موضوعات اسپیکینگ آیلتس

موضوعات اسپیکینگ آیلتس

 زمان تقریبی مطالعه: 25دقیقه

 موضوعات اسپیکینگ آیلتس

زبان آموزان زیادی با اهداف متفاوتی مانند مهاجرت تحصیلی و کاری و یا ارتقای شغلی ،  بدنبال گرفتن مدرک آیلتس هستند ، یکی از دغدغه های آنان آزمون مهارت   Speaking است .  زبان آموزان دوره آنلاین آیلتس  ما همواره در این مورد  چگونگی آزمون speacking  آیلتس سوال می پرسند . در این مقاله  قصد داریم شما را با اسپیکینگ آیلتس آشنا کنیم، شما می توانید در رابطه با سه بخش دیگر آزمون آیلتس، مقالات ما در مورد ریدنگ آیلتس، رایتینگ آیلتس و لیسنینگ آیلتس مطالعه کنید تا اطلاعات خود را در مورد آزمون آیلتس کامل کنید.

یکی از مهم ترین بخش های  یادگیری زبان توانایی شما در برقراری ارتباط و صحبت کردن با افراد انگلیسی زبان است که بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس این مهارت شما را مورد ارزیابی قرار میدهد.

در ویدیو زیر در مورد بخش های متفاوت آزمون آیلتس اسپیکینگ توضیحات کاملی را ارئه داده شده است.

 

 

این آزمون به صورت حضوری با یکی از ممتحین انجام میشود وتمام مکالمه شما ضبط میشود در این مکاله نیازی نیست شما به صورت رسمی صحبت کنید و کافی است که شما در حین مکالمه از گرامر وتلفظ درست کلمات استفاده کنید اما موضوعاتی که شما باید در سه بخش این آزمون در مورد آن صحبت کنید به صورت زیر است .

بخش های آزمون آیلتس اسپیکینگ

آزمون آیلتس اسپیکینگ در یک روز متفاوت و به صورت جداگانه از سه بخش دیگر انجام میشود و در حدود 11 الی 14 دقیقه به طول می انجامد و در این مدت زمان ممتحن در سه بخش این آزمون را برگذار میکند که دو بخش آن به صورت سوال و جواب و در یک بخش دیگر شما باید بتوانید در مورد موضوعاتی که به شما داده میشود صحبت کنید که در ادامه در مورد موضوعاتی که به شما داده میشود و سوالاتی که از شما پرسیده میشود توضیح خواهیم داد.

موضوعات آزمون آیلتس اسپیکینگ

در بخش اول از شما میخواهند تا درمورد موضوعاتی چون خانواده تان(family)، خودتان(yourself)، تحصیلات(education)  ، شغلتان(job) و هرچیزی که شما آن را دوست دارید  و یا جزِء تفریحات شمااست ، صحبت کنید . در این بخش باید بتوانید در مورد خودتان و اطرافتان به صورت خلاصه توضیحاتی دهید.

 

اسپیکینگ آیلتس

 

در بخش دوم کارتی به شما داده میشود مانند کارت زیر که در آن موضوعی و چند سوال درمورد آن موضوع به شما داده شده و به شما حدود یک دقیقه به شما فرصت میدهد تا درمورد جواب های خود فکر کنید، و بعد از آن شما باید در مدت دو دقیقه به سوالات کارت پاسخ دهید.

 

اسپیکینگ آیلتس

 

بخش سوم آخرین بخش است اما بخشی بسیار چالش برانگیز برای زبان آموزان بوده زیرا در این بخش ممتح سوالاتی را درمورد صحبت هایی که شما در بخش قبل انجام داده اید میپرسد و این بخش بین 4 الی 5 دقیقه به طول می انجامد.

نمره آزمون اسپیکینگ

در نهایت تمام این تلاش ها شما میخواد بهترین نمره ممکن را در آزمون آیلتس اسپیکینگ کسب کنید و به این منظور شما باید چند نکته بسیار مهم را در طول آزمون اسپیکینگ رعایت کنید:

1-جملاتی که شما استفاده میکنید باید سلیس و روان باشد یعنی باید تمام جملاتی که شما میگویید با هم مرتبط باشد .

2- باید از گرامر درست و کامل در جملات خود استفاده کنید.

3-شما باید در طول مکالمه خود از کلمات متنوع و درستی استفاده کنید.

4-تمام کلاماتی که شما به کار می برید باید تلفظ درستی داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس ، مقالات زیر را ملاحظه فرمایید .

  1. چگونه نمره speaking  آزمون آیلتس خود را افزایش دهیم ؟
  2. آیا دروغ گفتن در آزمون speaking آیلتس صحیح است ؟
  3. چگونه نمره آیلتس محاسبه می شود؟ 




نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه