داستان ملخ و مورچه

داستان ملخ و مورچه

 

امروزه یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان خیلی راحت تر و سریع تر از یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان است از این رو بهتر است که آموزش زبان انگلیسی را برای فرزندانتان از کودکی شروع کنید . یکی از راه های تقویت زبان کودکان در منزل ، تماشای کارتون دوزبانه ، زبان اصلی است که به صورت ناخودآگاه و غیر مستقیم کودک را در معرض یادگیری زبان انگلیسی قرار می دهد . گروه آموزش آنلاین زبان انگلیسی المپ با آماده سازی  یک سری کارتون های آموزشی دوزبانه ، زبان اصلی و فارسی سعی دارد روند یادگیری زبان انگلیسی فرزندتان را جذاب تر کند.

حال بیایید باهم کارتون ملخ و مورچه را ببینیم که ملخ داستان ما درس بزرگی از مورچه یاد می گیرد . کودک عزیز بعد از تماشای این کارتون نظر خود رادر مورد این درسی که ملخ گرفت بنویسید.  

 

نسخه انگلیسی

 

 

The Grasshopper and the Ant

It was a beautiful spring day, a grasshopper was playing in a green grassy field. In that field he noticed a line of ants marching along carrying some grains of wheat. The grasshopper asked, “ Where are you going with that big load?”.

“We are taking these grains to our nest,” said the Ant. “But it's such a beautiful day, come and have fun with me,” said the grasshopper.

“No, I think you should come work with us it's going to be a long winter with lots of snow. You had better start storing your food now” replied the ant.

“Why worry about the winter? It's only spring, and there are lots of food everywhere,” said the grasshopper. The grasshopper did not listen to ant. All through the spring, the grasshopper did nothing except eat, sleep and play. He became quite fat.

Then the summer came. Ants were busy collecting food for winter, but the grasshopper did nothing but eat, sleep and play. He became even fatter!.

Later Autumn came. Ant advised grasshopper to collect food for winter but he didn't listen. “Winter is not here yet, and when it comes, I am sure I will be able to find some food”. 

A few weeks later, winter came, and the snow began to fall. Just as the ants said, the snow was very deep.

Ants were all snug(warm and comfortable)in their nest with lots of good food to eat. 

The grasshopper, however, had trouble finding food. He was very hungry and miserably cold all winter. By the time winter had ended. 

The grasshopper had learned a valuable lesson. Next spring onward, the grasshopper went out to gather food with the ant.

 

 

حال که نسخه ی انگلیسی کارتون ملخ و مورچه را تماشا کردید ، از شما می خواهیم برای تقویت مهارت شنیداری فرزندتان ، آن را مجددا برای او پخش کنید و از کودک خود بخواهید تا هر آنچه که می شنود را برای شما تکرار کند . اینکه فرزندتان لغات را درست تلفظ نمی کند و حتی اشتباه آن را بیان می کند ، اهمیتی ندارد ؛ سعی کنید با تشویق بیشتر ، به او انگیزه دهید تا کلمات بیشتری را به زبان آورد . پس از آن ، برای شفاف سازی لغات و جملات ،  نسخه ی دوزبانه را با کودک خود به دقت تماشا کنید .  

 

 

نسخه دوزبانه

 

 

 

بعد از تماشای نسخه ی دوزبانه،از کودک خود بخواهید که خیلی مختصر داستان را برای شما شرح دهد و کلماتی را که یاد گرفته است را برای شما بیان کند. همچنین ازکودک خود بخواهید تا درسی که از این داستان یاد گرفته است را برای شما بازگو کند.  

 

در آخر نسخه فارسی کارتون را برای درک بهتر همراه با کودک خود مشاهده نمایید.

 

نسخه فارسی

 

 

 

ملخ و مورچه

اون روز یک روز بهاری زیبا بود ، یک ملخ در یه زمین سرسبز و پوشیده از چمن در حال بازی بود ، در اون زمین متوجه یه خطی از راهپیمایی مورچه ها شد در حالی که داشتند دانه های گندم را حمل می کردند .

- در این حین ملخ پرسید: با اون کوله بار بزرگ کجا دارید می روید ؟

-مورچه در جواب گفت : ما این دونه هارو به لانه مون می بریم .

ملخ گفت: اما امروز یک روز زیبا است ، بیآید و با من تفریح کنید.

مورچه گفت : نه من فکر می کنم تو باید بیای و با ما کار کنی ، داره زمستون میشه و کلی برف در راه است ؛ برات بهتره که الان شروع کنی به ذخیره کردن غذا برای خودت .

ملخ جواب داد: چرا برای زمستون نگران باشیم؟ الان تازه بهاره و همه جا پر از غذاست .

ملخ به مورچه گوش نداد ، تمام طول بهار ملخ هیچ کاری جزء خوردن و خوابیدن و بازی کردن انجام نداد ، او کمی چاق شد سپس تابستان آمد ، مورچه ها در حال جمع آوری غذا برای زمستان بودند اما اون حتی چاق تر شد . بعد از اون ، پاییز اومد ، مورچه به ملخ توصیه کرد که برای زمستون غذا جمع آوری کنه ، اما اون گوش نداد .

ملخ گفت : هنوز زمستان نشده و وقتی که بیاد من مطمعنم که می تونم حسابی غذا پیدا کنم .

چند هفته بعد زمستون آمد و برف شروع به باریدن کرد ، همان طور که مورچه ها گفته بودند برف خیلی سنگین بود ، مورچه ها راحت و آسوده بودند ، گرم و راحت داخل لانه هاشون با مقدار زیادی غذا های خوب برای خوردن .

ملخ اما در پی پیدا کردن غذا دردسر داشت ، اون تو کل زمستون خیلی گرسنه و سردش بود .

در آن زمان زمستان به پایان رسید ، ملخ یک درس ارزشمند گرفته بود ، بهار بعدی ملخ رفت بیرون تا با مورچه غذا جمع کند.

 

سخن آخر

سعی کنید تماشای کارتون های انگلیسی و دوزبانه را در برنامه ی روزانه کودک خود بگنجانید ، پیشنهاد المپ به شما والدین و مربیان محترم این است که برای خود دفترچه ای تهیه کنید و روزانه روند پیشرفت فرزندتان را یادداشت کنید. به طور مثال کلمات و جملات که در روز یاد گرفته است را یادداشت کرده و با این روش، در آخر ماه می توانید روند پیشرفت کودک خود را ارزیابی کنید .  

 

لینک های مرتبط

داستان انگلیسی کودکان با عنوان The Lion and The Mouse

چطور به فرزند خود کمک کنیم تا زبان انگلیسی را یاد بگیرد؟

چرا باید از سن کودکی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرد؟

چطور به افزایش دایره واژگان کودک خود کمک کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با سیستم Phonics

 

 

 

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه