کالوکیشن(collocation) و مترادف

کالوکیشن(collocation) و مترادف

 

مدت زمان تقریبی مطالعه: ۱۵ دقیقه

 

Collocation

 

   کالوکیشن یک عبارت دو کلمه ای است که در اصل یک عبارت را تشکیل می دهد. ترجمه کلمه به کلمه این عبارات بی معنا است و کل عبارت را باید با هم ترجمه کرد. به طور مثال در مورد واژه make، کالوکیشن make a mistake را در نظر بگیرید. نمی توان make و mistake را هر کدام جداگانه ترجمه کرد. این کالوکیشن با هم به معنی "اشتباه کردن " است. استفاده از کالوکیشن ها در آزمون آیلتس بسیار مهم است و باعث افزایش نمره speaking آیلتس و همچنین رایتینگ خواهد شد. استفاده از کالوکیشن ها و مترادف ها به زبان رنگ می بخشند و از نیاز به تکرار می کاهند.

   برای مطالعه و حفظ کالوکیشن ها، باید آنها را در داخل متن یاد بگیرید. حفظ کردن واژه به واژه فایده ای ندارد و کاری از پیش نمی برید. به طور مثال در مهارت ریدینگ آیلتس، مهارت skim و scan بسیار مهم است. اگر آزمون آیلتس دو ساعت طول می کشید، خواندن و استخراج واژگان کلیدی کار راحتی بود. اما در مدت زمان تنها 60 دقیقه، شما باید دامنه واژگان وسیعی داشته باشید، مترادف ها و کالوکیشن های زیادی را بدانید.

   به کالوکیشن crime توجه کنید:

 

Collocation

 

   هنگام بررسی سوالات در آزمون ریدینگ آیلتس ، باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید. برای مثال شاید سوالی در مورد "جنایتکاران" وجود داشته باشد. وقتی متن را برای اطلاعات مربوط به مجرمان اسکن می کنید ، ممکن است کلمه واقعی استفاده شده را پیدا کنید یا نکنید. با این حال ، ممکن است از "جنایتکاران" به عنوان "دزد" ، "زندانیان" ، "قاتلان" ، "قانون شکنان" یا برخی از کلمات یا عبارات دیگر یاد شود. برای جستجوی متن در مورد ارجاع به جرم و مجازات یا حتی پلیس باید یادداشت ذهنی داشته باشید - این به شما کمک می کند بخشی از متن ،که باید روی آن تمرکز داشته باشید را پیدا کنید.

   توانایی انجام این کار به معنای صرفه جویی در وقت شما است و این رمز موفقیت در خواندن آزمون آیلتس است.

   حال نگاهی به نقش مترادف ها در آزمون لیسنینگ آیلتس بیاندازیم.

 

مترادف ها در بخش آزمون شنیداری در آیلتس

 

   هنگام شنیدن به سوالات به دنبال کلمات با معنای مشابه باشید و این دقیقا شبیه به آزمون ریدینگ آیلتس است.

   وقتی به سوالات نگاه می کنید ، باید به کلماتی فکر کنید که معنی مشابهی دارند، فقط به خود کلمه ای که دقیقا اشاره شده اکتفا نکنید. به طور مثال اگر سوال به دنبال کلمه جمعیت باشد ، شاید بشنوید!

"تعداد افرادی که در آنجا زندگی می کنند".

   در صورت انجام خلاصه نویسی ها، مترادف ها می توانند مهم باشند. این یک نوع سوال بسیار معمول است و زبان آموزان باید آماده باشند تا هنگام گوش دادن به متن ، خلاصه را دنبال کنند.

 

نقش مترادف ها در آزمون اسپیکینگ آیلتس

 

   انگلیسی زبانان بومی تمام وقت و بدون فکر از مترادف استفاده می کنند. با این حال ، برای زبان آموزان انگلیسی نیز لازم است که آنها را به عمد در گفتار وارد کنند.

 

مترادف در بخش آزمون نوشتاری آیلتس

 

Collocation

 

Example : 

1.  The diagram shows employment rates among adults in four European countries from 1925 to 1985.

2.  The given pie charts represent the proportion of male and female employees in 6 broad categories, dividing into manual and non-manual occupations in Australia, between 2010 and 2015. 

3.  The chart gives information about consumer expenditures on six products in four countries namely Germany, Italy, Britain and France.

4.  The supplied bar graph compares the number of male and female graduates in three developing countries while the table data presents the overall literacy rate in these countries. 

5.  The bar graph and the table data depict the water consumption in different sectors in five regions.

6.  The bar graph enumerates the money spent on different research projects while the column graph demonstrates the fund sources over a decade, commencing from 1981.

 

   در امتحان نوشناری آزمون آنلاین آیلتس شما باید صدو پنجاه کلمه را برای آزمون اول و دویست و پنجاه کلمه را برای آزمون دوم بنویسید پس بسیاری از زبان آموزان در دام شمارش لغات می افتند  و خیلی زیاد به مطالب خود اعتماد می کنند و کلمات کلیدی را زیاد تکرار می کنند.

   شما زبان آموزان عزیز باید در نحوه استفاده از مترادف ها نیز احتیاط کنید و آنها را اشتباهی به جای یکدیگر استفاده نکنید.

 

   همانند اشتباه زیر:

 

Collocation

 

   به لیستی از مترادف های پرکاربردی زیر در آزمون رایتینگ آیلتس تسک 2 توجه کنید. برای مشاهده این لیست، می توانید pdf زیر را دانلود کنید:

 

پی دی اف کلمات جدید پادکست کالوکیشن

 

لینک منبع 

 

 




نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه