روشهای آموزش زبان به کودکان زیر 6 سال

روشهای آموزش زبان به کودکان زیر 6 سال

آموزش زبان دوم یکی از چالش برانگیزترین مباحث در یادگیری است. اصول و فنون بسیاری در این زمینه وجود دارد که اغلب مبتنی بر سن تنظیم می شوند. گستردگی راه های یادگیری مهارت های زبان موجب شده تا ابهامات زیادی در مورد شیوه های صحیح آموزش زبان انگلیسی وجود داشته باشد. در این بین پیچیدگی روش های آموزش زبان به کودکان زیر 6 سال بسیار بیشتر است.

هرگونه اشتباه در نحوه آموزش برای کودکان خردسال می تواند نتیجه ای ناخوشایند و حتی برعکس داشته باشد. بسیاری از مشکلات یادگیری در سال های ابتدایی تحصیلی ناشی از به کارگیری شیوه های غیر اصولی در آموزش کودکان است. از میان روش های آموزش زبان به کودکان ، روش های غیر کلاسیک و مدرن طرفداران بیشتری دارد. حفظ انبوهی از لغات و اصطلاحات پایه، به هیچوجه مناسب کودکان خردسال نیست.

روش های شیرین آموزش زبان به کودکان زیر 6 سال

اگرچه شکل ارتباطی در دنیای امروزی تفاوت زیادی با گذشته، پیدا کرده است اما همچنان یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یکی از مهارت های ارتباطی موثر، جایگاه ویژه ای دارد. این روزها تنها تسلط به زبان مادری، نمی تواند نیازهای ارتباط جهانی انسان ها را برآورده سازد. کسب مهارت های زبانی یکی از قابلیت های برتر انسان کمال طلب امروزی است. افرادی که از خردسالی یک زبان دوم را یاد گرفته اند در بزرگسالی به موفقیت های بیشتری دست پیدا کرده اند برای آگاهی بیشتر مقاله مزایای یادگیری زبان انگلیسی در کودکی را ملاحظه فرمایید .

 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

با ورود اینترنت در اقصی نقاط جهان، شیوه های آموزشی و یادگیری زبان نگلیسی نیز متحول شده است. نشستن پشت نیمکت و رونویسی و حفظ کلمات جای خود را به روش های شیرین و جذاب تری داده است. کودکان امروزی شانس این را دارند که از طریق آنلاین و حتی با کمک والدین، مهارت های زبان انگلیسی بسیار بالاتری کسب کنند.

آموزش زبان انگلیسی با بازی های هیجان انگیز

کودکان با بازی کردن بسیاری از مهارت های مهم را یاد می گیرند. بازی مهم ترین ابزار آموزش زبان به کودکان زیر 6 سال است که به خوبی با روحیات و ذهنیت آنان سازگار است. هنگام بازی، کودک آزادانه هر آنچه را که دریافت می کند، یاد می گیرد. آموزش های مبتنی بر بازی برای کودکان خردسال بیشترین بازدهی را داشته و تا ابد در ذهن کودک نقش می بندد.

آموزش زبان به کودکان در قالب بازی و تفریح به شیوه های مختلف امکان پذیر است. تیم آموزش المپ کوشیده اند تا با طرح درس منحصر به فرد ، بازی های فکری، بازی با کلمات، تکرار کلمات جدید، خواندن شعر و .......را در lesson plan جلسات درسی کودکان قرار دهند تا حتی والدین در خانه هم بتوانند آموزش های مبتنی بر بازی را به کودک شروع کنند. در سایت ما بازی های هیجان انگیز و متنوعی برای آموزش زبان آنلاین وجود دارد که کودکان خردسال را به خود جذب می کند.

آموزش زبان به کودکان با روش موزیکال

هدف این نیست که کودک را برای شرکت در کلاس های آواز و خوانندگی آماده کنید. موسیقی یک ابزار آموزشی کارامد برای یادگیری زبان انگلیسی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته از آن استفاده می شود. والدین می توانند با یک جستجوی ساده در اینترنت به انبوهی از ترانه های کودکانه انگلیسی دسترسی داشته باشند. ذهن کودکان همچون یک لوحه سفید است که می توان هر چیزی را روی آن نوشت.

 

ویدیو آموزشی برای کودکان

 

ترانه های دوران کودکی هرگز از یاد نمی روند. موسیقی با روح انسان در تعامل است. برای کودکان خردسال آهنگ هایی مانند Twinkle Twinkle ، little Star مناسب است . می توانید به همراه کودک متن ترانه ها را تکرار کنید و مثل یک خواننده واقعی بخوانید و برقصید، باور کنید نتیجه فوق العاده شگفت انگیز خواهد شد. پس از مدتی بدون اینکه کودک تحت فشار باشد، متن همه ترانه ها را حفظ خواهد شد.

تماشای کارتون برای آموزش زبان به کودکان

 کودکان در سنین زیر 6 سال عاشق تماشای تلویزیون و کارتون هستند. حتی بسیاری از بزرگسالان نیز پا به پای کودکان کارتون های محبوب دوران بچگی را تماشا می کنند. فیلم های کارتون را به زبان اصلی برای کودک پخش کنید. به این ترتیب بدون کمترین فشار یا استرس، کودک نحوه صحبت کردن و ادای کلمات را فرا می گیرد. این شیوه آموزشی بسیار شیرین تر از نشستن در پشت نیمکت های کلاس است. به این ترتیب کودک یاد می گیرد که در موقعیت های مشابه و واقعی از چه کلماتی استفاده کنید.

همچنین می توانید از کارتون های دو زبانه که توسط تیم آموزشی المپ تهیه شده است، استفاده کنید.

کتاب داستان های مصور انگلیسی

کتابخوانی از خصوصیات انسان های فرهیخته در هر جامعه ای است. با یک تیر دو نشان بزنید هم فرهنگ کتابخوانی را در کودک نهادینه کنید و هم یک زبان دوم را آموزش دهید. کتاب های مصور با رنگ های جذاب برای آموزش زبان به کودکان در بازار موجود است. این کتاب های داستانی حاوی کلمات ساده ای هستند و روایت های هیجان انگیز را به شیوه ای شیرین بیان می کنند.

والدین می توانند روزانه یک ربع را به خواندن کتاب های انگلیسی برای فرزند خود اختصاص دهند. در روزهای اول تمام توجه کودک به تصاویر است ولی به مرور و بعد از مدت زمان کوتاهی، همه کلمات و حتی شکل تصویری و نحوه خوانش صحیح آن در ذهن کودک جای خواهد گرفت. نتیجه خیلی بهتر از چیزی است که تصور می کنید..

 

زبان انگبلیسی با کارتون

 

نکات مهم در آموزش زبان به کودکان

استمرار و نظم در آموزش ها مهم ترین اصل در نهادینه کردن آموزه های ذهنی است. بسیاری از والدین اصرار دارند که کودکان آنها سریع لغات های پیچیده را تلفظ کنند. لزومی به این کار نیست ، مهمترین نکته برای یادگیری ، استمرار است ، برای این منظور از کلاس های آموزش آنلاین زبان ما استفاده کنید.

ما کلاس های آنلاین زبان کودکان را با توجه به سن و سال کودک پیشنهاد می کنیم ، اگر هنوز فرزندتان خواندن و نوشتن را یاد نگرفته است ،ما در دوره های مخصوص کودکان (فونیکس ) از روش های شنیداری و تصویری کمک می گیریم. آموزش زبان به کودکان زیر 6 سال به هیچ وجه نباید با استرس، فشار، تهدید وتنبیه همراه باشد. مغز انسان در موقعیت های پر خطر و تحت فشار کارایی کمتری دارد.

ما کلاس های آنلاین زبان را با توجه به سن و سال کودک پیشنهاد می کنیم ، اگر هنوز فرزندتان خواندن و نوشتن را یاد نگرفته است ما در دوره های مخثصوص کودکان (فونیکس ) از روش های شنیداری و تصویری کمک می گیریم. آموزش زبان به کودکان زیر 6 سال نباید با استرس، فشار، تهدید وتنبیه همراه باشد. مغز انسان در موقعیت های پر خطر و تحت فشار کارایی کمتری دارد.

جلسات مخصوص آموزش آنلاین ما برای کودکان زیر 6 سال ، 30 دقیقه در روز است . برخی از جذاب ترین موضوعات آموزش ها برای کودکان زیر 6 سال این موارد است:

 آموزش زبان به کودکان با اعداد

 آموزش رنگ ها به کودکان

 نام حیوانات اهلی و وحشی

 انواع غذاها و مواد خوراکی

 یادگیری اعضای بدن به زبان انگلیسی

 آموزش لباس ها و نحوه پوشیدن آن





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه