یادگیری رایگان زبان انگلیسی

یادگیری رایگان زبان انگلیسی

 

 

یادگیری رایگان زبان انگلیسی

 

مدت زمان تقریبی مطالعه: ۱۵ دقیقه  

 

   یادگیری زبان انگلیسی به دلیل اهمیت و کاربرد فراوان این زبان در تمام جوامع، دغدغه بسیاری از مردم شده است. والدین همیشه دغدغه پرداخت هزینه آموزش زبان انگلیسی به فرزندان خود را دارند زیرا برخی مؤسسات هزینه زیادی برای آموزش زبان از زبان آموزان دریافت می‌کنند. سوال بسیاری از زبان آموزان این است که آیا می‌توان زبان انگلیسی را رایگان و یا با هزینه‌ای کم آموخت؟ در این مقاله می‌خواهیم راهکارهایی کم هزینه و رایگان را برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل به شما معرفی کنیم. شما همچنین می‌توانید با مطالعه مقاله آموزش انگلیسی به کودکان در منزل از ترفندهای آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان اطلاع پیدا کنید.

 

۱ -اراده و انگیزه برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

   مهم‌ترین عامل یادگیری هر علم و یا زبانی داشتن اراده و انگیزه می‌باشد. خواستن، توانستن است بنابراین برای یادگیری زبان انگلیسی با انگیزه و مصمم باشید و از تلاش کردن برای درک مفاهیم زبان انگلیسی دست بر ندارید. اگر نمی توانید مانند دوستان خود معلم خصوصی داشته باشید، ناراحت نباشید. انگیزه از داشتن پول مهم‌تر است. با رشد اینترنت و ابزارهای دیجیتال راه‌های بسیار کم‌هزینه و بعضاً رایگانی برای یادگیری زبان انگلیسی به وجود آمده است. یادگیری آنلاین زبان انگلیسی با هزینه مناسب یکی از راه‌های صرفه جویی برای شرکت در کلاس‌های حضوری گران قیمت مؤسسات در کلان شهرها و شهرستان‌ها است. به یاد داشته باشید که هیچ معلمی نمی‌تواند به جای شما یاد بگیرد و مهم‌ترین عامل یادگیری، انگیزه و تلاش است.

 

۲ -تحقیق و برنامه‌ریزی

   برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل، اول درباره منابع یادگیری زبان تحقیق کنید و سپس برای مطالعه هر کدام از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. مقالات بسیاری را در مورد یادگیری زبان انگلیسی در منزل نوشته‌ایم که شما می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. مقالاتی مانند چگونه زبان انگلیسی را مانند زبان مادری صحبت کنیم و یا چگونه به افزایش دایره واژگان خود کمک کنیم، نکته‌های زیادی را به شما می‌آموزند اما شما با مطالعه این مقاله با روش‌های یادگیری رایگان زبان در منزل به صورت بسیار کاربردی‌تر آشنا می‌شوید.

 

۳- روش طبیعی

   روش‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد ولی بهترین روش و مؤثرترین آن‌ها روش طبیعی است. یک کودک چگونه زبان مادری خود را می‌آموزد؟ آیا ابتدا شروع به حرف زدن می‌کند؟ طبیعتاً جواب شما منفی است. باهوش‌ترین کودکان حداقل یک سال تنها شنونده هستند. شما و یا کودک شما برای اینکه زبان انگلیسی را یاد بگیرد، ابتدا باید شنونده خوبی باشد. از داستانهای کودکانه آسان و رایگان برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان شروع کنید. داستان‌ها منابع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها به‌صورت آنلاین استفاده کنید. آن‌ها سرگرم کننده، جذاب و کاربردی هستند.

 

۴- آموزش رایگان زبان انگلیسی با برنامه روزانه مستمر

   شاید کتابی با عنوان اثر مرکب یا برتری خفیف را خوانده باشید. این کتاب‌ها به شما می‌آموزند که پیشرفت در هر کاری مستلزم تکرار و تمرکز است. به نظر شما اگر در یک روز از ماه به مدت سه ساعت بدوید بهتر است یا سه روز در هفته را به مدت 15 دقیقه بدوید؟ بله این قوانین به تمام ابعاد زندگی ما انسان‌ها قابل تعمیم هستند. احتمالاً اگر برنامه ورزشی اول را برای ورزش کردن انتخاب کید، ممکن است بعد از مدتی از دویدن خسته شوید و یا با این برنامه ورزشی به خود آسیب برسانید؛ بنابراین بهتر است یادگیری زبان را به فعالیتی روزانه و مستمر تبدیل کنید. یادگیری زبان انگلیسی را در هر فرصتی نظیر در هنگام رفت و آمد با مترو یا اتوبوس برای رسیدن به محل کار، در هنگام گوش دادن به محتواهای آموزشی مانند قصه، پادکست و موسیقی انگلیسی ادامه دهید.

 

۵-محتوای مناسب سطح خود را پیدا کنید

   محتوای مناسب سطح خود را پیدا کنید و یادگیری انگلیسی را به فعالیتی لذت بخش تبدیل کنید. متناسب با سطح خود آهنگ، فیلم و کارتون انتخاب کنید. برای یافتن سطح خود می‌توانید درسایت ما ثبت نام کنید و در آزمون تعیین سطح رایگان شرکت کنید. سطح محتوای شنیداری باید متناسب با دانش شما باشد. کتاب‌های داستان که با Audio عرضه می‌شوند، راهنمای کاملی در مورد سطح دارند و به شما می‌گویند که این داستان در چه سطحی است.

 

روش یادگیری رایگان زبان

 

۶- دفترچه لغات داشته باشید و لغات جدید را در آن بنویسید.

   هر هفته ساعاتی را برای مرور مطالب گذشته اختصاص دهید، اگر وقت بیشتری دارید برای یادگیری زبان انگلیسی دارید، از دیکشنری استفاده کنید و مثال‌هایی از دیکشنری در دفترچه خود یادداشت کنید. شما همچنین می‌توانید از دیکشنری‌های آنلاین و رایگان استفاده کنید. جستجو در آن‌ها راحت‌تر و بدون هزینه می‌باشد. لغات را با مثال‌های کاربردی یاد بگیرید و آن‌ها را در جملات هنگام اسپیکینگ زبان انگلیسی به کار ببرید. از حفظ کردن کلمات غیر کاربردی که کتاب‌های آموزش واژگان زبان انگلیسی مانند کتاب 1100 به شما معرفی می‌کنند، اجتناب کنید زیرا یادگیری برخی واژگان این کتاب سخت، غیر اصولی و خسته کننده است.

 

۷- یادگیری زبان انگلیسی با ترفندهای جذاب و سرگرم کننده

   چنانچه یادگیری زبان انگلیسی برای شما لذت بخش نباشد، آن را رها خواهید کرد. برای آموزش رایگان زبان انگلیسی از روش‌های سرگرم کننده و جذاب مانند تماشای فیلم، کارتون، گوش دادن به پادکست، موسیقی و خواندن داستان‌های مورد علاقه تان بهره ببرید. لغات انگلیسی را بهتر است که در متن قصه، فیلم و موسیقی یاد بگیرید زیرا هم تلفظ صحیح آن‌ها را می‌شنوید و هم کاربرد آن‌ها را در جمله متوجه می‌شوید. در ضمن این روش‌های یادگیری زبان، ذهن شما را خسته نخواهند کرد. 

 

 

آموزش رایگان

 

۸- گول تبلیغات افراد سودجو را نخورید.

   برخی دوره‌های آموزش زبان انگلیسی مانند یادگیری زبان با vocab coding، یادگیری زبان در 6 ساعت، آمپول زبان انگلیسی، یادگیری زبان انگلیسی در 10 جلسه و ... روش‌هایی برای کلاه‌برداری هستند. روش‌های آسان، جذاب و عملی برای یادگیری زبان وجود دارند ولی روش کوتاه مانند یک‌روزه و یا حتی چند ماهه برای یادگیری زبان وجود ندارد. اگر می‌خواهید در زبان انگلیسی حرفه‌ای شوید و مانند یک Native شروع به اسپیکینگ زبان انگلیسی کنید، باید آماده باشید تا یادگیری زبان را جز فعالیت‌های روزانه خود کنید و برای مطالعه آن برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشید.

 

۹- خود را سرزنش نکنید.

   از سرزنش، تنبیه و قیاس خود با دیگران دست بردارید. بعد از شروع یادگیری زبان ممکن است در یادگیری زبان انگلیسی کمی کند باشید و البته در یادگیری مکالمه زبان کند تر باشید. کودکانی هستند که علی‌رغم هوش بالا تا چهار سالگی شروع به صحبت نمی‌کنند. شما بهتر است که به خود زمان دهید تا دوره سکوت شما سپری شود. شما به مانند کودکی می‌باشید که ابتدا با صدا و کلمات آشنایی پیدا می‌کند، ابتدا باید شنونده خوبی باشید و برای یادگیری زبان به خود زمان بدهید و دلسرد نشوید.

 

۱۰- دانش خود را بکار ببرید.

   بعد از شنیدن مکالمه دیگران و یا هم‌زمان با آن باید بر روی مکالمه خود کار کنید. این همان روش طبیعی آموزش زبان به سبک زبان مادری می‌باشد. آیا شما برای یادگیری زبان فارسی ابتدا نوشتن را آموختید و یا قوانین دستور زبان را تمرین کردید؟ خیر. پس از چند ماه یا یک سال شروع به ادای کلمات کرده‌اید. برای یادگیری زبان بهتر است که یک شریک پیدا کنید. در سراچه‌های آموزش آنلاین زبان می‌توانید شریک خود را پیدا کنید. همچنین اگر از عهده کلاس‌های حضوری به دلیل مشغله و یا هزینه ‌برنمی‌آیید، دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی گزینه بسیار خوبی برای آموزش زبان به زبان آموزان باکیفیت بالا و قیمت مناسب هستند. دوره های مکالمه آنلاین المپ، دو جلسه در هفته می‌باشند که بسیار ارزان هستند و شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و مهارت مکالمه خود را تقویت کنید.

 

۱۱-  یک فیلم را چند بار ببینید

   چند بار تماشای یک فیلم برای نوآموزان بهتر از تماشای ده فیلم مختلف می‌باشد. اشتباهی که بسیاری از زبان آموزان می‌کنند این است که شروع به دیدن فیلم زبان اصلی با زیرنویس فارسی می‌کنند و بعد از تمام شدن فیلم به سراغ فیلم بعدی با زیرنویس فارسی می‌روند. این روش اثربخشی کمی دارد. برای یادگیری زبان با فیلم با روشی که در ادامه توضیح می‌دهم، پیش بروید. ابتدا یک یا دو بار فیلم را به زبان‌اصلی ببینید، بعد آن را به زبان فارسی و یا با زیرنویس فارسی ببیند. با این کار داستان فیلم را کامل فهمیده‌اید. سپس دوباره فیلم را به زبان اصلی و بدون زیرنویس ببینید. این بار متوجه خواهید شد که کلمات گفته شده در زبان اصلی چه معنایی داشته‌اند. سپس زیرنویس انگلیسی فیلم را بخوانید و لغاتی که نمی‌دانید را در دفترچه خود یادداشت کنید و آن‌ها را مطالعه کنید. پس از این مرحله، شما می‌توانید فیلم را به زبان اصلی و بدون هیچ‌گونه زیرنویسی تماشا کنید. هر چند یک‌بار، دوباره فیلم را به زبان اصلی ببینید و لغات را مرور کنید. پس از مدتی از قدرت لیسنیگ و دایره لغات خود متعجب خواهید شد.

 

۱۲- خواندن و نوشتن

   پس از بهبود نسبی مهارت شنیداری و گفتاری، شروع به خواندن و نوشتن کنید. اگر زبان شما بهبود پیدا کرده است، بهتر است از یک استاد زبان برای ادامه آموزش زبان مشورت بگیرید تا با توجه به سطح زبان انگلیسی شما و هدف شما از آموزش زبان، منابعی را به شما معرفی کند. برای تقویت زبان انگلیسی از اینترنت هم می‌توانید کمک بگیرید تا لینک‌های خوبی را به شما برای رسیدن به هدفتان معرفی کند. برای تقویت مهارت رایتینگ مطالعه مقاله با عنوان «چطور رایتیگ انگلیسی خود را بهبود دهیم؟ » را از دست ندهید. برای فراگیری مهارت رایتینگ، باید هم‌زمان گرامر خود را نیز تقویت کنید. آموزش گرامر انگلیسی با فیلم  به‌صورت رایگان قوانین دستور زبان و گرامر انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد.

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه