چگونه انگلیسی را مثل زبان مادری صحبت کنیم؟

چگونه انگلیسی را مثل زبان مادری صحبت کنیم؟

 مدت زمان مطالعه: 9دقیقه نسخه صوتی در انتهای متن  

آیا تا به حال به یک آفتاب‌پرست حسودی کرده‌اید؟ خودش را هر زمان که بخواهد به هر رنگی درمی‌آورد. زندگی بسیار باب میلمان می‌شد اگر در زبان انگلیسی مثل آفتاب‌پرست بودیم؛ خیلی راحت به لهجه‌، واژگان وگرامر یک انگلیسی زبان مادرزاد صحبت می‌کردیم. برای صحبت کردن به انگلیسی مثل زبان مادری، باید سخت تلاش کرد. المپ در این محتوا راه‌های عملی برای بهبود اسپیکینگ انگلیسی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ با رعایت این نکات به علاوه صبر و تمرین، در کم‌ترین زمان یک آفتاب‌پرست زبان خواهید بود:

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

۱- با لهجه‌های مختلف آشنا شوید:

لهجه‌های مختلفی از انگلیسی وجود دارد از لهجه‌ تگزاسی گرفته تا نیویورکی؛ همان طور که فارسی زبانان تهران، اصفهان و شیراز به لهجه‌های مختلفی سخن می‌گویند. شما بهتر است زبان انگلیسی ایرلندی، ولزی، اسکاتلندی، استرالیایی و کانادایی را بشنوید. برای این کار در اینترنت جستجو کنید و ویدئوهایی با لهجه‌های مختلف جهت آشنایی ببینید. روی یکی از این لهجه‌ها که بعدها می‌خواهید در آن محیط کار یا تحصیل کنید تمرکز کنید. در مسیر یادگیری هم این را به خاطر داشته باشید؛ برای بهبود اسپیکینگ انگلیسی، به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای تحصیل به آمریکا یا کاناداسفر کنید سریال Friends را باید ببینید که لهجه‌ امریکایی دارد نه Peaky Blinders که با لهجه غلیظ بریتانیایی صحبت می‌کنند.

۲- تلفظ انگلیسی زبان‌ها را تقلید کنید

ویدئو‌ها و فیلم‌های انگلیسی نگاه کنید تا با سبک گفتاری، لهجه و نحوه‌ی تلفظ کلمات توسط آن‌ها آشنا شوید. یادگرفتن از طریق تصویر این حسن را دارد که هم‌زمان حرکات لب و دهان را می‌توانید ببینید و آن‌ها را تقلید کنید. با دقت در ویدئوهای آموزشی یاد می‌گیرد لب‌ها در زمان تلفظ فلان کلمه چه حالتی دارند و زبان هنگام ادای فلان حرف در چه موقعیتی است. تقلید از تلفظ را جلوی آینه انجام دهید تا متوجه اشتباهاتتان به هنگام ادای کلمات شوید، همچنین می‌توانید فیلم و صدای خود را ضبط کنید تا اشکالات خود را برطرف نمایید. کلمات دشوار را تکرار کنید تا حرکات دهان طبیعی شود. به سایت‌های FluentU و Rachel’s English مراجع کنید تا نحوه‌ تلفظ‌ کلمات را یاد بگیرید.

 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

۳- روان صحبت‌کردن را یاد بگیرید

تلفظ مهم است اما از آن مهم‌تر صحبت کردن به شکل روان، سلیس و پیوسته است. شاید با این موقعیت مواجه شده‌اید که یک حرف یا یک کلمه را درست مانند یک انگلیسی زبان تلفظ می‌کنید اما وقتی می‌خواهید کلمات را در جمله پشت سر هم به کار ببرید اوضاع به هم می‌ریزد؛ اشکال کار کجاست؟ بله، هنوز نمی‌توانید روان و پیوسته صحبت کنید. منظور از پیوسته صحبت کردن ادای با فاصله زمانی مناسب آخرین حرف کلمه قبلی و اولین حرف کلمه بعدی است. با رعایت نکات زیر می‌توانید پیوستگی و سلاست را در اسپیکینگ رعایت کنید:

• وقتی آخرین حرف کلمه قبلی بی‌صدا باشد و کلمه بعدی نیز با همان حرف بی‌صدا شروع شود، هر دو حرف با هم ادغام شده و یکی تلفظ می‌شوند: I’d decide it late.

• اگر آخرین حرف کلمه قبلی بی‌صدا باشد و اولین حرف کلمه بعدی صدادار باشد باید آخرین حرف بی‌صدای کلمه قبلی را به کلمه بعدی متصل کنید و با هم تلفظ کنید: I’d like a fried egg

• وقتی حروف t یا d بین دو حرف بی‌صدا قرار می‌گیرند، تلفظ نمی‌شوند: See you nex(t) week!

• انگلیسی زبانان در محاورات از مخفف‌ها استفاده می‌کنند:

I + am = I’m

I + will = I’ll

do + not = don’t

I + have = I’ve

I + would= I’d

 

۴- عامیانه و کوچه‌بازاری صحبت کنید

منظور از عامیانه و کوچه‌بازاری همان ادبیات غیر‌رسمی است که مردم روزانه در مکالمات خود استفاده می‌کنند. زبان عامیانه شهر به شهر و کشور به کشور تفاوت دارد. به مثال‌های زیر توجه کنید:

Wanna (Want to)

Hang out (Spend time together)

در زبان غیر رسمی به جای اینکه بگویند: “Do you want to spend some time together?”

می‌گویند: “Do you wanna hang out?”

برای یادگیری اسپیکینگ انگلیسی عامینه سراغ تماشای ویدئو‌های سخنرانی یا اخبار نروید، در عوض آن را در مصاحبه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها جستجو کنید.

۵- اصطلاحات انگلیسی را بیاموزید

توجه‌کرده‌اید وقتی کسی در زبان فارسی از اصطلاح یا ضرب المثل در گفته‌هایش استفاده می‌کند کلام او به جان می‌نشیند و مخاطب به وجد می‌آید؟ در زبان انگلیسی نیز چنین است. اصطلاحات را می‌توانید از سایت‌هایی مثل Super Common English Idioms و Idioms Found in Songs پیدا کنید. در زیر چند نمونه اصطلاح می‌اوریم:

• دریک چشم بر هم زدن (خیلی سریع) in the blink of an eye

• مثل آب خوردن (خیلی راحت) it’s a piece of cake

• زیاد به جزییات توجه نکن و اصل مطلب را بچسب You can’t see the forest for the trees

۶- صبور باشید و منظم تمرین کنید :

اگر در مرا یک دفترچه یادداشت از اصطلاحات و معادل ‌آن‌ها به فارسی داشته باشید و تمرین کنید، همچنین در استفاده از اصطلاحات شک نکنید و ترس به خود راه ندهید شاید نتوانید به خوبی یک انگلیسی زبان در زمان و موقعیت مناسب و به شکل روان آن را به زبان بیاورید، اما برای بهبود اسپیکینگ انگلیسی موثر است.

 

سخن پایانی

بهبود سرعت و وضوح صحبت کردن شما تا حد زیادی به تسلط شما کمک می‌کند و انگلیسی زبانان می‌توانند گفته‌های شما را بهتر درک کنند. این مهم با تمرین و پشت‌کار و به مرور زمان به دست‌ می‌آید. با صدای بلند خواندن متون انگلیسی یک روش عالی برای کار در مورد وضوح تلفظ و بهبود اسپیکینگ انگلیسی شماست. صحبت کردن در سطح یک انگلیسی زبان دشوار است؛ در حقیقت بعضی از افراد معتقدند که اگر بعد از سپری شدن دوران کودکی یادگیری را شروع کنید، امکان‌پذیر نیست که به سطح یک انگلیسی زبان مادرزاد برسید. اینکه آیا این گفته درست است یا خیر قابل بحث است. اما شما توجه نکنید! همین امروز آموزش آنلاین زبان انگلیسی را شروع کنید و هیچ‌گاه ناامید نشوید.

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه