پادکست آموزش زبان انگلیسی

پادکست آموزش زبان انگلیسی

 

همان طور که در دهه 1980 ، موزيک ويدئو ستاره راديو را متحول کرد ، امروزه اينترنت همه چيز را تغيير داده است ، و حالا پادکست‌ها  تدريجا ، در حال  جايگزين شدن با  راديو هستند. با همه گير شدن اينترنت و رشد محتواي تعاملي ، ديگر توليد محتوا در دست شبکه هاي راديويي و تلويزيوني  و سازمان هاي عريض و طويل نيست .

در اين راستا ، توليد محتواي آموزشي هم بسيار راحتتر شده است . معلمان و اساتيد فن مي توانند با يک گوشي موبايل نه چندان گران ، به توليد و بازنشر محتواي آموزشي بپردازند .

گوش دادن به  آنها ، در مسير خانه ، در اتومبيل ، در زماني که کارهاي خانه را انجام مي دهيد امکان پذير است . آن ها در حين آمورش، شما را سرگرم  مي کنند. يادگيري زبان انگليسي با  پادکست‌‌ ، راهي ساده ، رايگان و سريع براي تقويت زبان انگليسي ، علي الخصوص ، تقويت واژگان  و مهارت listening است .

 

چرا يادگيري زبان انگليسي با پادکست

 

استفاده آسان، رايگان و بدون محدوديت زماني و مکاني

استفاده از آنها آسان است ، مي توانيد آنها را در گوشي خود به همراه داشته باشيد و هر زمان و در هر جايي  که خواستيد آنها را گوش دهيد . در طول سفر ، در حال آشپزي ، در زمان رانندگي و..... مي توانيد از زمان مرده خود ، نهايت استفاده را ببريد . آنها رايگان هستند و براي دسترسي به آنها احتياج به پرداخت هزينه اي نداريد .فرقي ندارد که در چه سطحي  از زبان انگليسي هستيد . پادکست هاي زيادي در سطوح مختلف براي آموزش زبان انگليسي توليد مي شوند که مي توانيد آنها را دانلود کنيد .

 

به پيشرفت مهارت شنيداري و افزايش دايره لغات کمک مي‌کنند

يادگيري زبان انگليسي با  پادکست‌ مي‌تواند تجربه بسيار ارزشمندي در زمينه آموزش زبان انگليسي باشد .يادگيري هر زبان از جمله زبان مادري با شنيدن آغاز مي شود . بدين ترتيب مي توانيد لغات جديد بسياري با آنها ياد بگيريد و همچنين مهارت شنوايي خود را بهبود دهيد . پادکست ها در توصيف صحبت‌هاي روزمره عالي هستند. با گوش دادن به  پادکست‌هاي انگليسي که در آن سخنران با «umms» و «ahhhs» صحبت مي‌کند، صحبت کردن طبيعي را خواهيد آموخت .

 

پادکست‌ها لغات تخصصي را به شما مي‌آموزند

براي هر علاقه، عقيده و حرفه‌اي ، پادکست وجود دارد. اگر به پادکست‌هاي مربوط به حوزه تخصصي خود گوش دهيد، واژگان تخصصي رشته خود را پيدا خواهيد کرد. به ويژه زماني که به سطح پيشرفته‌اي مي‌رسيد و مي‌توانيد به پادکست‌‌هايي گوش دهيد که نه فقط براي زبان‌آموزان انگليسي بلکه براي انگليسي‌زبانان در نظر گرفته شده است.

 

به پيشرفت تلفظ شما کمک مي‌کنند

عادت به اصوات انگليسي براي بهبود تلفظ ضروري است. يک پادکست‌ انگليسي امکان آشنايي با ريتم جملات انگليسي را فراهم مي‌کند. شنيدن مکالمات انگليسي به شما کمک مي‌کند؛ تلفظ و Intonation ها را بطور طبيعي ياد بگيريد ،حتي اگر توجه کامل نداشته باشيد.

 

شش  مجموعه پادکست براي يادگيري انگليسي

 

حال با هم به چند مجموعه  پادکست را با هم بررسي مي کنيم . تا بتوانيد بهتربن انتخاب را با توجه به سطح ، نياز و سليقه خود از ميان آنها ، داشته باشيد .

 

1- Learn English Podcast از شوراي بريتانيا

اين پادکستي عالي براي مبتديان است. که هدف آن زبان‌آموزان انگليسي سطح A1 تا B1 است. هر بخش مبتني بر يک گفت‌وگو است و موقعيت‌هاي روزانه را پوشش مي‌دهد. هر بخش داراي يک متن است  و يک بسته کمکي همراه با تمريناتي براي امتحان درک شما از آنچه شنيده‌ايد، دارد.  در ضمن  يک اپليکيشن رايگان نيز نيز دارد.

 

2- Voice of America: Learning English

اگر به نظر شما وب‌سايت شوراي بريتانيا خسته‌کننده است، يا اگر مي‌خواهيد انگليسي آمريکايي ياد بگيريد «صداي آمريکا: آموزش انگليسي» ممکن است گزينه بهتري براي شما باشد. اين وب‌سايت پادکست‌هاي مختلفي براي زبان‌آموزان مبتدي، متوسط و پيشرفته ESL ارائه مي‌دهد. در سطح مبتدي، برنامه‌هايي متمرکز بر مهارت‌هاي بنيادي زبان وجود دارد. عناوين شامل «بيايد انگليسي ياد بگيريم»، «دستور زبان هر روز» و «کلمات و داستان‌ها » است. اگر در سطح متوسط هستيد، همه چيز هيجان‌انگيزتر مي‌شود. پادکست‌ها موضوعات متنوعي از جمله سلامتي و سبک زندگي، علوم، فناوري، فرهنگ و اخبار را پوشش مي‌دهد، که مي‌توانند براي يادگيري لغات کاربردي زبان انگليسي مفيد باشند. همه پادکست‌ها داراي متن هستند که براي يادگيري در کنار پادکست ها بسيار عالي هستند .

 

3- Six Minute English from the BBC

اگر وقت کمي براي اختصاص دادن به يادگيري انگليسي داريد . با 6 دقيقه انگليسي ديگر هيچ بهانه‌اي نداريد. اين پادکست ديگري از دولت انگلستان است که اين بار بي‌بي‌سي آن را ساخته است. 6 دقيقه انگليسي پادکست خبري است که هر هفته توليد مي‌شود و زبان آموزان  متوسط را هدف قرار داده است. هر بخش با ليست واژگان، يک سوال و يک متن همراه است. در اين جا با سرعت کم از حد معمول انگليسي صحبت مي‌شود، که درک آن را بسيار آسان‌تر مي‌کند. صدها قسمت از اين سري پادکست توليد شده است . هر روز يک قسمت را مطالعه  کنيد تا دايره واژگان شما زياد شود.

 

4- The English We Speak

بي‌بي‌سي هر هفته پادکست «انگليسي که ما صحبت مي‌کنيم» را توليد مي‌کند. اين مجموعه حتي کوتاه‌تر است و هر قسمت 3 دقيقه است. واژگان کمي پيچيده‌تر و براي دانشجويان متوسط بالاتر و پيشرفته مناسب است. اگر در حال يادگيري زيان انگليسي براي نقل مکان به انگلستان هستيد، اين برنامه بسيار توصيه مي‌شود. علاوه بر لهجه British ، در هر قسمت  اصطلاحات انگليسي بريتانيايي متفاوتي آموزش مي دهد .

 

5- Luke’s English Podcast

اگر از  سطح متوسط  انگليسي بالاتر هستيد ، ممکن است برخي از اين پادکست‌هاي آموزشي که تاکنون معرفي شده است ، شما را کسل‌کنند. در اين صورت پيشنهاد ما براي شما    «Luke’s English Podcast»  است .

 لوک روزها يک معلم ESL است و شب‌ها کمدين. قسمت‌ها موضوعات تصادفي دارند ؛ از فرهنگ انگليس گرفته تا شوخي‌هاي کريسمس و نکات متنوع يادگيري زبان. به راحتي مي‌توان فهميد که چرا اين پادکست دنبال‌کنندگان خاصي دارد. لوک قصه‌گوي بزرگي است که در جذاب کردن همه چيز تبحر دارد. همچنين متن‌هاي پادکست  براي دانلود در هر قسمت وجود دارد.

 

6- پادکست هاي آموزش زبان انگليسي سايت المپ  :

اين پادکست ها بيش تر براي زبان آموزان سطح متوسط و بالاتر تهيه شده است . همچين اين پادکست ها مي توانند براي دوطلبين آزمون آيلتس هم بسيار کاربردي باشند . براي سريع تر شدن سرعت مطالعه زبان آموزان ، لغات مهم هر پادکست به فارسي گفته شده است . براي اثر بخشي بيشتر موارد زير را در نظر داشته باشيد .

 

  • ابتدا پادکست را گوش کنيد ، مهم است که ابتدا بدون ملاحظه متن و يا راهنماي لغات ، چندين بار هر پادکست را گوش کنيد .
  • بعد از گوش دادن به پادکست ، به راهنماي لغات رجوع کنيد تا معني کلمات را متوجه شويد . کلمات جديد را در دفتر يادداشت کنيد و هر چند روز يک بار آنها را مرور کنيد .
  • دوباره پادکست را گوش کنيد و چنانچه باز هم معني کلمه اي را متوجه نشديد به متن رجوع کنيد .
  • هر پادکست شامل سوالاتي است ، به آنها پاسخ دهيد .اگر مي توانيد و وقت داريد ، خلاصه اي از پادکست را براي خود بگوييد و صداي خود را ضبط کنيد .

 

لهجه سطح نام پادکست
American مبتدي The weekend market
American مبتدي Traditional Wedding
British مبتدي ?How to start a conversation in English
American مبتدي Shape up at Shaker
American مقدماتي-متوسط The Unusual strike
American متوسط Effect of technology
American متوسط My Brother is Gentleman
British متوسط Advertisement
British متوسط Charity
American متوسط Terror in the Cemetery
British متوسط Hometown
American متوسط Health and Sickness
American متوسط How to describe or admire your teacher
American متوسط The Effects of Stress
British متوسط ?what do you dislike about your job
British متوسط What do you do in your free time
British متوسط The process of getting a job in your country
American متوسط Traffic
British پيشرفته Araby (part 1)
American پيشرفته Araby (part 2)
American پيشرفته Distance learning
American پيشرفته ?What do you perceive as your greatest strength
American پيشرفته A fan in the air
American پيشرفته Analysis of the IELTS reading (part 1)
American پيشرفته Analysis of the IELTS reading (part 2)
British پيشرفته Globalization




نظرات بینندگان
sara
18    اردیبهشت    1400     16:01:04
خیلی مطلب مفیدی بود. فقط ای کاش موردهای بیشتریو از پادکست ها نام می بردید. ممنون.

نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه