معیارهای سنجش اسپیکینگ در آزمون آیلتس

معیارهای سنجش اسپیکینگ در آزمون آیلتس

 

در این ویدئو گروه آموزش آنلاین زبان المپ در نظر دارد تا معیارهای سنجش ایلتس اسپیکینگ((IELTS speaking assessment را به شما زبان آموزان عزیز ارائه دهد. 

 

 

نمره اسپیکینگ شما بر اساس چهار معیار امتیاز داده می شود که عبارتند از:

• دایره لغات استفاده شده در طول مصاحبه (Iexical resource)

• دستور زبان (Grammar and Accuracy)

• تلفظ (Pronunciation)

• روان و سلیس صحبت کردن ( Fluency and Coherence

 

دایره لغات استفاده شده در طول مصاحبه 

در آزمون آیلتس بسیار مهم است که ممتحن شما مطمئن شود ، دایره لغات شما وسیع است ، یکی از پارامترهای نمره دهی در آزمون اسپیکینگ آیلتس ، به میزان مهارت شما در استفاده از لغات و Collocation های متنوع بستگی دارد . برای افزایش نمره اسپیکینگ خود در آزمون آیلتس، داشتن دایره لغات مناسب و وسیع بسیار مهم است .

 

دستور زبان

استفاده از گرامر انگلیسی با ساختارهای دستوری صحیح همراه با لغات مرتبط با موضوعات مطرح شده به شما کمک می کنند تا  نمره آزمون آیلتس خود را بالا ببرید. بنابراین برای افزایش نمره خود در آزمون اسپیکینگ آیلتس، از لغات و جملاتی پیچیده با گرامری دقیق استفاده کنید.

یکی از اشتباهات رایج گرامری در آزمون اسپیکینگ آیلتس، استفاده از فعل مفرد یا جمع است. به طورمثال برای کلمه everybody، آیا باید از فعل مفرد استفاده کنیم یا جمع؟ یا چه موقع از a و چه موقع از an استفاده کنیم؟

برای پاسخ به این سوالات، به مقاله everybody is or everybody are و Articles(a,an) مراجعه نمایید.

 

تلفظ

درست بیان کردن واژگان در آزمون اسپیکینگ آیلتس بسیار مهم است. اینکه با چه لهجه ای صحبت می کنید، اهمیتی ندارد. توجه داشته باشید تمام لغاتی که استفاده می کنید، باید دقیق تلفظ شوند.

 

روان و سلیس صحبت کردن 

نکته دیگری که در این بخش وجود دارد، روان صحبت کردن و نداشتن مکث زیاد در آزمون اسپیکینگ آیلتس است. ویدئوی راه های جلوگیری از مِن مِن کردن در آزمون اسپیکینگ آیلتس، روشی مناسبی برای  جلوگیری از مکث ها در صحبت کردن را به شما آموزش می دهد.

زبان آموزان محترم باید به این نکته توجه کنند که  داشتن انسجام هنگام اسپیکینگ بسیار مهم است. بدین معنا که اگر قرار است در مورد موضوع advertisement صحبت کنید، فقط به این موضوع بپردازید و موضوعات غیرمرتبط را به آن ارتباط ندهید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه موضوعات آیلتس به مقاله موضوعات اسپیکینگ آیلتس مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که استفاده از فیلم و پادکست آموزش زبان انگلیسی می تواند بر روی مهارت گفتاری شما تاثیر بسزایی داشته باشد. گروه آموزش آنلاین زبان انگلیسی المپ، یک سری پادکست ها را تهیه کرده و به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است.

 

مقالات مرتبط

افعال مرکب با let

اشتباهات رایج گرامری در آزمون آیلتس

تقویت مهارت reading در آیلتس





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه