راهکارهای جلوگیری از مِن مِن کردن در آزمون اسپیکینگ آیلتس

راهکارهای جلوگیری از مِن مِن کردن در آزمون اسپیکینگ آیلتس

 

زمان تقریبی مطالعه: 15دقیقه

 

موسسه آموزش آنلاین زبان انگلیسی المپ در نظر دارد تا نکاتی مفید راجع به مهارت اسپیکینگ آیلتس را در اختیار زبان آموزان محترم قرار دهد. یکی از چالش برانگیز ترین قسمت های اسپیکینگ آیلتس بخش سوم آن بوده که در این قسمت ازشما خواسته می شود در رابطه با موضوعی که به شما داده میشود در حدود 4 الی 5 دقیقه صحبت کنید ، در این قسمت ، می باید درحالی که صحبت می کنید به جواب های خود فکر کنید و آنها را در ذهن خود منسجم کنید . بنابراین ممکن است زمانی را نیاز داشته باشید که در وسط آزمون فکر کنید . طبیعی است که نمی توانید در این زمان ساکت بمانید .  در هنگام  صحبت باید به این نکته توجه داشته باشید که صحبت های شما باید به یکدیگر پیوسته و منسجم باشد و به قول معروف نباید مِن مِن کنید، در غیر این صورت  امتیاز خود را از دست خواهید داد. داشتن fluency هنگام صحبت کردن با ممتحن آزمون ایلتس بسیارمهم است.

 

چه راهکاری برای غلبه بر این مشکل وجود دارد؟

 در این موقعیت  gap filler ها به کمک شما می آیند . می توانید از آن ها استفاده کرده تا زمان کافی برای فکر کردن و سپس صحبت کردن  داشته باشید و در اصل برای خود زمان بخرید.

طبیعتا، صحبت کردن در مورد موضوعی جدید بدون مکث ممکن است سخت و یا حتی ترسناک باشد. به عنوان مثال زمانی که می خواهید در مورد موضوع crime صحبت کنید، collocation ها ، expressionها و واژگان مرتبط با این موضوع، به راحتی در ذهن شما تداعی نمی شوند.

در ویدئو زیر منتخبی از gap fillers  ها را به شما معرفی می کنیم.

 

 

 

اهمیت gap filler ها

در پارت یک و دو با توجه به اینکه سوالات در مورد خودتان است و جواب آنها را می دانید ، استفاده از آن لازم نیست . در حالی که در بخش سوم که بحث محور است ، بسیار پر کاربرد است . علاوه بر عباراتی که  در ویدئو توضیح داده شد ، ساختارهای زیر را می توانید استفاده کنید .

As you know, you know

it is probably fair to say that

how can I (best) put this?:…"

I would like to turn to another matter

you are of course aware that

 

در پایان بیاد داشته باشید که از gapfiler ها بیش از اندازه استفاده نکنید ، چرا که باعث غیر طبیعی شدن صحبت می شود پیشنهاد ما این است که در مجموع  از 3 تا چهار gap filer منحصر به فرد استفاده کنید .

 

موضوعات مرتبط

موضوعات اسپیکینگ ایلتس

راه های افزایش نمره speaking آیلتس

 

 

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه