نکاتی برای یادگیری زبان جدید

نکاتی برای یادگیری زبان جدید
 مدت زمان مطالعه: 15 دقیقه  

یادگیری زبان‌های جدید تجربه‌ای ارزشمند و در عین حال دشوار است. مخصوصاً برای کسانی که به تازگی شروع به آموزش زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری می‌کنند، ایجاد یک استراتژی یادگیری مناسب، کاملا چالش‌برانگیز است. شما می‌توانید با ایجاد نکردن موانعی که جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد، این کار را برای خود آسان کنید. در این جا تیم المپ به شما چند نکته می‌آموزد که هنگام یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم به‌کار بگیرید تا روند یادگیری شما هموارتر شود و یادگیری زبان انگلیسی برایتان سرگرم‌کننده باشد.

 

1.دست از ترجمه کردن بردارید

ترجمه باید کاری باشد که در مراحل اولیه یادگیری زبان انگلیسی انجام می‌دهید. هنگامی که از واژگان درک اساسی پیدا کردید، دیگر نباید با زبان خود فکر و سعی کنید همه چیز را ترجمه کنید، چراکه این کار سرعت شما را کند و تمرکز شما را محدود می‌کند.

زمانی که کسی چیزی می‌گوید، روی واژگانی که می‌دانید تمرکز کنید و فهم خود را از آن شکل دهید.

2. از اشتباه کردن نترسید

ترس می‌تواند یک مانع بزرگ باشد که فرایند را برای شما دشوار می‌کند. اگر قواعد دستور زبان را می‌دانید، اما برای انجام مکالمه به زحمت می‌افتید، به این معنی نیست که باید از صحبت کردن به زبان انگلیسی اجتناب کنید.

از فکر کردن به این که ممکن است مردم چه واکنشی نشان دهند یا چه بگویند، دست بردارید. همه اشتباه می‌کنند و سپس از آن درس می‌گیرند. این‌گونه در هر کاری بهتر می‌شوید.

3. خودگویی منفی انجام ندهید

داشتن نگرش‌های منفی نه‌تنها به پیشرفت زبان کمکی نمی‌کند، بلکه آن را بدتر می‌کند. اگر متوجه شدید که چیزهای منفی به خودتان می‌گویید، مثل:

 - چرا همیشه اشتباه می‌کنم؟ من خیلی احمقم!

 - من همیشه اشتباه می‌کنم؛ من هیچ‌گاه در این زمینه بهتر نخواهم شد!

 - من نمی‌دانم چه بگویم، صحبت کردن به انگلیسی خیلی سخت است.

لازم است این گفت‌گوی درونی را تغییر دهید. سعی کنید آن‌ها را به اظهارات مثبتی تبدیل کنید. می‌توانید برای نشان دادن مثبت بودن آن‌ها را دوباره تعریف کنید. مثلا به جای اینکه بگویید «من هرگز پیشرفت نمی‌کنم»، بگویید «من به تلاشم ادامه خواهم داد، مطمئنم به‌زودی بهتر خواهم شد».

به جای اینکه بگویید «متاسفم، من انگلیسی صحبت نمی‌کنم، منظور شما را متوجه نمی‌شوم»، بگویید «من در حال یادگیری انگلیسی هستم، می‌توانی کمی آهسته‌تر صحبت کنی؟».

مثبت‌گرایی به شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر یاد بگیرید!

 

 

4. فقط در کلاس یاد نگیرید

یادگیری در محیط کلاس فوق‌العاده است چون می‌توانید سوال بپرسید، ذهن استاد را به‌کار بگیرید و ایده‌های خود را با همکلاسی‌ها به اشتراک بگذارید؛ اما شما نیاز دارید که زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود به‌کار بگیرید و در هر فرصتی که پیدا می‌کنید با مردم به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

اگر خارج از کلاس انگلیسی را تمرین نمی‌کنید، توانایی شما در بهتر شدن محدود باقی خواهد ماند. این یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید به خاطر بسپارید. این بهترین راه برای یادگیری است و بی‌شک در سرعت پیشرفت شما تأثیر خواهد گذاشت.

5. تسلیم نشو

همیشه یادگیری چیزهای جدید سخت به نظر می‌رسد، اما اگر ادامه دهید، آسان‌تر خواهد شد. اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید به تمرین ادامه دهید، در غیر این صورت پیشرفت سخت خواهد شد.

حالا شما یک هدف روشن برای مطالعه دارید. بیاید به چیزهای بیشتری که باید هنگام آموزش زبان انگلیسی بدانید، عمیق‌تر نگاه کنیم.

ورزشکاران حرفه‌ای نیز باید همین کار را انجام دهند، آن‌ها همیشه سخت تمرین می‌کنند، چراکه اگر این کار را نکنند مهارت آن‌ها کمتر می‌شود.

 

6. نگران نباش

با این نگرانی که منظور شما را متوجه می‌شوند یا نه، فرصتی را برای صحبت به زبان انگلیسی از دست ندهید. اعتمادبه‌نفس داشته باشید.

خجالتی نباشید. حداقل نگران یادگیری نباشید، زیرا قرار است سرگرم‌کننده باشد. هر چقدر بیشتر سرگرم شوید، یادگیری راحت‎تر خواهد بود

7. خود را با دیگران مقایسه نکنید

مهم نیست سطح انگلیسی شما چقدر است، مهم این است که به سختی برای آن کار کردید. به داشته‌های خود افتخار کن.

هر کسی متفاوت است، برخی زبان را راحت‌تر از دیگران می‌آموزند، و برخی زمان بیشتری برای پیشرفت زبان انگلیسی خود صرف می‌کنند. اینکه دوستتان سریع‌تر از شما یاد می‌گیرد، به این معنی نیست که شما راه درستی نمی‌روید.

 

8. روی یک مهارت خیلی سخت نگیرید که از مهارت های دیگر غافل شوید!

اگر می‌خواهید با مردم صحبت کنید، ممکن است تأکید کمتری روی خواندن و نوشتن داشته باشید، اما نباید زیاد از آن‌ها غفلت کنید، زیرا آن‌ها نیز برای فصاحت بسیار مهم هستند.

شما باید روی بهبود مهارت‌های گفتاری خود تمرکز کنید، همچنین زمان مناسبی برای تمرین مهارت‌های خواندن، نوشتن و گوش دادن اختصاص دهید. نباید مزایای هر کدام از این مهارت‌ها را به خاطر یکدیگر نادیده بگیرید.

 

 

9. زمان زیادی را صرف مطالعه نکنید

اگر ساعت‌ها کتاب جلوی خود بگذارید یا به صفحه لپ‌تاپ نگاه کنید و مدام از همان قوانین و فلش کارت‌ها استفاده کنید، باعث نمی‌شود که سریع‌تر یاد بگیرید.

باید مدت زمان مطالعه شما کوتاه و حداکثر 30 دقیقه باشد، سپس بیشتر زمان خود را صرف تمرین مهارت‌های زبانی آموخته شده کنید.

اشکالی ندارد اگر 30 دقیقه مطالعه کنید، کمی استراحت کنید و اگر نیاز داشتید به مطالعه ادامه دهید. به یاد داشته باشید مطالعه طولانی‌مدت و بدون استراحت برای مغز خسته‌کننده است.

10.فرهنگ را نادیده نگیرید

زبان از عبارات پیچیده فرهنگی تشکیل شده است که کتاب‌ها و دوره‌ها آن‌ها را پوشش نمی‌دهند. به‌عنوان مثال نحوه تعامل یک فرد عادی با دیگر افراد جامعه. همه فرهنگ‌ها و جوامع کوچک دارای حرکات، تلفظ، اصطلاحات عامیانه و اصوات مختلفی هستند.

11. آموزش رایگان زبان انگلیسی را امتحان کنید.

آموزش رایگان زبان انگلیسی را امتحان کنید . بله رایگان . امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکانات وسیعی برای یادگیری آنلاین و البته رایگان وجود دارد . می توانید در سایت آموزش آنلاین زبان انگلیسی المپ ، از ویدئو های رایگان استفاده کنید . مثلا برای یادگیری گرامر می توانید از آموزش گرامر انگلیسی با فیلم استفاده کنید که دارای درسهای متعدد است و یا برای یادگیری لغات انگلیسی از کارتون های جذاب کوتاه که توسط المپ تولید شده است ، استفاده کنید . برای اطلاعات بیشتر مقاله یادگیری زبان انگلیسی با کارتون را ملاحظه فرمایید.

اگر روی زبان یک جامعه خاص متمرکز هستید، بهترین کار این است که با آن‌ها یکی شوید و از آن‌ها بیاموزید.

سخن پایانی

چیزهای زیادی باید در هنگام یادگیری زبان انگلیسی بدانید. هر یک از روش‌هایی که به‌کار می‎‌گیرید، به یاد داشته باشید که زبان انگلیسی یک سفر است نه یک مقصد. پس به راه خود ادامه دهید!

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه