8 کتاب عالی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

8 کتاب عالی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

 

زمان تقریبی مطالعه:18 دقیقه

 

هرچند روش های آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم روش های متنوعی شده اند ،اما بهترین روش برای شروع، استفاده از چند کتاب درسی باکیفیت است. به ویژه این روزها با روی کار آمدن آموزش آنلاین زبان انگلیسی، اکثر افراد به سمت یادگیری زبان انگلیسی در خانه از طریق یادگیری و آموزش آنلاین روی آورده اند. مطالب زیادی در پادکست های آموزش زبان انگلیسی، یوتیوپ، برنامه های آموزشی و وب سایت های مختلف ارائه می شوند. اما آیا همه ی این مطالب مفید هستند؟حتی یادگیری مطالب آموزشی رایگان هم هزینه دارد: وقت شما. هر چه زمان بیشتری را صرف برنامه های آموزشی ضعیف کنید، زمان کمتری برای اهداف و علایق دیگر خود خواهید داشت.

پس دانستن اینکه چه کتاب ها و چه مطالبی مفید هستند در یادگیری زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارند. پس وقت خود را تلف نکنید و بیایید با هم نگاهی به 8 کتاب مفید زیر برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل و از طریق آنلاین بیاندازیم. اگر قصد شرکت درآزمون آنلاین آیلتس

 را دارید،  3 کتاب مفید را نیز به طور خاص برای آمادگی آزمون آیلتس معرفی می کنیم.

با توجه به این موضوع، در اینجا 8 کتاب وجود دارد که من معمولاً به دانش آموزانی که می خواهند خودآموزی بیشتری داشته باشند توصیه می کنم. این لیست به سه دسته تقسیم شده است:

Best Vocabulary Books

(بهترین کتابهای واژگان)

Best Grammar Books

(بهترین کتاب های گرامر)

Best Books for Speaking & Pronunciation

(بهترین کتابها برای گفتار و تلفظ)

توجه داشته باشید که برخی از این کتابها کمی گران هستند - اما وقتی در نظر بگیرید که می خواهید برای هفته ها، ماه ها یا سال ها به آنها مراجعه کنید، ممکن است ارزان ترین سرمایه گذاری برای تحصیل شما باشد.

 

بهترین کتابها برای تقویت واژگان انگلیسی

روشی رایج و اشتباهی که برای یادگیری یک کلمه جدید بر سر زبان ها افتاده است این است که ابتدا افراد به آن کلمه در زبان مادری خود فکر می کنند و سپس ترجمه انگلیسی آن را با استفاده از Google یا یک برنامه فرهنگ لغت آن هم با معنای فارسی جستجو می کنند. این افراد کسانی هستند که برای صحبت کردن روان ، حتی پس از سال ها مطالعه انگلیسی  باز هم مشکل دارند.

وقتی در مورد افرادی که انگلیسی را در 6 ماه یاد می گیرند می شنوید، یکی از دلایل این است که آنها از کتابهای خوب برای یادگیری هدفمند کلمات جدید در انگلیسی استفاده می کنند.

English Vocabulary Builder (DK English for Everyone)

 

آموزش زبان انگلیسی

 

سریعترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبانی) استفاده از تصاویر است. چرا که بخش بزرگی از مغز شما به پردازش اطلاعات بصری اختصاص داده شده است. همچنین نوزادان اولین کلمات خود را یاد می گیرند. آنها عکس پیتزا را می بینند، کلمه پیتزا را می شنوند و یاد می گیرند که وقتی می خواهند درباره آن صحبت کنند، می توانند کلمه پیتزا را بگویند.

کتابهای زیادی وجود دارد که می توانید با این روش یادگیری تصویری از آنها استفاده کنید. یکی از بهترین موارد برای یادگیری زبان انگلیسی، کتاب DK's English for everyone است.

برای بزرگسالان، کتاب English Vocabulary Builder را پیشنهاد می دهیم که شامل بیش از 3000 کلمه و عبارت مربوط به اشیاء، actionها و موقعیت های معمولی است. همچنین این کتاب به آموزش گرامر، اصطلاحات و  idiom ها و عبارات و اصطلاحات تجاری نیز می پردازد.

 

آموزش زبان انگلیسی

 

آنچه کتاب های DK را از سایر کتاب های تصویری متمایز می کند این است که هر بخش از کتاب شامل تمرینات لیسینینگ و تمرین های دیگر است و می توانید تلفظ درست کلمات را در وب سایت آنها یا با استفاده از برنامه رایگان آنها تمرین کنید.

English Collocations in Use (Cambridge)

کالوکیشن های کاربردی انگلیسی (کمبریج)

 

آموزش زبان انگلیسی

 

یادگیری یک کلمه جدید می تواند مشکل باشد. شما باید بدانید که معنی آن چیست، چگونه باید آن را تلفظ کنید، و چگونه از آن در یک جمله استفاده نمایید. اما این سوال وجود دارد که چگونه می توان به طور طبیعی از این کلمه مانند معادل آن در زبان مادری استفاده کرد؟

برای صحبت به زبان انگلیسی به صورت روان و طبیعی، باید مدتی را صرف مطالعه collocations کنید. (کالوکیشن ها عباراتی چند کلمه ای هستند که با ترجمه کلمه به کلمه آنها نمی توان به معنای کل عبارت دست یافت، چرا که هر عبارتی در هر زمینه ای معنی مختص به خود دارد همانند make a mistake و make a cake). دانشگاه کمبریج (که به خاطر متخصصان انگلیسی خود نیز مشهور است) مجموعه ای از کتاب هایی را تدوین کرده است که می توانند به شما در یادگیری این عبارات مشکل ساز کمک کنند. آنها کتاب های مشابهی برای یادگیری افعال عبارتی(phrasal verbs) و اصطلاحات(idioms) نیز دارند، که با استفاده از آنها می توانید دامنه واژگان خود را بیشتر گسترش دهید.

Oxford Advanced Learner’s Dictionary (OALD)

 

آموزش زبان انگلیسی

 

دانشگاه آکسفورد به دلیل تدوین یکی از بزرگترین فرهنگ لغت های انگلیسی (با 600000 کلمه) مشهور است. مهم تر از همه اینکه، کارشناسان آکسفورد مجموعه Oxford 3000 را تدوین کرده اند که لیستی از مفیدترین و پرکاربردترین کلمات در کشورهای انگلیسی زبان را در اختیار زبان آموزان  عزیز قرار می دهد. به گفته این کارشناسان، هنگامی که این 3000 کلمه را یاد گرفتید، می توانید 80-90 درصد مکالمات انگلیسی، وب سایت ها، روزنامه ها و غیره را درک کنید.

همچنین این 3000 کلمه به شما این امکان را می دهد که هر کلمه ای که در فرهنگ لغت Oxford Advanced Learner’s( یک فرهنگ لغت ویژه برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان هستند) وجود دارد،  را درک کنید. جدیدترین نسخه شامل 60،000 کلمه و 109،000 مثال است.

دیکشنری OALD دارای ویژگی های خاصی است که نمی توانید در فرهنگ لغت های دیگر آنها را پیدا کنید ، همانند استفاده از مترادف ها و کالوکیشن ها. همچنین می توانید نسخه اندروید این دیکشنری را در تلفن هوشمند خود بارگذاری کنید که به شما این امکان را می دهد  تا کلمه مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را تلفظ کنید .

بهترین کتابها برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

درست است که دستور زبان انگلیسی ساده نیست، اما بسیاری از کتاب ها، یادگیری گرامر را بیش از حد لازم،  دشوار و گیج کننده می کنند.

سه کتاب زیر بسیار عالی هستند، زیرا دستور زبان انگلیسی را تا حد امکان ساده و گاهی حتی سرگرم کننده آموزش می دهند. البته بهترین نکته در مورد این کتاب ها این است که می توانند به شما در یادگیری سریع زبان انگلیسی در خانه با روش آموزش آنلاین کمک کنند.

 

English Grammar in Use (Cambridge)

 

آموزش زبان انگلیسی

 

کتابی عالی برای مطالعه زبان انگلیسی در خانه، کتاب ریموند مورفی، English Grammar in Use است. (مطمئن شوید نسخه را با پاسخ دریافت کرده اید).

این کتاب محبوب ترین کتاب دستور زبان در جهان است و دلیل خوبی هم دارد. هر مبحث گرامری به زبان ساده، با مثال ها و تمرینهای عملی زیادی توضیح داده شده است.

در پشت کتاب، تستی طراحی شده است که می توانید با استفاده از آن مشخص کنید که یادگیری کدام موضوعات گرامری برای شما سخت تر است.

 

آموزش زبان انگلیسی

 

در واقع، بهترین راه برای مطالعه این کتاب این است که با موضوعاتی که به نظر شما جالب تر یا گیج کننده هستند شروع کنید. اما توجه داشته باشید که کتاب Intermediate برای زبان آموزان B1/B2 نوشته شده است، بنابراین اگر سطح انگلیسی شما پایین تر یا بالاتر است، باید کتاب متناسب با سطح خود را در نظر بگیرید. به طور مثال

 

آموزش زبان انگلیسی

 

Practical English Usage (Oxford)

 

آموزش زبان انگلیسی

 

یکی از مشکلات رایج کتاب های دستور زبان (به هر زبانی) این است که اطلاعات زیادی به زبان آموز می دهند. آنها توسط اساتید زبان شناسی که به تاریخ، روانشناسی یا علم زبان علاقه دارند نوشته شده است، از این رو این کتاب ها مشکلات رایج گرامری را برای زبان آموزان توضیح نمی دهند.

در مقابل، کتاب Practical English usage به طور خاص برای زبان آموزانی که مایل به یادگیری زبان انگلیسی هستند طراحی شده است. این کتاب اولین بار در سال 1980 منتشر شد و طی 40 سال گذشته چندین بار ویراستاری شده است.

 

آموزش زبان انگلیسی

 

 

برای زبان آموزان با سطح متوسط و پیشرفته، داشتن یک منبع عالی بسیار مهم است. اما توجه داشته باشید که در این کتاب هیچ تمرینی وجود ندارد. این کتاب فقط توضیحات و مثال ها را ارائه می دهد.

English Grammar: Understanding the Basics (Cambridge)

 

آموزش زبان انگلیسی

 

اگر در مورد اصطلاحاتی مانند افعال " transitive" و " intransitive" یا ضمایر " demonstrative" و " interrogative" گیج شده اید، کتاب دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، گرامر انگلیسی دانشگاه کمبریج است تحت عنوان English Grammar(understanding the basics)

برخلاف دو کتاب دیگر، این کتاب، دستور زبان انگلیسی را گام به گام توضیح می دهد. اگر شما مجبور هستید تا زیاد به زبان انگلیسی و به تقویت رایتینگ زبان انگلیسی خود بپردازید ، این کتاب برایتان بسیار مفید است و حتی اگر می خواهید سریع به سطح پیشرفته برسید نیز خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می شود.

با دو کتاب دیگر، نحوه رفع اشتباهات خود و ساختن جملات طولانی تر را خواهید آموخت، اما این کتاب به شما کمک می کند تا "تصویر کلی یا دید وسیعی از" زبان انگلیسی با مفهومی درست داشته باشید.

در نمونه زیر شما مشاهده می کنید که چقدر راحت و قابل درک در مورد افعال دو کلمه ای(phrasal verb) توضیح داده شده است.

 

آموزش زبان انگلیسی

 

بهترین کتابها برای تقویت مهارت اسپیکینگ

در حقیقت باید گفت که بهترین کتاب برای بهبود مهارت اسپیکینگ، همان بهترین روش برای تقویت مهارت های اسپیکینگ و تقویت مکالمه آنلاین زبان انگلیسی، تمرین با معلم یا برخی از دوستان انگلیسی زبان است. اما شما می توانید چیزهای زیادی در مورد اسپیکینگ از چند کتاب خوب، مانند کتاب های زیر بیاموزید.

English Conversation (Practice Makes Perfect)

 

آموزش زبان انگلیسی

 

اگر می خواهید در مکالمه با دوستان انگلیسی زبان خود، همکاران یا اعضای خانواده احساس راحتی کنید، یک کتاب خوب برای مطالعه Practice Makes Perfect:  تحریریه ناشر آمریکایی، McGraw-Hill است.

این کتاب عبارات و اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی را همراه با مثال های مختلف و توضیحات دقیق به شما آموزش می دهد: همانند

بخش زیر نمونه ای از یک مکلالمه سطح پیشرفته و سخت را ارائه می دهد. این نمونه برای دانش آموزان B2/C1 مناسب است، اما ممکن است برای دانش آموزان A2/B1 کمی سخت باشد.

 

آموزش زبان انگلیسی

 

Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course

 

آموزش زبان انگلیسی

 

یکی دیگر از کتاب های بسیار خوبی که با استفاده از آن می توانید در خانه و به صورت از راه دور و آنلاین انگلیسی بیاموزید،  کتاب ship or sheep است. این کتاب که توسط کمبریج منتشر شده است می تواند به شما کمک کند تا واژه ها و جملات انگلیسی را به طور واضح و طبیعی تلفظ کنید.

همانند کتاب English Grammar in Use، این کتاب به گونه ای تنظیم شده است که نیازی به خواندن آن از ابتدا نیست. هر بخش کتاب بر روی یک صدای خاص (از جمله 24 صامت انگلیسی و 19 صداهای مختلف مصوت) تمرکز می کند.

همچنین دیالوگ هایی برای مثال، تمرینات و بازی هایی وجود دارد که می توانید با یک شریک مطالعه ای، همکلاسی یا معلم انجام دهید. (حتماً سی دی های صوتی همراه کتاب را دریافت کنید)!

 

آموزش زبان انگلیسی

 

بهترین کتابها جهت آمادگی برای آزمون آیلتس

در نهایت، اگر می خواهید در آزمون یک دانشگاه انگلیسی زبان شرکت کنید یا ویزای کار از یک کشور انگلیسی زبان دریافت کنید، احتمالاً باید آزمون آیلتس را بگذرانید. سه کتاب زیر می تواند شما را برای کسب بهترین امتیاز ممکن آماده کنند.

The Official Cambridge Guide to IELTS

 

آموزش زبان انگلیسی

 

کمبریج علاوه بر تدوین بسیاری از کتاب های بسیار خوب خود خوان، یکی از نویسندگان کتاب های آیلتس است. بنابراین تعجب آور نیست که آنها بهترین کتاب را برای آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس منتشر می کنند.

راهنمای رسمی کمبریج آیلتس برای زبان آموزان انگلیسی با حداقل سطح B1 نوشته شده است و راهنمایی هایی برای نحوه آماده شدن برای هر دو نسخه آیلتس (آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال) ارائه می دهد. علاوه بر این، این کتاب شامل بسیاری از نکات، توضیحات، تمرینات، مثال های صوتی و تصویری - به علاوه 8 تست تمرینی کامل آزمون آیلتس است.

اما توجه داشته باشید که این کتاب به شما واژگان یا دستور زبان نمی آموزد. موضوع این کتاب بر مهارت های لیسینینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ تمرکز دارد - درست همانند خود آزمون آیلتس.

Vocabulary for IELTS Advanced (Cambridge University Press)

 

آموزش زبان انگلیسی

 

 این کتاب برای زبان آموزانی طراحی شده است که قصد دارند در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند و می خواهند نمره 7 ، 8 یا 9 را کسب کنند. اگر قصد دارید فقط در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید، کتاب بهتر برای مطالعه، Collocations in Use English است که در بالا بدان اشاره کردیم.

Grammar for IELTS (Cambridge University Press)

 

آموزش زبان انگلیسی

 

اگر رایتینگ و نوشتن مقاله در آزمون رایتینگ آیلتس را دشوار می دانید یا اینکه برای شما مهم است که در آن قسمت نمره بالایی کسب کنید، این کتاب انتخاب خوبی برای شما است.

این کتاب بر ساختارهای گرامری رسمی و آکادمیک خاصی تمرکز دارد که برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس و موفقیت در دانشگاه انگلیسی زبان باید به آن تسلط داشته باشید.

 امیدواریم معرفی این کتاب ها برای شما زبان آموزان عزیز مفید واقع شده باشد.

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه