چگونه نمره آیلتس محاسبه می شود؟ (IELTS Band Score )

چگونه نمره آیلتس محاسبه می شود؟ (IELTS Band Score )

 مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه  

 

تمام نمرات آیلتس بین 0 تا 9 محاسبه می شوند . ارزش گذاری 0.5 هم وجود دارد ( مثلا 6.5 ، 7.5 ) ولی نمره ای مانند 6.75 یا 6.34 وجود ندارد . در آیلتس چهار مهارت اصلی زبان شامل Listening, Reading , writing, speaking ) ) و همچنین یک نمره کلی که میانگین تمام چهار مهارت است به امتحان دهنده ، داده می شود .

 

افزایش نمره آیلتس

 

نمره کلی به نزدیک ترین نمره اخذ شده در چهار مهارت رند می شود . بطور مثال اگر مانند بالا میانگین نمره فاینال 7.5 نباشد. نمره نهایی به نزدیک ترین نمره کامل یا 0.5 روند می شود . اجازه دهید با مثالهایی این مسئله را کامل توضیح دهیم .

1. بطور مثال اگر میانگین شما 6.1 باشد . نمره نهایی کلی شما 6 خواهد بود . چرا که 6.1 به 6 نزدیک تر است تا 6.5

2. اگر میانگین نمره شما 6.25 باشد . نمره نهایی شما 6.5 خواهد بود . اگر چه نمره آیلتس شما دقیقا وسط 6 و 6.5 است . مرکز آزمون آیلتس نمره شما را به نمره بالاتر رند خواهد کرد . ( سخاوتمندانه و منصفانه است !)

3. اگر میانگین نمره آیلتس شما 6.85 نمره نهایی شما 7 است . بنابراین همانگونه که گفته شد، در آزمون آیلتیش نمره کلی شما به نزدیک ترین نمره کامل یا نمره 0.5 رند خواهد شد.

هر نمره آیلتس چه چیزی را مشخص می کند ؟

هر Band Score یا نمره آیلتس مشخص می کند که سطح زبان شما در چه حدی است .در جدول زیر نشان داده ایم که هر Band Score آیلتس چه سطح از مهارت زبان انگلیسی را نشان میدهد ؟ نمره کمتر از 5 تقریبا ارزشی ندارد و تقریبا هیچ موسسه یا سازمانی آن را قبول ندارد . بنابراین ما از نمره 5 شروع می کنیم

 

نمره دهی آیلتس

 

نمره دهی مهارت های Reading و Listening در آزمون آیلتس :

نمره آیلتس شما در این مهارت با تعداد جواب های درست از 40 سوال در تست تعیین می شود . و به ازای جوابهای درست نمره خواهید گرفت . و البته برای جواب های غلط نمره ای ( نمره منفی ) از شما کسر نخواهد شد.

 

Ielts reading

 

نمره دهی مهارت نوشتاری آیلتس :

امتحان writing آیلتس به دو قسمت Task1 و Task2 تقسیم می شود و ارزیابی هر دو با بررسی چهار شاخص در writing انجام می شود . در جدول زیر مشخص شده است که ملاک ممتحن ها برای نمره دهی به داوطلبان آزمون writing چیست ؟

 

افزایش نمره آیلتس

 

نحوه ارزیابی امتحان speaking IELTS :

جدول زیر نحوه امتیاز دهی در امتحان speaking آیلتس مشخص شده است . در مقاله افزایش نمره speaking آیلتس اطلاعات کامل تری در این باره گفته شده است.

 

اسپیکینگ آیلتس

 

IDP یا British council :

 

 

سوالی که همواره زبان آموزان از ما می پرسند این است که آیلتس IDP بهتر است یا British Council ؟ کدام یک راحتتر و یا معتبرتر است . برای پاسخ به این سوال بهتر است ببینیم مالک آیلتس کیست ؟

 

هر دو شرکت IDP و British Council بهمراه موسسه ارزیابی زبان انگلیسی کمریج مالک آیلتس هستند ، در واقع هر سه اجزای یک شرکت هستند . بنابراین هیچ تفاوتی بین آنها از نظر سیستم نمره دهی ، سختی ، اعتبار و یا ممتحن ها نیست . در واقع هر دو مرکز IDP و British Council هیچ کدام سوالات امتحانی را طراحی نمی کنند . جمع آوری و طراحی سوالات با مرکز ارزیابی زبان انگلیسی کمریج است ولی امتحان آیلتس توسط دو مرکز انجام می شود .

تمام ممتحنین آیلتس در IDP و BC با یک روش آموزش دیده اند. شیوه نمره دادن به پاسخ امتحان های listening و Reading کاملا ثابت است و نظر شخص ممتحن در آن دخیل نیست . در دو آزمون Listening و Reading پاسخ ها بر مبنای جواب های درست یا غلط ارزیابی می شوند . هر جواب صحیح یک نمره به شما اضافه خواهد کرد و نمره شما بر مبنای نمرات صحیح محاسبه خواهد شد .

نمرات امتحانات speaking و Writing توسط ممتحن نمره دهی می شوند . تمام ممتحنین دو مرکز دوره های یکسانی دیده اند و شاخص ها و استانداردهای یکسانی برای نمره دادن دارند . ممتحنین هر دو مرکز بصورت دوره ای چک می شوند تا شیوه نمره دهی آنها با استانداردها و شاخص های تعریف شده ، منطبق باشند.

 

لهجه چقدر در امتحان آیلتس موثر است ؟

 

IDP یک موسسه استرالیایی و BC یک موسسه بریتانیایی است ، اما این به این معنی نیست که ممتحنین آنها فقط از لهجه انگلیسی / استرالیایی استفاده کنند و یا شما مجبور باشید با لهجه استرالیایی و یا انگلیسی صحبت کنید. می توانید شما با لهجه آمریکایی پاسخ دهید و نگران نباشید. .





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه