چرا باید از سن کودکی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرد؟

چرا باید از سن کودکی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرد؟

 مدت زمان مطالعه: 15دقیقه  

تسلط به زبان انگلیسی یک مزیت بزرگ از نظر اجتماعی و تصاحب موقعیت شغلی به حساب می‌آید. یادگیری یک زبان خارجی از سن پایین باعث رشد سالم ذهن کودک می‌شود و تحقیقات نیز ثابت کرده‌اند کسانی که قادر به صحبت به دو یا چند زبان هستند مغز آنان عملکرد بهتر و هوشیارانه‌تری دارد. در ادامه فواید آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را به تفصیل توضیح خواهیم داد:

 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

تاثیر بر عملکرد ذهن:

• افزایش توانایی مغز

مغز کودکان دوزبانه و چندزبانه رشد متراکم‌تری دارد، این را محققان در تجزیه و تحلیل تراکم مغز افراد دوزبانه یافتند. در مطالعه‌ای که با استفاده از تصویربرداری مغزی انجام شد، آندره مچلی از بخش علوم اعصاب لندن و همکارانش دریافتند که سخنرانان دوزبانه ماده خاکستری متراکم‌تری نسبت به سخنرانان یکزبانه دارند.

• حل بهتر مسئله و سایر تواناییهای شناختی

دو یا چندزبانه بودن به کودکان این توانایی را می‌دهد که برای حل یک مسئله به دنبال روش‌های مختلف باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که بین دوزبانه بودن و تفکر غیر‌کلامی رابطه وجود دارد.

• آمادگی ذهن

کودکانی که قبل از پنج سالگی زبان دیگری می‌آموزند، از همان قسمت مغز برای یادگیری زبان دوم استفاده می‌کنند که برای یادگیری زبان مادری خود استفاده می‌کردند. همچنین کودکان از اشتباه کردن باکی ندارند، در حالی که در سنین بالاتر ترس از اشتباه کردن ممکن است مانعی برای یادگیری باشد.

• تغذیه مغز کودکان

تحقیقات نشان می‌دهد که یادگیری زبان دوم علاوه بر بهبود حافظه، تمرکز و توانایی انجام چند کار به‌طور همزمان، مهارت‌های حل مسئله، تفکر تحلیلی و گوش دادن را تقویت می‌کند. کودکان مسلط به زبان‌های دیگر غیر از زبان مادری نیز نشانه‌هایی از خلاقیت و انعطاف‌پذیری ذهنی را نشان می‌دهند.

 

• چند زبان همزمان

برخلاف تصور عموم، کودکان خردسال با یادگیری همزمان چند زبان گیج نمی‌شوند. آن‌ها نه‌تنها به طور طبیعی در محیط‌های چند زبانه به‌راحتی گلیم خود را از آب بیرون می‌کشند، بلکه دستیابی به زبان دوم در اوایل زندگی مغز را برای یادگیری چندین زبان دیگر به کار می‌اندازد و دنیایی از فرصت‌ها را برای بزرگسالی فراهم می‌آورد.

 

 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

تاثیر بر مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی

• مذاکره

کودکانی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، مذاکره کردن را که بخشی مهم از برقراری ارتباطات اجتماعی است نسبت به تک‌زبان‌ها بهتر فرا می‌گیرند.

• درک بهتر فرهنگ‌های دیگر و ارتباط با افراد با زبان های مختلف

دوزبانه بودن امکان ارتباط بین فرهنگی را فراهم می‌کند. کودکانی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند این فرصت را دارند که از نظر فرهنگی بیشتر آگاه شوند و توانایی درک بهتر تفاوت‌های فرهنگی را کسب کنند، این امر کمک می‌کند تا باب شیوه‌های مختلف تفکر به روی آن‌ها باز شود به آنها امکان می‌دهد جهان را از دریچه‌ای نو بنگرند. کودکان دوزبانه این امکان را دارند که با افرادی که به زبان‌های دیگر صحبت کنند و از این طریق به منابع کشورهای مختلف دسترسی داشته باشند.

 

• پرورش حس کنجکاوی، حساسیت فرهنگی، همدلی، صبر و تحمل

کودکانی که از سنین پایین در معرض زبان‌های دیگر قرار می‌گیرند نگرش مثبت‌تری نسبت به فرهنگ‌های مرتبط با آن زبان‌ها نشان می‌دهند. تجربه‌ی یادگیری یک زبان، دنیا را به گونه‌ای برای آن‌ها تعریف می‌کند که ممکن است به هیچ شیوه‌ی دیگری انجام شدنی نباشد. مطالعه‌ای از دانشگاه شیکاگو نشان داد کودکانی که بیش از یک زبان صحبت می‌کنند بهتر خود را جای دیگران می‌گذارند و دیدگاه‌های مختلف را درک می‌کنند. صحبت کردن به زبان دیگر نه‌تنها به مهارت‌های زبانی بلکه به توانایی درک دیدگاه سخن دیگران را نیز نیاز دارد.

• رشد مهارت ادراکی

مدت زمانی که دانش‌آموز می‌تواند به یادگیری یک زبان اختصاص دهد، رابطه مستقیم و مثبتی با رشد ادراکی دارد. هر چه زنجیره‌های یادگیری طولانی‌تر باشند این فرصت را برای زبان آموزان فراهم می‌کنند تا در کنار زبان و فرهنگی غیر از زبان مادری و فرهنگ بومی رشد کنند و ارتباط عمیق‌تری ایجاد کنند تا زمانی که بالغ شوند.

• تبدیل دنیا به مکانی بهتر برای فرزندانمان

در جامعه‌‌‌‌ای با تنوع زیاد، مردم از کشورها و فرهنگ‌های مختلف باید ابزاری برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر بسازند. همان‌‌‌طور که کاتلین مارکوس گفته است: «جامعه به‌عنوان یک کل زمانی همچنان از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سود می‌برد، که شهروندان آن بتوانند با افراد دیگر کشورها و فرهنگ‌ها ارتباط برقرار کنند و آن ها را درک کنند». جهانی که در آن فرهنگ‌ها و زبان های مختلف با انسان‌های آزاد، آگاه و همدل ارزش‌گذاری و درک می‌شود، دنیای بهتری برای فرزندان ما است.

 

تاثیر بر موفقیت تحصیلی و موقعیت‌های شغلی

• مدارج تحصیلی بالاتر و کسب نمرات بهتر

آموزش زبان انگلیسی به کودک باعث کسب نمرات بالاتر در مهارت‌های خواندن و ریاضیات می‌شود. مطالعات نشان داده است که دانش‌آموزانی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند در آزمون‌های ورودی دانشگاه نسبت به دانشجویان یک‌زبانه نمره‌‌ بالاتری می‌گیرند. طبق گفته کاتلین مارکوس دانش‌آموزانی که به‌طور متوسط چهار سال یا بیشتر به تحصیل زبان خارجی مشغول بوده‌اند، در بخش کلامی آزمون استعداد تحصیلی (SAT) نمره بالاتری کسب می‌کنند.

• برتری زبانی نسبت به هم‌کلاسی‌های دبیرستان و دانشگاه

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان باعث می‌شود آن‌ها در کلاس‌های زبان دبیرستان و دانشگاه احساس راحتی داشته باشند و کم کم با افزایش مهارت‌ها به دو زبانه‌‌‌ حقیقی تبدیل شوند.

• موقعیت‌های شغلی بهتر

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان باعث می‌شود آن‌ها در کلاس‌های زبان دبیرستان و دانشگاه احساس راحتی داشته باشند و کم کم با افزایش مهارت‌ها به دو زبانه‌‌‌ حقیقی تبدیل شوند.

• برتری زبانی نسبت به هم‌کلاسی‌های دبیرستان و دانشگاه

در دنیای امروز، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان به‌طور فزاینده‌ای به یک مهارت اساسی تبدیل شده است. هنگام درخواست شغل، داوطلبان دوزبانه تفاوتی قابل توجه با سایر متقاضیان دارند و می‌توانند خود را به‌عنوان یک کارمند بالقوه با ارزش به کارفرما تحمیل کنند. جیمز دوهورتی می‌گوید: «اگر 10 متقاضی استخدام شرکتی خاص مهارت‌های کلی مشابه دارند، دانستن یک زبان خارجی می‌تواند مزیت منحصربه‌فردی باشد که فرد را به گزینه‌ای ایده‌آل جهت استخدام تبدیل می‌کند».

 

تاثیر بر مهات های کلامی

• تلفظ و شنیدار بهتر

قرار گرفتن کودکان در معرض یک زبان خارجی یا دوم در سنین پایین به آن‌ها کمک می‌کند تا «گوش» زبان خود را پیدا کنند و در اواخر زندگی به تلفظ و تسلط بهتری برسند. این به این دلیل است که کودکان هنگام یادگیری یک زبان خارجی، باید معنی را از صداهای بسیار متمایز تشخیص دهند. طبق برخی مطالعات، كودكانی كه قبل از سال‌های نوجوانی زبان دوم یا خارجی یاد می‌گیرند، بیشتر به تلفظ شبیه بومی دست می‌یابند.

• افزایش درک کودکان از زبان مادری

یادگیری زبان دیگر به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا درمورد نحوه کارکرد زبان به طور کلی یاد بگیرند و از زبان اول خود (گرامر،صرف فعل، ساختار جمله ها و غیره) بیشتر آگاه شوند. مطالعات نشان داده است که کودکان دوزبانه بهتر از دانش‌آموزان تک‌زبانه، نوشتارهای چاپی را درک می‌کنند.

سخن آخر

یادگیری زبان‌ دوم مزایای زیادی دارد. از آن جایی که دنیای امروز به‌شدت به هم پیوسته است، مهارت زبانی به فرد این امکان را می‌دهد که سریع‌تر و با درکی بیشتر با جهان پیرامون خود ارتباط برقرار کند و خود را برای موفقیت و رقابت در جهان آماده سازد.

حالا که اهمیت یادگیر زبان انگلیسی را متوجه شدیم ، بهتر است برای شرکت کودکان خود در دوره های مخصوص آموزش آنلاین کودکان اقدام کنید .





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه