روش هایی برای بهبود مکالمه انگلیسی

روش هایی برای بهبود مکالمه انگلیسی

در دنیای امروز ، تسلط به زبان انگلیسی  نقش مهمی در ترقی شغلی و تحصیلی ایفا می کند . همه ما افراد زیادی را میشناسیم که موسسه های مختلف زبان را امتحان کرده اند ، حتی فارغ التحصیل دانشگاه در رشته زبان انگلیسی هستند ، در گروه های تلگرامی زیادی عضو هستند و کتابهای زیادی را مطالعه کرده اند واز دایره لغات فراوانی بهره مند هستند، دستور زبان انگلیسی را خوب میدانند ولی در مکالمه زبان انگلیسی مشکل دارند. ما برای این افراد راه کار های زیر را پیشنهاد میکنیم

 

آموزش زبان آنلاین

 

1- دانش خود را بکارببرید:

  خواندن کتاب ، عضویت در کانال های مختلف ، یادگیری دستور زبان انگلیسی ، تماشای فیلم به زبان انگلیسی ، اگر چه برای تقویت زبان انگلیسی مفید هستند ، ولی مهم ترین اصل در یادگیری مکالمه ،صحبت کردن و بکار بردن دانش خود است . بنابراین از هر فرصتی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید.  

2- از اشتباه کردن نترسید:

بسیاری از بزرگسالان که زبان انگلیسی می آموزند بدلیل دانستن دستور زبان انگلیسی و یا لغات انگلیسی ، در هنگام صحبت کردن ، بیش از اندازه به ساختار هایی که در هنگام مکالمه بکار میبرند توجه می کنند و به دلیل ترس از اشتباه کردن در هنگام صحبت ، همواره تمرکز آنان بهم می خورد . استادی که چهار زبان خارجی را یادگرفته و تدریس میکند ، میگوید بعد از سالها هنوز دچار اشتباه میشوم ولی نکته کلیدی اینجاست اگر اشتباه کنید و ادامه دهید سریع تر پیشرفت میکنید تا اینکه بخواهید همزمان با صحبت کردن به اشتباه های خود فکر کنید. بنابراین موقع مکالمه به زبان انگلیسی مانند بچه ها باشید ، صحبت کنید و صحبت کنید بدون آنکه به اشتباهات خودبیش از اندازه توجه کنید. بمانند کودکی که کم کم زبان می آموزد ، با تعامل با دیگران اشتباهات خود را کمتر خواهید کرد. 

یادگیری زبان از صفر

3- یادگیری اجتماعی:

albert bandura در سالهای 1960 نشان داد که چگونه انسانها از رفتارها، ارزشها و رویکردهای دیگران الگو میپذیرند. بعنوان مثال یک نوجوان ، تکه کلامهای دوست خود را ناخداگاه یاد میگیرد و بکار میبنند ، برای یادگیری اجتماعی میباید با زبان آموزان دیگر ، انگلیسی زبانها و ...تعامل کنید . اگر این امکان به صورت حقیقی برای شما فراهم نیست راه دیگر آن است که در آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی المپ شرکت کنید. شما اگر به تنهایی ورزش کنید ، بعد از مدتی انگیزه خود را از دست میدهید و یا حوصله تان سر میرود ، ولی اگر در باشگاه باشید ، ورزش کردن برای شما مانند یک تفریح میشود ، با دیگران صحبت میکنید ، از آنها انگیزه میگیرید و حریف تمرینی دارید ، یادگیری زبان انگلیسی و البته هر مهارتی به همین شکل است . هر چقدر حریف های تمرینی شما بیشتر باشند، خود به خود انگیزه شما هم بیشتر میشود ، بنابراین پیدا کردن هم شاگردی برای خود را جدی بگیرید.

4- به مهارت فکر کنید نه مدرک :

افراد زیادی را میشناسید که مدارک دانشگاهی در رشته های مختلف دارند ولی از مهارت کافی در رشته خود برخوردار نیستند ، لازمه کسب مهارت ، انجام مداوم تمرین و کسب مهارت است ، بنابر این بجای آنکه به این فکر کنید که در انتها چه مدرکی دریافت می کنید ، به این فکر کنید که چقدر مهارت کسب می کنید.

منبع

یادگیری مکالمه زبان انگلیسی با ده راه کار ساده





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه