.

خوب بیایید شروع کنیم و به سوال نگاه کنیم. همانطور که می دانید شما بیست دقیقه باید بر روی این قسمت وقت بگذارید و حداقل صد و پنجاه کلمه بنویسید. توصیه اساتید آیلتس موسسه آموزش آنلاین زبان انگلیسی المپ به شما زبان آموزان عزیزی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید این است که برای نوشتن نامه در تسک 1 آزمون رایتینگ جنرال آیلتس، حداکثر از دویست کلمه استفاده کنید، از آنجایی که بیشتر از آن چیزی جز وقت هدر دادن نیست.

حال در رایتینگ تسک 1 آزمون جنرال آیلتس از شما خواسته می شود تا در مورد موضوع زیر بنویسید:

You ride a bicycle to work, but there is a problem with the parking. Write a letter to the building manager to provide bicycle parking.

 

خوب الان مشخص است که مخاطب شما در نامه کیست و قرار است به چه کسی نامه بنویسید. شما زبان آموز محترم آزمون آنلاین آیلتس باید با استایل و یا شکل صحیح نامه نگاری آشنا شوید و در نگارش نامه ای که قرار است بنویسید، سه مورد را حتما لحاظ کنید: سه نکته ای که در متن سوال آمده است:


.say why you ride a bicycle to work
.explain what the problem is with the parking
.give suggestions about providing bicycle parking


توضیح بدهید که :
.چرا دوچرخه سواری میکنید تا سر کارتان
.مشکل شما با پارکینگ چه هست: این باید در رابطه با پارکینگ باشد
.و در مورد فراهم کردن پارکینگ دوچرخه پیشنهاد دهید.

شما باید تمام این توضیحات را به مدیر ساختمان ارائه دهید.
خوب حالا شما می دانید که باید در مورد چه موضوعی نامه بنویسید و مخاطب شما در نامه کیست. آیا نامه رسمی است یا غیر رسمی یا نیمه رسمی؟ پس تشخیص موضوع نامه و مخاطب آن در نامه نگاری و سبک آن، رسمی بودن یا نبودن آن  در آزمون رایتینگ آیلتس جنرال بسیار مهم است.
در این مورد شما این حق انتخاب را دارید که ممکن  است مدیر ساختمان را بشناسید و یا او را ببینید و یا با او به سر کار میروید و یا شاید اسم او را  نیز بدانید. در این حالت شما باید از نامه ی نیمه رسمی استفاده کنید و اسم او را به این صورت که به عنوان مثال برای شما قید می کنیم لحاظ کنید:
 


Dear Sam Smith


اگر نامه ی شما رسمی باشد به صورتی که شما نمی دانید که او چه کسی است, مطمئن نیستید که ایشان خانم و یا آقا هستند، در این صورت شما می گویید:


Dear Sir / Madam

حال ما در اولین پاراگراف باید دو مورد را مشخص کنیم :
.باید توضیح دهیم چرا داریم این نامه را می نویسیم
.و اینکه نکته ی اصلی را تعیین کنیم که چرا شما تا سرکارتان دوچرخه سوار می شوید.


به نمونه زیر توجه کنید:


I am writing this letter as I ride a bicycle to work, but there are some problems with parking in this building. I ride a bicycle to work every day because I don`t like crowded public transport or sitting in traffic jams in a car. I also don`t have to worry about finding a car parking space every day.


ما در اینجا به دو دلیل اشاره کردیم که چرا در محل کار از دوچرخه استفاده می کنیم. در مورد ساختار گرامری، از ترکیب جملات پیچیده استفاده کردیم و آنها را با رابط because به هم ربط دادیم.


دومین مشکلی که در سوال مطرح شده است مشکلتان با پارکینگ چه هست؟سوال مطرح می کند که یک مشکلی وجود دارد، اما شما می توانید مشکلات بیشتری را مطرح کنید. بنابراین شما باید بیشتر بنویسید. خوب حالا نگاهی به پاراگراف دوم بیاندازید:


There are two main Issues with parking a bicycle in your building , related to space and security. With more and more people cycling to work the building needs more room to accommodate more bicycles , the space is only big enough for 50 bicycles. The area where bicycles are kept is not locked and building security guards are more concerned with car security than bicycles.

در اینجا به دو مشکل اشاره شده است: یکی به موضوع فضا و امنیت(space and security) مربوط می باشد که جمله ی ابتدایی را نشان می دهد و دوم، جمله ای که برای توضیح اضافه که چرا من با فضای پارکینگ مشکل دارم و اینکه فضا برای تعداد دوچرخه ها همخوانی ندارند آورده شده است. در اصل این نوع جملات، supporting sentences هستند که برای پشتیبانی از جمله یا ایده اصلی بیان می شوند.
 در اینجا توضیح داده شده که امنیت پارکینگ چه مشکلی دارد و درب ورودی مکانی که دوچرخه ها را در آن نگهداری می کنند قفل نمی شود و این امر به محافظت بیشتری نیاز دارد.
نکته مهمی که باید مدنظر داشته باشید این است که همه مشکلات و ایده ها را وارد یک جمله نکنید و آنها را از هم جدا کرده و شفاف و واضح هر کدام را به طور جداگانه مطرح کنید.
پاراگراف آخر به تهیه ی پارکینگ دوچرخه اختصاص داده شده است. برای توضیح این قسمت حتما نباید صرفا از یک علت استفاده کنید. شما می توانید پاسخ های خود را در چندین مورد بیان کنید. این نکته نه تنها برای آزمون رایتینگ بلکه برای آزمون اسپیکینگ آیلتس نیز مفید است. شما می توانید برای بالا بردن نمره خود در آزمون، اطلاعات بیشتری را لحاظ کرده و از دایره ی لغات بیشتری همانند لغات ضروری آیلتس استفاده کنید.


در مثال زیر به چندین علت برای ایجاد پارکینگ اشاره شده است:


In order to encourage more people to cycle and use your building , I suggest creating a larger area that is big enough for 100 to 150 bicycles. I also suggest that the bicycle parking space makes it easy for people to lock their bikes to something and has video cameras to deter thieves.


یکی اینکه برای تعداد بیشتری از دوچرخه ها ما به فضا و منطقه ی بیشتری نیاز داریم که اجازه ی پارک کردن داشته باشند، مثلا در اینجا مابرای صد و یا صد وپنجاه دوچرخه فضا داریم و  یک پیشنهاد برای محافظت از دوچرخه ها این است که مردم  برای زمان هایی که دزدی و سرقت انجام می شود بتوانند دوچرخه هایشان را قفل بزنند و دوربین های مدار بسته برای ترساندن آنها داشته باشند.


همانطور که مشاهده می کنید ما برای هر سوال که آورده شده ، دو و یا سه مثال را توضیح دادیم ، حتی نیازی نیست پنج و یا ده ایده و نظر را ارائه بدهیم، دو و یا سه مورد کفایت می کند.


حال نامه را با یک بیانیه ی مساعدت و درخواستی به پایان می رسانیم:


I look forward to hearing from your reply regarding this matter.


این جمله برای به اتمام رساندن نامه استفاده می شود و بسیار کاربردی است. نکته گرامری که در این جمله وجود دارد این است که بعد از ساختار look forward to حتما باید از شکل ing فرم فعل استفاده کنید.

زبان آموزان عزیز امیدواریم از تحلیل این نامه خسته نشده باشید. توجه داشته باشید که این نامه صرفا یک نمونه بود و شما سعی کنید با رعایت موارد بالا، نامه را به سبک خودتان بنویسید. همچنین می توانید برای اینکه با علائم نگارشی در رایتینگ و نحوه پاراگرف بندی آشنا شوید، مقاله علائم نگارشی(punctuation) در زبان انگلیسی  و پاراگراف بندی در زبان انگلیسی را مطالعه نمایید.





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه