لیسنینگ آزمون آیلتس- پارت 1

لیسنینگ آزمون آیلتس- پارت 1

 

همان طور که در مقاله مهارت شنیداری آیلتس مشاهده کردید، آزمون لیسنینگ آیلتس چهار بخش دارد که ما در اینجا قصد داریم به صورت کامل درباره ی section 1  درlistening  آیلتس صحبت کنیم و نکات و اطلاعات ضروری آن را یاد بگیریم تا بتوانیم نمره ی کامل از این بخش بگیریم.

این بخش از Listening، اولین و آسانترین section  به شمار می رود و میتواند یکی از نمره آورترین قسمت ها درlistening  آزمون آیلتس  باشد. فقط با رعایت و تمرین یک سری از نکات میتوانید بدون مشکل در این بخش موفقیت کامل به دست آورید و نمره ی­ خود را ارتقا دهید.

 

1- این قسمت، یک مکالمه میان دو شخص است که درباره­ ی یک موضوع ساده و عمومی به صحبت می پردازند. (موضوعاتی شامل: رزرو کردن هتل، گزارش یک اتفاق، تور گردشگری ،خرید یا اجاره ­ی یک وسیله و ...)

2- پاسخ­ ها در این بخش معمولا به صورت عدد ، تاریخ ، نام ، آدرس ایمیل و محل اقامت هستند.

3- به طور معمول سوالات این بخش به دو قسمت تقسیم می شوند. به این صورت که ابتدا زمانی برای دیدن سوالات 1 تا 5 داده میشود و بعد از اتمام فایل صوتی این قسمت، یک وقفه ی چند ثانیه­ای برای دیدن سوالات 6 تا 10 داده می شود.

4- به این نکته توجه کنید که تمامی فایل های صوتی فقط یکبار پخش می شوند.

 

نکات قابل توجه در section 1

  • در نوشتن پاسخ­ ها باید بهspelling  توجه زیادی داشته باشیم ، زیرا نادرست نوشتن کلمات ، باعث از دست دادن نمره­ ی آن سوال می­شود. اکثر مواقع پیش می­آید که برای به چالش کشیدن داوطلب آزمون آیلتس، از کلماتی استفاده میشود که spelling  آن­ها کمی مشکل است )مانند Thursdayیا February ). ممکن است فکر کنید که املای این کلمات را بلد هستید، اما فراموش نکنید که در بخش listening ، شما همزمان باید گوش کنید، بخوانید و بنویسید، پس ممکن است زمان کافی برای چک کردن و فکر کردن بهspelling  پاسخ­های خود نداشته باشید. ازین رو توصیه میشود نسبت به طرز نوشته شدن کلمات حساس باشید و آنها را تمرین کنید.

یکی از متداول ترین اشتباهات در قسمت spelling، نوشتن درست اسامی می باشد. اساتید آیلتس در گروه آموزش آنلاین زبان انگلیسی المپ هشت اسم متداول آقایان و خانم ها که در آزمون آیلتس تکرار می شوند را برای شما ارائه می دهد.

 

Male names:

 Andrew

 Steven

 Alex

 Michael

 William

 Mario

 Anthony

• Christopher

 

 

Female names

 Helen

 Mary

 Brenda

 Rachel

 Maria

 Jennifer

 Elizabeth

 Stephanie

 

 

اسامی دیگری که اسپل و تلفظ آنها با هم فرق می کند

 Sarah

● Isabella

● Charlotte

● Emily

● Callista

● Hannah

● Lauren

● Natali

 

 

در فایل صوتی لیسنینگ آیلتس از یک سری عبارات استفاده می شود و بعد از آن شماره تلفن گفته می شود. حال بیایید با هم نگاهی به عباراتی بیندازیم که مربوط به شماره تلفن است:

1- My phone number is 050066055391

2- If you want to contact me, please call 649213

3- I can be reached by my international number : 3505569

4- The phone number you are trying to be reached is 9877752

 

 

حال به بررسی متداول ترین اعداد یا شماره هایی می پردازیم که با حروف تلفیق می شوند. ممکن است نوشتن اعداد همانند شماره پاسپوت،شماره پرواز، شماره محصول، بارکد ، کد پستی کار به نظر ساده ای بیاید، اما زمانی که با حروف تلفیق می شوند، درست نوشتن آنها کار سختی است. به نمونه ای از این موارد در زیر می پردازیم:

 My flight number is Ba472

● The number of the product that I want to order is 23xwg7

 The post code for my address is 2hm50j5

● I have to wait for his flight: van33305

●  The registration details is cvnb5324

 

 

حال بیایید نام های متداول خیابان را با هم مرور کنیم:

 Main street

 Queens Road

 Fifth Avenue

 Victoria Street

 Maple Drive

 Station Road

 Beach road

• Riverside Drive

 

 

1- یکی دیگر از نکاتی که ممکن است باعث کسر شدن نمره ی داوطلب آزمون آیلتس شود، عدم توجه به پاسخ پایانی و قطعی است. گاها پیش می­آید که برای فریب دادن آزمون دهنده، یک نام، آدرس، شماره تلفن و ... اشتباه گفته میشود و شخص دیگر مکالمه ، آن را اصلاح میکند.  پس باید تمام حواس خود را جمع کنیم تا در این بخش دچار اشتباه نشویم. برای پاسخ دادن به این نوع سوالات در آزمون لیسنینگ، عجله نکنید و فایل صوتی را تا آخر گوش دهید. به نمونه ای از این مورد در پارت اول آزمون لیسنینگ آیلتس در دو ویس زیر گوش دهید.

 

2- رعایت capital letters نیز اهمیت بسیاری دارد و عدم رعایت آن هم باعث نادرست بودن و از دست دادن نمره می شود. در موارد زیر، از capital letter استفاده کنید:

 

 روزهای هفته یا ماه همانند Friday, June

 عناوین و اسامی: Physician and Dr. Jones

 شهرها و کشورها: New York, London, and the UK or Australia

 اختصارات:( CNN (Cable News Network

 استفاده درست از capital letters نه تنها در آزمون لیسنینگ آیلتس؛ بلکه در آزمون رایتینگ هم بسیار مهم است.

 

سخن آخر

مدیریت زمان در آزمون آیلتس و به خصوص بخش listening  از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا برای راحت شدن کار خود نیاز به تمرین و تکرار مستمر خواهید داشت. سعی کنید سرعت عمل خود را در گوش دادن و نوشتن همزمان اعداد و حروف بالا ببرید و نسبت به هر تغییری در فایل صوتی حساس باشید. همان طور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم، برای پاسخ به سوالات عجله نکنید، چرا که ممکن است فرد گوینده، صحبت خود را تغییر دهد.

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه