استراتژی‌های آموزش آنلاین زبان

استراتژی‌های آموزش آنلاین زبان

مدت زمان تقریبی مطالعه: ۱۰ دقیقه

   در دنیای امروز با پیشرفت فناوری های ارتباطی، دوره‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی سبب ایجاد فرصت‌ فوق العاده ای برای یادگیری زبان انگلیسی شده است. اگر به یادگیری زبان انگلیسی در منزل علاقمند هستید و می خواهید در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید، مطالعه مقاله «یادگیری زبان انگلیسی در خانه» را از دست ندهید. در ادامه با روش های تدریس آنلاین زبان انگلیسی آشنا شوید و به کیفیت تدریس اساتید آنلاین زبان پی ببرید.

   بسیاری از زبان آموزان و اساتید زبان انگلیسی در زمینه آموزش آنلاین زبان منابع و اطلاعات کافی را ندارند؛ بنابراین به تمام نکات مربوط به آموزش زبان آنلاین و هر آنچه لازم است بدانید، پرداخته می شود. اساتید زبان انگلیسی می توانند با بکارگیری شیوه های زیر، به ارتقا مهارت های تدریس خود کمک کنند. در ضمن برای آگاهی بیشتر از روشهای کلی تدریس زبان مقاله «روشهای تدریس زبان انگلیسی » را مطالعه فرمایید.

 بستر ارتباطی برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی

   امروزه معلمان می‌توانند از طریق پلتفرم‌های گوناگون و محبوبی از جمله،Skype Google Hangout و ... به آموزش آنلاین زبان به صورت زنده بپردازند. زبان آموزان و اساتید می توانند در هر مکانی، با اتصال به اینترنت با سرعت مناسب در کلاس خود شرکت کنند. زبان‌آموزان می‌توانند از منزل خود به یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بپردازند. آموزش آنلاین زبان همچنین سبب ایجاد فرصت‌ های شغلی مناسبی برای مدرسان زبان انگلیسی شده است.

ساعت برگزاری دوره آموزش آنلاین زبان

   ساعت برگزاری کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی انعطاف پذیر است. شما به عنوان زبان آموز، می توانید با استاد خود ساعتی را هماهنگ کنید و در ساعاتی از روز که قدرت یادگیری بهتری دارید و ذهنتان آماده تر است، کلاس آنلاین زبان داشته باشید. همچنین این امکان را دارید که بتوانید به کلاس های مدرسه و ورزشی خود برسید و با توجه به اینکه از هر جایی می توانید در کلاس ها شرکت کنید، ساعات رفت و آمد شما حذف می شود و در وقت خود نیز صرفه جویی کرده اید. کلاس آنلاین زبان انگلیسی بهترین فرصت آموزشی برای یادگیری زبان در فصل تابستان و حتی در دوران مدرسه است زیرا وقت زیادی از زبان آموز نمی گیرد و بالاترین بازدهی را نیز دارد.

 

 استراژی های آموزش زبان آنلاین

 

۱- در تدریس زبان انگلیسی خلاقیت داشته باشید.

   بهترین اساتید دوره‌های زبان آنلاین، انسان هایی خلاق هستند که از تمامی امکانات خود برای تدریسی هرچه بهتر استفاده میکنند. اساتید خلاق برای آموزش واژگان زبان انگلیسی از فلش کارت های متنوع که به صورت دیجیتال است، استفاده می کنند. آنها با کمک نرم افزار های گرافیکی و طراحی فلش کارت ها با کمک گرفتن از تصاویر واضح که معنای کلمه را می رسانند، آموزش زبان انگلیسی به کودکان می دهند. آنها می توانند در صفحه وب کوچک به اجرای نمایش برای زبان آموزان خود بپردازند. بنابراین در دوره‌های آنلاین تنها سرجای خود ننشینید، در فضای اطراف حرکت کنید و به تدریس خود شور و اشتیاق دهید. برای مثال اگر می‌خواهید واژه «سلام» را تدریس کنید، از جای خود بلند شوید. شما می توانید با به اجرا درآوردن نمایش ملاقات با یک شخص و حرکات دست و روبوسی، واژه سلام و احوال پرسی را آموزش دهید.

 

۲- مواد آموزشی لازم را به همراه برنامه آموزشی دقیق مهیا کنید.

   داشتن برنامه دقیق کلاسی و مهیا کردن موارد آموزشی، به شما کمک می کند تا کلاس و آموزش منظمی داشته باشید. شما به‌عنوان استاد زبان انگلیسی باید از قبل دروس جلسه آموزشی را مطالعه کرده باشید و برای تدریس آن به روش جذاب آمادگی داشته باشید. تدریس آنلاین زبان انگلیسی با برنامه منظم آرامش و خیال راحتی را برای شما فراهم می‌کند. موارد مورد نیاز برای تدریس را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که اینترنتی با سرعت بالا، محیط کاری تمیز و پس‌زمینه‌ی مرتبی دارید. شما باید سر موقع در کلاس حاضر شوید و صداهای جانبی را که می‌توانند سبب حواس‌پرتی دانش‌آموزان شوند، حذف کنید. زمانی که یک کلاس آنلاین دارید، دانش‌آموزان نیازمند محتواهای متفاوت و قابل درک هستند. چراکه آن‌ها تنها از طریق کامپیوتر با شما در ارتباط هستند. تعداد زیادی موارد بصری برای دانش‌آموزان فراهم کنید. همچنین یک طرح کلی از درس و همچنین منابع اضافی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید.

 

۳- در کلاس آموزش آنلاین زبان صبور باشید.

   همیشه به زبان‌آموز فرصت فکر کردن دهید و کلام او را قطع نکنید. به خاطر داشته باشید که هدف مشارکت هرچه بیشتر زبان‌آموز در مکالمات است. صبر در آموزش زبان به تمام رده های سنی موردنیاز است. شما چه در کلاس در حضوری باشید و چه از صفحه نمایشگر با آنان ارتباط برقرار کنید، باید به‌عنوان یک معلم خوب صبور باشید.

در برخی مواقع با سرعت بسیار کم اینترنت دست و پنجه نرم کنید و در هنگام قطعی ویدئو منتظر بمانید. همچنین چطور می‌توانید بدون اینکه صبر پیشه کنید، با دانش‌آموزان به هنگامی‌که خطایی می‌کنند، به‌درستی رفتار کنید؟ شما با صبوری می‌توانید با دانش‌آموزان خود ارتباط واقعی برقرار کنید.

 

۴- به کار خود عشق بورزید و لبخند و روی خوش را فراموش نکنید.

 

   اگر حرفه خود را دوست نداشته باشید، مطمئناً زبان آموزان نیز کلاس را دوست نخواهند داشت. پرانرژی باشید و لبخند زدن را فراموش نکنید. آیا واقعاً به کاری که انجام می‌دهید عشق می‌ورزید؟ گمان نکنید که آموزش شغلی است که در ازای دقایقی مشخص مبلغی را دریافت می‌کنید. آموزش نباید تنها به ارائه‌ی چند عدد لغت به دانش‌آموز محدود شود. شما باید در هنگام آموزش آنلاین فراتر از این عمل کنید. سعی کنید استراتژی‌هایی را به آن‌ها یاد دهید تا بتوانند بعد از کلاس هم خود به پیشرفت و یادگیری خود کمک کنند.

   زمانی که دانش‌آموز شما با مشکل مواجه می‌شود برای رفع اشکال هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهید. از ابزار کمکی استفاده کنید، برای او مثال بزنید، از روی صندلی بلند شوید و با شور و حرارت درس را برای او شرح دهید.

 

   به دنبال وب‌سایت‌های کمکی مناسب بگردید و لینک‌های موردنظر را برای دانش‌آموزان خود بفرستید. زمانی که صبح زود برای تدریس بلند می‌شوید، بی‌رغبت سراغ آموزش نروید. به‌عنوان یک معلم مسئولیت‌پذیر باشید. چراکه شاید شما همان بارقه‌ی نوری باشید که زندگی یک دانش‌آموز را تغییر خواهد داد.

 

   اگر شما هم از اساتیدی هستید که ویژگی‌های بالا را دربر دارد، می‌توانید با ما تماس بگیرید و جهت همکاری اقدام کنید. اگر زبان‌آموز زبان انگلیسی هستید و به شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان تمایل دارید، در دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی ثبت‌نام کنید. شما با ثبت‌نام در دوره آنلاین زبان از بهترین اساتید با بهره‌گیری از مدرن‌ترین روش‌های آموزشی در گروه المپ بهره‌مند ‌می‌شوید.

   در ویدئو زیر می‌توانید نظر یکی از اساتید مجموعه را بشنوید:

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه