نکاتی در مورد تسک دو رایتینگ آیلتس

نکاتی در مورد تسک دو رایتینگ آیلتس

 

مدت زمان تقریبی مطالعه: ۱۰ دقیقه

 

نکاتی مفید درباره نوشتن مقاله در آزمون رایتینگ آیلتس تسک 2 :

یکی از نگرانی های داوطلبان شرکت ‌کننده در آزمون آیلتس‌، چگونه نوشتن رایتینگ‌ تسک 2 یا همان نگارش مقاله برای هر دو گروه داوطلبان آیلتس جنرال و آکادمیک است. از آنجاییکه نگارش مقاله ای قابل قبول در هردو آزمون امری پر از چالش است، ما توضیحات کامل و عملی را برای نگارش هر چه بهتر این بخش از آزمون برای داوطلبان جمع آوری و عرضه کرده‌ایم.

همان طور که آگاه هستید در این بخش از آزمون به داوطلبان یک موضوع می‌دهند واز آنها میخواهد تا مقاله ای در حدود 250 کلمه در مدت 40 دقیقه و با رعایت و حفظ اصول شکلی و محتوایی، مقاله‌ای به زبان‌انگلیسی بنویسند.

موضوعات این‌بخش دردو فرمت سوال و جمله طراحی شده است. چگونگی بحث و بسط موضوع داده شده در قالب جمله های متعدد و متنوع و یا چگونگی پاسخ و استدلال به سوال مورد نظر با حفظ موازین نگارش درزبان‌انگلیسی، تعیین کننده کیفیت مقاله‌شما می باشد.

 معمولا در این‌بخش از داوطابان می‌خواهند تا عقیده‌خود را درباره موضوع داده‌شده بنویسند، راه‌حلی معقول برای مشکلی ارائه‌دهند و یا فواید و مضرات موضوعی را مود بحث قرار دهند. باید دقت کنید که برای هریک از این فرمت‌های ارائه شده در آزمون، اصول نگارش مربوط به خود را دارد.

اگر برای اولین بار در آزمون‌آیلتس شرکت می‌کنید یا حتی اگر درتجارب قبلی‌خود در این آزمون موفق نبوده اید، می‌توانید با بکارگیری نکاتی که جمع‌آوری کرده‌ایم، سطح کیفی نمره خود را تا 7 بالا ببرند.

 

true false

 

ابراز عقیده در مورد موضوع داده‌شده:

هر گاه از شما خواسته شد عقیده‌خود را درباره موضوعی بیان کنید، این ابراز عقیده باید در قالب موافق  و یا مخالف بودن با مطلبی بوده باشد، یا اینکه بتوانید راه حلی برای مشکلی ارائه کنید ویا نظرات موافق و مخالف خود را بطور منطقی بیاورید.

در این قسمت شما باید با درنظر‌گرفتن موضوع مورد بحث نظر خود را با ذکر دلایل منطقی  مطرح نمایید. جایگاه خود را در آن‌موضوع بطور شفاف بیان کرده و هرگز در‌مورد نظر خود تردیدی نداشته‌باشید. در‌مورد نظر‌خود هم نمونه های مشابه را ذکر نمایید. مسلما قبل از شروع به نگارش مقاله، شما باید چند دقیقه ای را صرف ایجاد تصویری‌ذهنی از طرح‌نقشه نگارش خود داشته باشید.

 

چگونه ساختار اصلی مقاله را بدرستی طرح ریزی نماییم ؟

برای ایجاد چهارچوب قابل‌قبول در نوشتن مقاله به زبان‌انگلیسی به توضیحات کلی جدول‌زیر دقت نموده و آنها را در هنگام نوشتن رعایت کنید :

موضوع داده شده را پارافریز کرده و نظر خود را بطور خلاصه بیان کنید

مقدمه

ایده خود را بسط داده، دلایل پشتیبان کننده آن را با استدلال ومثال در پاراگرافهای متوالی و مرتبط ذکر نمایید. این قسمت نباید بیش‌از2تا5 پاراگراف شود.

بدنه اصلی نگارش

تمام نکات مطرح شده در پشتیبانی از بیان ایده خود را جمع بندی کرده و تمامی افکار خود را در این مبحث به طور خلاصه ذکر نمایید. نکاتی را که در این قسمت می نویسید نباید با آنهایی را که در پاراگراف های قبلی ذکر کرده اید متفاوت باشند.

نتیجه گیری

 

 

نکات قید شده در جدول بالا بسیار کلی بوده و مقالات مختلفی دارای سبک های متفاوت نگارش است که شما میتوانید در قسمت مقالات سایت آنها‌را مطالعه کنید.

 

چگونه می توآن سبک نگارش یکسانی را در مقاله ارائه کرد ؟

استفاده از کلمات مناسب موضوع، ساختار گرامری صحیح و کلمات ربط متناسب با محتوای‌متن، باید دقیقا رعایت شوند. به خاطر داشته باشید که در این آزمون هرگز از سبک غیر رسمی و کلمات و اصطلاحات متداول عام استفاده نکنید. داوطلبان در این بخش از آزمون باید از آوردن و ذکر اطلاعات نامربوط به موضوع‌مورد بحث در نگارش خودداری کنند. در غیر اینصورت نمره آنها بشدت افت خواهد کرد. بعلاوه به خاطر بسپارید تا نوشته شما 250 کلمه شده باشد. داوطلبان می توانند تعداد 260 تا 280 کلمه را در نظر بگیرند تا محتوای مربوطه در مقاله با استفاده از 250 کلمه ابراز شده باشد. البته برای نگارش کلمات بیشتر برای داوطلبان نمره‌اضافه‌ای در نظر گرفته نخواهد شد ولی اگر تعداد کلمات کمتر از محدوده خواسته شده باشد، نمره کسر خواهد شد.

 

سایر عوامل موثر بر کسب نمره بالاتر از 5 در مقاله نویسی در آزمون آیلتس :

  • روان بودن متن دارای اهمیت است. هرگاه نوشته داوطلب خوانا نباشد، قطعا بخشی از نمره را از دست خواهد داد.
  • پاسخها و استدلال های تکراری و تقلیدی از دیگر عوامل افت نمره است. اگر داوطلبی موضوع و یا استلال‌های خاصی را حفظ کرده و از آنها در نگارش مقاله استفاده کند ، نمره مطلوبی را بدست نخواهد آورد. کسانی که مسئولیت تصحیح این مقالات را به عهده دارند؛ بطور قطع به دنبال ابراز افکار و ایده های واقعی داوطلب هستند و بخوبی قادر به تشخیص این موضوع می باشند.
  •  استدلال‌های محدود و نامعین هم از دیگر عوامل از دست‌دادن نمره در آزمون رایتینگ است. اگر قادر به بسط و بحث ایده خود در مقاله نبوده باشید، مطمئنا نمره ای بیشتر از 5 را نیز انتظار نداشته باشید.

 

فهم صحیح جملات و یا سوالات در موضوعات مورد استفاده در نگارش تسک 2 :

همیشه سعی کنید قبل از پاسخگویی به سوال داده‌شده، سوال را به‌خوبی بفهمید تا بتوانید کاملا متوجه مفهوم آن شوید؛ یکی از مهم ترین اشتباهات داوطلبان که منجر به کسب نمره پایین در این آزمون می شود این است که موضوعات و سوالات مربوط به رایتینگ را به‌درستی نخوانده و در نتیجه نمی توانند پاسخ کاملی هم به آنها  بدهند. طبیعتا این افراد نباید نمره ای بیشتر از5 را انتظار داشته باشند.

 

روش تجزیه و تحلیل سوال در رایتینگ تسک 2 :

در این مورد شما در ابتدا باید نوع سوال داده شده را بفهمید. سپس متوجه کلمات کلیدی که بار اصلی مفهوم آن سوال را در بر دارند باشید. بعد از این دو مرحله باید درک خوبی از کلمات دستوری یا گرامری بکار رفته در انتقال مطلب فوق داشته باشید. به این ترتیب شما کاملا متوجه خواهید شد که طراحان سوالات در این بخش از آزمون به دنبال چه کیفیتی در شما هستند.

 

اقدام به برنامه ریزی ذهنی درطرح پاسخ مناسب به سوال قید شده :

داوطلبانی که نمرات بالایی را در رایتینگ آیلتس گرفته اند، همیشه حداقل ده دقیقه را صرف فکر کردن برای برنامه ریزی پاسخ مناسب به سوال طرح شده را داشته اند. برنامه ریزی در مورد چگونگی پاسخ به سوال به شما کمک می کند تا افکار و ایده های خود را منظم و سازماندهی کرده و ساختار رایتینگ خود را قبل از اقدام به نوشتن بطور ذهنی تصور نمایید. به این ترتیب شما می توانید در چگونگی تنظیم و تقسیم وقت خود در هنگام نوشتن صرفه جویی نمایید و از ذکر مواردغیرمرتبط خودداری کنید. به این ترتیب این اقدام به برنامه ریزی ،  به شما کمک خواهد کرد تا ایده ها و افکار خود را در نوشتن مقاله بدرستی و شفاف بطورموزون و هماهنگ ابراز کنید.

 

چگونه یک مقدمه خوب برای مقاله این بخش را بنویسیم ؟

مقدمه‌نوشته‌ی شمادر این بخش، اولین و بیشترین تاثیر را در فردی خواهد داشت که مقاله شما را می خواند. با نوشتن مقدمه در این آزمون باید به روشنی به آنها بگویید که بقیه پاراگراف های این مقاله دارای چه محتوایی هستند و این خطوط بیانگر چه ایده هایی خواهند بود و توانسته باشید به وضوح و بطور مستقیم، پاسخ به آن سوال را در مقدمه‌ی خود آورده باشید.

آنها باید بصراحت به این کیفیت در نوشته شما برسند که شما فهم درستی از مضمون سوال داشته و می دانید که چگونه پاراگراف های بعدی را بطور صحیح ادامه دهید. نوشتن یک مقدمه قابل قبول و موثر در کمترین زمان، بایستی از ویژگی های نگارش شما باشد. به خاطر داشته باشید که در یک مقدمه خوب شما باید ارتباط  مستقیم ودرستی بین ایده ها و افکار مربوط به سوال مورد بحث را در قالب جملات صحیح ایجاد کنید.

در این قسمت شما می توانید از تکنیک هایی مانند جملات پیچیده وصحیح و یا پارافریزکردن، برای تاثیر بیشتر استفاده نمایید. از آنجاییکه در پارافریز کردن شما می توانید با کلمات متفاوت و متنوع همان محتوای سوال طرح شده را ابراز نمایید؛ به طور قطع تاثیر مطلوبی را بر روی ممتحن خواهید داشت.

 

چگونه بدنه اصلی را در رایتینگ مقاله بنویسیم ؟

در بدنه اصلی مقاله شما باید بتوانید ایده‌ها و افکار خود را در قالب پاراگرافهای متعدد با ذکر جزییات لازم بنویسید. در هر پاراگراف باید با نوشتن توضیحات و مثالهای مربوطه، ایده ها و افکار ذکر شده در پاراگراف اولیه خود را پشتیبانی کنید. طبیعتا در اول هر پاراگراف، شما جمله‌ای را بطور خلاصه و مستقیم در ارتباط با مضمون اصلی و کلی آن پاراگراف خواهید نوشت تا بیانگر ایده شما درآن قسمت باشد. شما باید در هر یک از پاراگراف ها، بطور تک به تک افکار و ایده ذکر شده در مقدمه را با ذکر مثالهای کاملا جدید و مستندات منطقی در قالب گرامر مربوط و صحیح بنویسید. آنچه برای کسب نمره بالا در این بخش از آزمون اهمیت دارد، بیان صحیح افکار و نظرات شما در پاراگراف های متعدد و مرتبط با ذکر جزییات لازم در قالب گرامر مناسب و تاثیر گذار است. فراموش نکنید که ماهیت نظرات شما تاثیری در کسب و یا از دست دادن نمره نخواهد داشت. شما باید این توانایی را دارا باشید تا ایده های‌تان را در توالی پاراگراف ها با سازماندهی مناسب و با ساختار درست بیان کنید. ارتباط بین کلمات و جملات و بعد از آن در پاراگراف ها از اصول اصلی یک نگارش قابل قبول در این سطح از آزمون است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی موارد ذکر شده از جمله مهارت های نگارش در انگلیسی است که داوطلبان باید به‌تدریج در طی یک روند درست آموزشی آن را کسب نمایند.

 

چگونه می توانیم یک پارگراف نتیجه گیری تاثیر گذار بنویسیم ؟

در این قسمت از رایتینگ ، شما باید با بکارگیری کلمات جدید، گرامر و یا ساختار‌های درست، متنوع و تا حدی پیشرفته تر و قطعا متفاوت از آنچه تا به حال در نوشتار خود استفاده کرده‌اید، اقدام به جمع بندی افکار و ایده های اصلی مطرح شده در پاراگراف های پیشین خود نمایید. به خاطر داشته باشید که نتیجه گیری های شما باید بر اساس همان افکار و  مضامین قید شده قبلی در مقاله، به درستی و با توالی منطقی نوشته شوند.

آنچه در نوشتن تمام پاراگراف ها و به‌ویژه پاراگراف آخر، در نتیجه گیری بحث های ایجاد شده باید در نظر داشت، این است که توانسته باشید به سادگی و روانی آنها را مطرح ، پشتیبانی و در آخر نتیجه گیری نمایید. از آنجایی‌که این پاراگراف آخرین قسمت خوانده شده توسط ممتحن مربوطه است، بیشترین تاثیر مثبت و یا منفی را بر روی آنها خواهد گذاشت تا بهترین تاثیر و نتیجه مورد نظر شما را احیانا داشته باشد و یا متاسفانه تجربه ای ناموفق در این بخش از رایتینگ باشد.

آنچه داوطلبان باید بطور عینی در نظر داشته باشند، این است که نکات فوق کلمات جادویی برای کسب نمره بالا در این آزمون نیستند، بلکه راهنمایی واقعی برای بکارگیری مراحل فوق در موفقیت در این آزمون است.

 

 

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه