پادکست آموزش زبان انگلیسی: Topic Sentences

پادکست آموزش زبان انگلیسی: Topic Sentences

 

 

   یکی از مهیج ترین موضوعاتی که زبان آموزان عزیز به آن به عنوان یک چالش نگاه می کنند و تمایلی به برقراری ارتباط با آن ندارند، موضوع رایتینگ  و نوشتار است. همان طور که می دانید برای اینکه در مهارتی تقویت شوید باید دانش لازم با آن را کسب کنید. خوشبختانه امروزه با روی کار آمدن آموزش آنلاین زبان انگلیسی، افراد به راحتی می توانند از طریق آموزش آنلاین به کسب مهارت ها و به یادگیری زبان انگلیسی در خانه بپردازند . در این مقاله، موسسه آموزش آنلاین زبان انگلیسی المپ با در نظر گرفتن استراتژی های آموزش آنلاین زبان تلاش می کند تا یک سری نکات در مورد رایتینگ به صورت آنلاین و کاملا رایگان برای تقویت رایتینگ زبان انگلیسی در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار دهد. این مقاله به معرفی topic sentence ها می پردازد.

 

Topic sentence چیست؟

 این عناوین اصلی، موضوع و اصل مطلبی هستند که نویسنده متن از آنها برای شفاف سازی متن نوشتاری خود و رساندن اصل مطلب استفاده می کند. شما زبان آموزان عزیز باید برای نوشتن هر متن و پاراگرافی حتما از یک topic sentence و ایده اصلی استفاده کنید. در اکثر متون، این ایده اصلی در اولین جمله پاراگراف و بعضا در آخرین جمله بیان می شود و شما باید تا آخر مطلب، انسجام متن و حفظ هر آنچه که در ایده اصلی گفته شده است را حفظ کنید.

   اگر می خواهید حرفه ای بنویسید(همانند نوشتن مقاله در آزمون رایتینگ آیلتس در تسک 2) و در آزمون هایی مثل آزمون آیلتس شرکت کنید، توجه به ایده اصلی بسیار مهم است و ممتحن آزمون آیلتس برای ارزیابی و نمره دهی به نوشته شما در ابتدا دنبال topic sentence می باشد، چرا که با خواندن topic sentence متوجه می شود که متن در مورد چیست و قرار است در مورد چه چیزی بحث شود. پس نوشتن یک topic sentence خوب بسیار مهم است.

 

 

چگونه یک topic sentence خوب بنویسیم؟

 

برای اینکه یک ایده اصلی خوب در نوشتار خود داشته باشید، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

- در ابتدا باید با اصول پاراگراف بندی در زبان انگلیسی آشنا شوید.

 

- برای هر پاراگراف باید به طور جداگانه، topic sentence و ایده اصلی بنویسید و از supporting sentence ها برای پشتیبانی از ایده اصلی استفاده کنید.

 

- انسجام و پیوستگی در متن بسیار مهم است. شما نباید پراکنده نویسی کنید.

 

- همچنین توجه به علائم نگارشی(punctuation) در زبان انگلیسی بسیار مهم است، باید بدانید در کجا از نقطه، کاما و سایر علائم استفاده کنید.

 

- به یاد داشته باشید که گرامر و دستور زبان یعنی رعایت ساختارهای دستوری در هر مرحله از رایتینگ حائز اهمیت هستند. شما باید برای نوشتن هر جمله، از ساختار و جمله سازی متناسب با آن استفاده کنید: مثلا اگر قرار است رویدادی را در گذشته توصیف کنید باید از زمان گذشته و اگر آینده است از آینده استفاده کنید.

 

- در تسک 2 آزمون رایتینگ آیلتس، موضوعی به شما داده می شود تا در مورد آن نظر خود را بنویسید. برای نوشتن ایده اصلی، استفاده از تکنیک پیدا کردن واژگان مترادف، استفاده مناسب از صفات تفضیلی و عالی برای مقایسه و در نهایت استفاده از روش پارافریزینگ (بازنویسی جمله با توجه به دانش خود بدون تکرار کلمات) بسیار مهم هستند.

 

   ما در این قسمت چندین مثال برای شما زبان آموزان عزیز آماده کرده ایم تا با تمرین آنها بتوانید یک topic sentence خوب در رایتینگ های خود به ویژه در رایتینگ آزمون آنلاین آیلتس بنویسید.

   پاراگراف های زیر را خوانده و سعی کنید برای هر کدام یک topic sentence بنویسید، سپس به topic sentence نمونه نگاهی بیاندازید و آن را با نوشتار خود مقایسه کنید. با این مقایسه می توانید ببینید که در کجا چه مواردی را رعایت کرده و یا آن را در نوشتار خود لحاظ نکرده اید.

 

 

   برای دانلود فایل پی دی اف پادکست اینجا کلیک کنید.





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه