استرس در آزمون آیلتس

استرس در آزمون آیلتس

 

زمان تقریبی مطالعه: 10دقیقه


کم و بیش اکثر انسانها در زمان آزمون دچار استرس می شوند. خواه این آزمون ، آزمون رانندگی باشد یا آزمون ورود به دانشگاه . داشتن کمی استرس قابل قبول است و حتی می تواند باعث سرعت و تمرکز شود . اما اگر این استرس بیش اندازه باشد ، تاثیر بسیار منفی در عملکرد شما خواهد گذاشت . در ادامه مقاله روش های کنترل استرس در آزمون آیلتس را بررسی می کنیم :

 

راه های غلبه بر استرس در آزمون آیلتس

 

1- آماده باشید و انتظارات منطقی داشته باشید :

بسیاری از موارد ، داشتن استرس ناشی از عدم توانایی انجام کار است . بسیار مهم است که شما قبل از آزمون برای انجام امتحان و کسب نمره دلخواه آماده باشید . چنانچه آمادگی شما پایین باشد ، طبیعتا دچار استرس خواهید شد . در مواردی ممکن است ، دلیل استرس انتظارات نابجا از خودتان باشد . وقتی سطح دانش آیلتس شما در سطح 5 باشد و انتظار داشته باشید با یک زمان محدود ، نمره خود را یک نمره افزایش دهید . بسیار محتمل است که در آزمون دچار استرس شوید .

 

2- با شیوه آزمون آیلتس آشنا شوید :

در مجله زبان گروه آموزش زبان انگلیسی المپ ، ما مقالات متعددی راجع به نحوه برگزاری آزمون آیلتس قرار داده ایم که می توانید با مطالعه آنها و انجام تمرینات پیشنهادی با آزمون آیلتس آشنا شوید . برای رسیدن به نمره دلخواه خود ، ابتدا با روش نمره دهی در آزمون آیلتس آشنا شوید ، این کار به شما کمک خواهد کرد که انتظار منطقی از خودتان داشته باشید و برای مطالعه ، برنامه ریزی درستی انجام دهید .

 

3- برای کاهش استرس، در آزمون های ماک شرکت کنید :

در آزمون های Mock ، شرایط آزمون کاملا رعایت می شود . دوره آمادگی آنلاین آزمون آیلتس ما شامل یک آزمون Mock رایگان است که در پایان دوره برگزار می شود . نمره کسب شده شما در آزمون اصلی آیلتس ، حداکثر 0.5 با نمره Mock ما ، متفاوت خواهد بود .

 

4- نگرش مثبت داشته باشید

ما بارها داوطلبانی را دیده ایم که به خود نگاه منفی دارند و با خود می گویند که در آزمون نمره دلخواه را نخواهند گرفت . این افراد حتی ماه ها قبل از آزمون و در زمان مطالعه هم ، امید چندانی به کسب نتیجه دلخواه ندارند .

به قول آنتونی رابینز : چنانچه فکر کنید ، کاری را می توانید انجام دهید یا نمی توانید انجام دهید ، در هر دو حال درست فکر کرده اید.

 

5- قبل از آزمون استراحت کنید .

اگر چند ماه قبل سخت مطالعه داشته اید، چند روز قبل از آزمون، مطالب جدید را مطالعه نکنید. چند روز به خود استراحت داده، فیلم ببینید یا ورزش کنید و استراحت کنید و با دوستی که حالتان را خوب می کند ، صحبت کنید . بسیار مهم است که شب قبل از آزمون خواب کافی داشته باشید.

 

استرس در آزمون آیلتس

 

6- روحیه خوبی داشته باشید

در روز آزمون باید روحیه خوبی داشته باشید ، شما هر کاری را که لازم بوده است برای کسب نمره دلخواه انجام داده اید . سروقت سرجلسه حاضر شوید و روی عملکرد خوب تمرکز کنید. صبحانه مفید و سالم بخورید . به یاد داشته باشید که بین سه آزمون speaking ، listening ، Writing هیچ گونه وقفه ای وجود ندارد و زمانی برای رفتن به کافه ندارید . مهم است که انرژی و توان لازم جهت انجام سه ساعت آزمون سخت و طاقت فرسا را برای آزمون داشته باشید.

 

7- به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید

گوش دادن به موسیقی ، استرس را کم می کند و باعث میشود افکار مثبت به ذهنتان بیاید.قبل از آزمون ،ذهن خود را از فکر آزمون رها کرده و به مسایل خوشایند یا مثبت فکرکنید.در طی آزمون آدامس بجوید تا تمرکزتان در طی آزمون بالا برود.

 

8- به خودتان بقبولانید که شکست نخواهید خورد

داوطلبانی که نتوانند استرس خود را در طی آزمون ایلتس کنترل کنند، موفقیتی کسب نخواهند کرد.بدترین حالت این است که نمره دلخواه خود را در آزمون کسب نکنید . اتفاق غیر قابل جبرانی نیست ، دوباره تلاش خواهید کرد؛ و بدانید هر آزمونی که می دهید قدمی به موفقیت نزدیک تر خواهید شد.

امیدواریم با ارائه این مطالب توانسته باشیم، به کاهش استرس شما زبان آموزان عزیز در آزمون ایلتس کمک کنیم.

 

 

برای تقویت مهارت های خود در آزمون آیلتس، لینک های زیر را مورد توجه قرار دهید:

تقویت مهارت reading در آزمون آیلتس

مهارت شنیداری آیلتس

اشتباهات رایج گرامری در آزمون آیلتس

لیسنینگ آزمون آیلتس- پارت 1

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه