یادگیری زبان انگلیسی با کارتون

یادگیری زبان انگلیسی با کارتون

 

 مدت زمان مطالعه: 15دقیقه  

 

یادگیری زبان انگلیسی به تسلط کافی در زمینه‌های مختلف نیاز دارد، گرامر و واژگان را می‌شود با کتاب آموزش دید اما مهارت‌های شنیداری و گفتاری یا همان لیسنینگ و اسپیکینگ با دیدن فیلم و سریال به دست می‌آیند. تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی با یادگرفتن واژگان و اصطلاحات جدید و گوش دادن به لهجه و تلفظ‌های انگلیسی زبانان مادرزاد همراه است. آموزش زبان با فیلم یک سری نکات و ریزه‌کاری دارد، از انتخاب فیلم گرفته تا نحوه استفاده و دیدن آن‌ها. در این مقاله المپ توصیه‌هایی را برای یاد گرفتن انگلیسی با فیلم در اختیار شما قرار می‌دهد:

۱- انتظار نداشته باشید تک تک لغات را بفهمید

وقتی یک فیلم به زبان انگلیسی نگاه می‌کنید، دیالوگ‌ها بسیار سریع هستند و احتمال دارد معنی و نحوه تلفظ خیلی از لغات را نفهمید؛ خب طبیعی است این لغات را تا‌کنون نشنیده بودید یا به ندرت شنیده بودید. برای یادگیری زبان انگلیسی، شما می‌توانید هرجا که خواستید فیلم را متوقف کنید، برگردید و دوباره تماشا کنید، اما به یاد داشته باشید در مکالمات دنیای واقعی دکمه‌ی توقف یا بازگشت وجود ندارد. بنابراین بهتر است خود را با شرایط فیلم وفق داده و بدون توقف پیش بروید.

۲- با صدای بلند تکرار کنید

دیالوگ‌ها، عبارات و اصطلاحاتی را که برای اولین بار می‌شنوید با صدای بلند برای خود تکرار کنید (در ذهنتان تکرار نکنید بلکه حرف بزنید، طوری که صدای خود را بشنوید). این کار به شما کمک می‌کند تا آموخته‌ها را به حافظه بلندمدت منتقل کنید. شاید دوست داشته باشید که کلمات و عبارات جدید را یادداشت کنید؛ خوب است اما این کار، زمان‌بر و مستلزم توقف فیلم است.

۳- هم با زیرنویس و هم بدون آن فیلم ببینید

انتخاب فیلم مناسب یعنی فیلمی را انتخاب کنید که مناسب علاقه، سطح زبان و لهجه‌ی هدف شما باشد. فیلمی که علاقه‌ای به آن ندارید حوصله شما را سر می‌برد و نیمه‌تمام رهایش می‌کنید؛ از فیلمی که دیالوگ‌های آن خیلی سریع‌تر و پیچیده‌تر از درک زبانی شماست، هیچ‌چیز یاد ‌نمی‌گیرید و در آخر فیلمی با لهجه آمریکایی برای شما که قصد یادگیری زبان برای مهاجرت به لندن دارید مناسب نیست.

۴- فیلم مناسب انتخاب کنید

اگر قصد دارید کلمه قاشق را آموزش دهید یک قاشق در دست بگیرید و هم‌زمان با تلفظ آن به کودک نشان دهید و حتی قاشق را به دست کودک بدهید و مدام آن را تکرار کنید تا خودش نیز با شما همراه شود و کلمه spoon را تکرار کند. آن‌ها به سرعت بین کلمه و شی ارتباط ایجاد می‌کنند؛ به‌خصوص کودکان کم‌سن‌تر که از در دست گرفتن و لمس اشیا و تقلید از حرکات شما لذت می‌برند. حرکات دست مثل تکان دادن هنگام خداحافظی یا حرکات صورت مثل لبخند زدن هنگام سلام کردن هم باعث ماندگاری سریع لغت در حافظه بلندمدت کودک می‌شود.

۵- دیالوگ و صحنه‌ مورد علاقه را تمرین کنید

بدون شک تا به حال شده فیلمی را کامل دیده‌‌اید، ایده‌ی‌ اصلی آن به دستتان آمده و بعضی صحنه‌ها و دیالوگ‌ها را بیشتر دوست داشته‌اید. حال این مراحل را برای تمرین با صحنه‌های مورد علاقه انجام دهید:

• صحنه را بارها و بارها با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.

• لغات و اصطلاحاتی را که نمی‌دانید استخراج کرده، معنی و یادداشت کنید.

• این بار صحنه را بدون زیرنویس تماشا کنید، آن‌قدر تکرار کنید تا مطمئن شوید همه‌ی‌ دیالوگ‌ها را می‌فهمید.

• همزمان با شخصیت‌ها دیالوگ‌ها را بگویید، سعی کنید به طور کامل لهجه و حرکات لب و دهان آن‌ها را هنگام ادای کلمات تقلید کنید.

• دیگر با صحنه کاری نداشته باشد. خودتان دیالوگ‌ها را با صدای بلند برای خود تکرار کنید.

۶- مرور کنید

مرور کردن جزو جدایی‌ناپذیر یادگیری هرچیزی است و یادگیری زبان انگلیسی نیز بدون هیچ شکی نیازمند مرور‌های فراوان است. فیلم‌‌ها را دوباره تماشا کنید؛ این برای بررسی پیشرفت یادگیری شما است. خودتان را ارزیابی کنید که آیا می‌توانید از تماشای فیلم با زیرنویس فارسی به زیرنویس انگلیسی و در آخر بدون زیرنویس پیشرفت کنید.

معرفی فیلم و سریال برای آموزش زبان با فیلم

اکنون که می‌دانید چگونه از تماشای فیلم به زبان انگلیسی بیشترین بهره را ببرید، وقت آن رسیده‌است که با چند فیلم و سریال مناسب برای یادگیری زبان آشنا شوید. در ادامه، فیلم‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی در هر سطح پیدا خواهید کرد. این فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی زبان برای بهبود مهارت‌های ارتباطی، تلفظ، لیسنینگ و اسپیکینگ موثر هستند:

 

Friends

 

Friendsیادگیری انگلیسی با

 

سریال طنز ۲۳۶ قسمتی، حول محور ۶ شخصیت که با یکدیگر دوست هستند؛ مناسب سطح زبانی متوسط.

How I met your mother?

 

یادگیری رایگان انگلیسی

 

سریال طنز ۲۰۸ قسمتی، حول محور شخصیت یک پدر جوان و روابطش؛ مناسب سطح زبانی متوسط.

The Big Bang Theory

 

The Big Bang Theory

 

سریال طنز دربار‌ه‌ زندگی ۴ دانشمند منزوی؛ مناسب سطح زبانی پیشرفته.

Breakfast at Tiffany’s

 

انگلیسی با فیلم

 

فیلم سینمایی درباره‌ یک دختر زیبا که در آرزوی ازدواج با یک مرد ثرتمند است؛ مناسب سطح زبانی متوسط.

Titanic

 

آموزش آنلاین انگلیس

 

فیلم سینمایی روایت عشق رز و جک ؛ مناسب سطح زبانی پیشرفته.

The Hangover

 

کودک دو زبانه

 

فیلم سینمایی طنز درباره مهمانی سه مرد مجرد قبل از ازدواج یکی از دوستانشان؛ مناسب سطح زبانی پیشرفته.

Forrest Gump

 

Forrest Gump

 

فیلم سینمایی آموزنده درباره مرد ساده‌دلی است که او در کودکی مجبور به استفاده از اسکلت و داربست فلزی بود که به پایش بسته می‌شد.؛ مناسب سطح زبانی پیشرفته.

Home Alone

 

یادگیری رایگان انگلیسی

 

فیلم سینمایی سرگرم‌کننده که تا به حال چهار سری از آن ساخته شده؛ مناسب سطح زبانی مقدماتی.

10 things I hate about you

 

انگلیسی با فیلم

 

فیلم سینمایی درباره‌ی قرار عاشقانه‌ی پسر و دختری جوان؛ مناسب سطح زبانی مقدماتی.

Mean Girls

 

یادگیری آسان انگلیسی

 

فیلم سینمایی طنز درباره‌ی زندگی دختران دبیرستانی؛ مناسب سطح زبانی متوسط.

Finding Nemo

 

یادگیری زبان با کارتون

 

انیمیشنی درباره‌‌ی سفر یک دلقک‌ماهی برای پیدا کردن فرزند گم‌شده‌اش؛ مناسب سطح زبانی مقدماتی.

Shrek 2

 

یادگیری زبان در منزل

 

انیمیشنی درباره‌ بازگشت شرک و فیونا به قصر؛ مناسب سطح زبانی مقدماتی.

 

در مقاله ای بنام بهترین کارتون ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ، بهترین کارتون ها برای یادگیری زبان انگلیسی را بررسی کرده ایم . که می توانید در ویرگول تماشا نمایید همچنین اگر چندان مشتاق به دیدن فیلم نیستید و یا وقت آن را ندارید در مقاله دیگری یادگیری زبان انگلیسی با پادکست را به همراه نمونه هایی برای شما شرح داده ایم. .

 

سخن پایانی

همه فیلم‌های پیشنهادی بسیار سرگرم‌کننده هستند. بسته به علاقه و سطح زبانی خود، می‌توانید به‌راحتی یک فیلم مناسب را برای شروع یادگیری زبان انتخاب کنید.

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه