آموزش مجازی یا Distance learning

 آموزش مجازی یا Distance learning

 

زمان مطالعه 30 دقیقه


سطح پادکست مناسب زبان آموزان سطح متوسط به بالا است .  

دوستان عزیز المپ بعد از گوش دادن به پادکست آموزش از راه دور، سوالات زیر را برای داشتن درک بهتر از متن پاسخ دهید و در آخر مقاله، پاسخ سوالات را برای شما تهیه کرده ایم و در اختیار شما زبان آموزان  محترم قرار داده ایم :

 

 Which kind of learning is better in quality? Why?

● How can learning meet a learner’s needs?

● What is the great advantage of online learning?

● Which one is cheaper? Distance learning or on-campus learning? Why?

● How can distance learning help the disabled?

● Why does distance learning provide a lower quality of education?

● Which way of learning do you prefer yourself? Discuss?

 

در سالهای اخیر و البته بعد از اپدیمی کرونا ، طرفداران آموزش  راه دور به سرعت در حال افزایش هستند . قبل از شروع این پادکست آموزشی که به همین موضوع پرداخته است ، بهتر است به تاریخچه آموزش راه دور در کشورمان نگاهی بیاندازیم .

 

 اولین موسسه معتبری که در ایران با هدف آموزش راه دور شروع به فعالیت کرد ، دانشگاه پیام نور است . این دانشگاه در سال 1367 ، تاسیس شد که ساختار آن براساس آموزش راه دور و کلاس های نیمه حضوری شکل گرفته است . اگرچه به دلیل نبود ساختارهای لازم در ابتدا کلاس های آن ، تنها برای کارمندان دولت و در روزهای پایانی هفته ( پنج شنبه و جمعه ) به صورت حضوری تشکیل می شد .

 

 دومین تجربه آموزش راه دور در ایران در آخرین سال جنگ تحمیلی ایران / عراق شکل گرفت ، در آن زمان به دلیل موشک باران تهران و شهرهای بزرگ ایران ، مدارس تعطیل شدند و آموزش از طریق تلویزیون انجام می شد . مهم ترین مشکلات این آموزش ها ، عدم امکان تعامل دانش آموزان و معلم ، عدم امکان ضبط محتوای آموزشی ( در آن زمان حتی استفاده از ویدیو هم ممنوع بود ) و تجربه کم برگزار کنندگان بود .

 

 سومین موج آموزش راه دور با همه گیر شدن اینترنت ADSL در اواخر دهه 90 شکل گرفت ولی به دلیل مشکلات ناپایداری سرویس های ADSL  ، عملا تا زمان ظهور و همه گیر شدن سرویس های 4G تا سال 1397 به تعویق افتاد. در همین دوره بود که آموزش آنلاین زبان انگلیسی المپ شروع به فعالیت نمود .

 

 موج چهارم با شروع اپیدمی کرونا شروع شد ، دراین دوره به دلیل رشد کیفی اینترنت ، مراکز داده و بسترهای مخابراتی و نرم افزاری ، امکان ارائه سرویس های آموزشی آنلاین با کیفیت تر فرآهم شد .

آموزش راه دور که در ابتدا بر بستر تلویزیون ، تنها ارتباط یک سویه و غیر تعاملی با کاربران را فراهم می کرد ، در موج چهارم با گسترش اینترنت و فضای مجازی ، امکان تعامل و ارتباط دو سویه را برای اساتید و دانش آموزان پدید آورد و از آن پس واژگان آموزش آنلاین ، جایگزین آموزش راه دور شد.

امروزه آموزش آنلاین طرفداران بسیاری دارد ، اگرچه این روش آموزشی ، مخالفان خود را هم دارد .

 

طرفداران آموزش آنلاین موارد زیر را به عنوان مزایای آموزش آنلاین بحساب می آورند :

 

 سرعت بخشیدن به روند آموزشی: دیگر لازم نیست ساعت ها در ترافیک مانده و به کلاس حضوری بروید. با  آموزش آنلاین می توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و در منزل نشسته و زبان انگلیسی یاد بگیرید.

 

• پرداخت شهریه کمتر: دیگر لازم نیست برای رفتن به کلاس زبان شهریه های گزاف بدهید. کلاس های آموزش آنلاین، هزینه های به مراتب کمتری را دارد.

 

• ایمن ماندن از خطرات ناشی از بیماری های همه گیر همانند کرونا: هر چقدر افراد بیشتر در بیرون با هم در تماس باشند خطر ابتلا به ویروس کرونا برای آنها بیشتر خواهد شد. اما زمانی که در خانه نشسته و در کلاس آنلاین  شرکت می کنند، خطر ابتلا به بیماری در آنها کاهش می یابد.

 

در مقابل مخالفان آموزش مجازی هم دلایل زیر را دارند :

 

• کیفیت آموزشی پایین تر  در مقایسه با کلاس های حضوری

• مشکلات اتصال از طریق اینترنت و  نداشتن اینترنت پایدار

• عدم وجود کارهای تیمی: با شرکت در کلاس های آنلاین، دیگر نمی توان فعالیت های گروهی و تیمی داشت.

 

با مقدماتی که در بالا گفتیم به سراغ پادکست با موضوع Distance learning   برویم :

 

 

برای خواندن متن پادکست ، مطالعه کلمات جدید انگلیسی و گرامر این بخش فایل زیر را دانلود کنید.

داستان کوتاه انگلیسی




نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه