نوشتن مقاله مناسب در آزمون رایتینگ آیلتس

نوشتن مقاله مناسب در آزمون رایتینگ آیلتس

 

نگارش به زبان انگلیسی برای زبان آموزان non-native یکی از دغدغه های آزمون آیلتس است . نوشتن مقاله به زبان انگلیسی ، حتی برای زبان آموزان سطح پیشرفنه هم سخت و دشوار است حتی اگر دامنه لغات و دستور زبان شما خوب باشد  ، اما اگر در مورد ساختار نوشتاری استاندارد در زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشید  نمره قابل قبولی نخواهید گرفت .

 

 

 

یک نوشتار مناسب در آزمون آیلتس دارای ساختار و قواعد زیر است :

 

1- متن باید coherence  باشد . یعنی معانی جملات همبستگی آنها و ارتباط معنایی آنها حفظ شود . مثلا اگر موضوعی که در مورد آن باید بنویسید ، میزان درآمد در کشور شما ( ایران ) است ، تمام جملاتی که می باید بنویسید باید در این راستا باشد.

 

2- برای نوشتن یک مقاله به زبان انگلیسی، موضوع اصلی  را به بخش های مختلف تقسیم می کنیم تا نوشتار ما ساختار یافته شود . فرض کنید شما در متن خود می خواهید در مورد درآمد زنان ، درآمد مردان ،حداقل حقوق و میزان خط فقر ، و میزان حقوق مناسب با توجه به تورم صحبت کنید . چنانچه تمام موارد را پشت سر هم بنویسید و یا در پاراگراف های مختلف در مورد پارگراف های دیگر صحبت کنید ، شما اصول پارگراف بندی ، را رعایت نکرده اید . شما باید برای هر موضوع چندین پاراگراف و برای هر پاراگراف، یک main idea در نظر بگیرید. اما توجه کنید که هر پاراگراف مختص به یک زیر شاخه از موضوع مورد نظر است؛ به طور مثال درآمد زنان در یک پاراگراف، درآمد مردان در پاراگراف بعدی و تاثیر تورم بر درآمد می بایست در پاراگراف مجزایی نوشته شوند. اگر این اصول رعایت نشوند، نوشتار شما ساختار یافته نخواهد بود و نمره خوبی نخواهید گرفت .

 

 در مورد پارگراف موارد زیر را به خاطر داشته باشید :

- یک پارگراف یک گروه از جملات هستند که یک ایده اصلی را بسط می دهند  ، ایده اصلی به جمله ای گفته می شود که اصولا در اول هر پاراگراف نوشته می شود  و منظور اصلی نویسنده را بیان می کند .

ایده اصلی  در  topic sentenceبیان می شود. Topic sentence معمولا جمله اول پارگراف است که البته می تواند در وسط و یا آخر پارگراف استفاده شود که در این صورت به آن conclusion  گفته می شود .

جملات بعدی در پارگراف باید برای پشتیبانی  Topic Sentence  استفاده  می شوند . به این جملات  supporting sentenceمی گوییم . با این جملات نویسنده باید از ایده خود حمایت کند .

- تمامی جملات بعدی در یک پاراگراف باید Topic sentence را پشتیبانی کنند ، بدین ترتیب که خواننده را اقناع کنند که Topic sentence گفته شده توسط نویسنده صحیح است تا Coherence مطلب حفظ شود. برای اینکار می بایست از Examples  ، Detail ، Facts و Statistics  استفاده کنید .

به عنوان مثال یک نمونه خاص داریم که ایده کلی تری را توضیح می دهد. قرمز یک رنگ است، ایالات متحده یک کشور است، لیمو یک میوه است و غیره. از آنجا که مثال ها خاص هستند (کوچکتر، محدودتر و غالباً ملموس تر)، درک آنها اغلب آسان تر از ایده های کلی است و شاید به همین دلیل است که نویسندگان اغلب از آنها استفاده می کنند. زمانی که نویسنده در نوشتار خود از مثال استفاده می کند، در اصل قصد دارد تا موضوع را دقیق تر و با شفافیت بیشتری برای خواننده تشریح کند. استفاده از آمار نیز به بهبود درک خواننده کمک می کند. وقتی در مورد موضوعی می نویسیم، وارد جزئیات شدن نیز برای درک بهتر خواننده و شفافیت بیشتر برای موضوع مورد نظر مفید است.

 

3- cohesion یا انسجام جملات باید رعایت شود ، برای این منظور جملات پشتیبان ( جملاتی  را که صحت Topic sentence را توضیح  می دهند )  را با  Sentence Connector  ها ، subordinator ها متصل کنید .

 

رایتینگ آیلتس

 

IELTS writing

 

Subordinator ها زیر شاخه ای از linking word ها هستند که جملات را به هم وصل می کنند.  به مثال زیر توجه کنید :

 

IELTS writing

در این مثال از رابط even though استفاده شده است که دو جمله را به هم ربط داده است. این رابط می تواند هم در ابتدا و هم در وسط جمله ظاهر شود.

متداول ترین subordinator ها به شرح زیر هستند:

 

IELTS writing

 

برای اینکه در مورد انواع جملات و کاربرد آنها به خوبی مطالبی را یاد بگیرید مقاله انواع جملات در آزمون رایتینگ آیلتس را مطالعه کنید. ما در مقاله اشتباهات رایج گرامری در آزمون آیلتس به شما آموزش می دهیم تا یک سری اشتباهات را هنگام رایتینگ مرتکب نشوید. گروه آموزش آنلاین انگلیسی المپ در نظر دارد تا در مقالات بعدی در مورد sentence connector ها مطالب بیشتری را در اختیار شما زبان آموزان محترم قرار دهد.
 




نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه