5 روش برای صحبت کردن بدون ترس به زبان خارجی با افراد نیتیو

5 روش برای صحبت کردن بدون  ترس به زبان خارجی با افراد نیتیو

 

 

 

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که در خیابان ، با تورسیتی برخورد کنید و در حالی که کمابیش به زبان انگلیسی تسلط دارید، انقدر اعتماد به نفس نداشته باشید تا بتوانید با او مکالمه کنید؟ آیا شما از صحبت کردن با افراد نیتیو و بومی می‌ترسید؟ آیا فکر می‌کنید که اگر با این افراد صحبت کنید آنها به زبان انگلیسی شما می‌خندند؟

این نگرانی‌ها کاملا طبیعی است. به هرحال روزی باید این نگرانی‌ها را کنار بگذارید و شما باید با این افراد مکالمه کنید.

حتی اگر امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی المپ را ندارید ، ما در زیر ، روش‌های مفیدی به شما زبان آموزان خواهیم گفت تا بدون ترس و اعتماد به نفس بالا بتوانید مکالمه زبان انگلیسی را یاد بگیرید و با افراد بومی در هر جایی صحبت کنید.

 

 

 

بلند خواندن اسکریپت یا زیرنویس فیلم

شما زبان آموزان عزیز می‌توانید با کمک برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی مسلط شوید. مطمئناً، در مدرسه کلاس‌هایی را برای یادگیری زبان انگلیسی گذرانده‌اید، اما آن کلاس‌ها، هرگز به شما کمک نکرد تا بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. معمولا اکثر زبان آموزان در تلفظ مشکل دارند و به سختی می‌توانند یک مکالمه واقعی را درک کنند. اما با تماشای سریال‌های تلویزیونی همانند friends با زبان اصلی و زیر نویس انگلیسی می‌توانید با زبان و لهجه‌های مختلف آشنا شده و به تقویت زبان انگلیسی خود کمک کنید.

برنامه‌های تلویزیونی ابزاری شگفت انگیز برای یادگیری زبان‌ها هستند. شما می‌توانید زبان مورد نظر را با روش‌های مختلف بشنوید. با ظهور تکنولوژی‌های جدید و پخش آنلاین  در چند سال اخیر ، استفاده از مجموعه‌های تلویزیونی برای پیشرفت زبان انگلیسی آسان شده است. پس همزمان با تماشای فیلم، با صدای بلند همگام با بازیگران و ریتم و آهنگ سخن آنها و نحوه بیان کلمات و جملات، شما هم جملات را تکرار کنید تا هم به تقویت مهارت شنیداری و اسپیکینگ خود کمک کرده باشید و هم تلفط واژگان جدید را به خوبی بیاموزید.

 

 

برای خودتان مکالمه بسازید

تاکنون، مدت مدیدی در این دنیا بوده اید و فکر می‌کنیم مکالمات زیادی با دیگران داشته‌اید. برخی از آنها ممکن است کپی نسخه های قدیمی باشند.

لحظه‌ای وقت بگذارید و به مکالماتی که داشته اید فکر کنید. صحبت کردن در مورد شغل خود. صحبت کردن در مورد حیوان خانگی دوست داشتنی تان.

 توصیف آخرین سفری که انجام داده اید. گپ زدن در مورد برنامه های آینده تان جهت سازماندهی یک رویداد. هر چیزی می‌تواند مفید باشد. آنها را لیست کنید. یا می‌توانید از کتاب‌های موضوعی ، مکالمات زبان انگلیسی استفاده کنید .

همچنین تا کنون از دیگران سوالات مختلفی درباره موضوعات زیادی پرسیده اید. چند مورد پیدا کنید و آنها را یادداشت کنید و سعی کنید پاسخ آنها را به زبان انگلیسی بدهید .

 

  

حالا وقت خلاق بودنه!

یک مکالمه کوتاه به زبان مادری خود بنویسید و سعی کنید آن را به زبانی که یاد می‌گیرید ترجمه کنید. هرچه پیشرفته تر باشید می‌توانید مکالمات بیشتری داشته باشید.

اشتباهاتی خواهید داشت، اما اشکالی ندارد. مکالمه خیالی خود را نوشته و برای خود بیان کنید. پس با این روش می‌توانید مکالمه ای کاملاً طبیعی داشته باشید.

اکنون وقت آن است که تمرین کنید و آن را با صدای بلند بخوانید. جملات را بخوانید و کمی احساس پشت کلمات خود بگذارید. آیا شما در مورد اینکه چقدر امروز گربه تان ناز بود صحبت می‌کنید؟ عالی است، به مکالمه خیالی خود نمره دهید.

شما به تنهایی و با خودتان تمرین می کنید، بنابراین دیگر نیازی نیست نگران خوب بودن تلفظ زبان خود باشید. وقت بگذارید و هر چقدر می خواهید تکرار کنید.

و اگر می خواهید بشنوید که مکالمه شما چگونه توسط بومیان تلفظ و گفته می شود، می توانید آن را به صورت رایگان در Rhinospike بار

گذاری کنید  یا هر بار یک جمله را در HiNative بنویسید تا آنلاین برای شما بازگو شود .

 

 

افکار خود را به زبان انگلیسی بیان کنید

هرچه بیشتر درباره یک زبان یاد بگیرید، طبیعی تر است که مستقیماً به این زبان فکر کنید.

ما هر روز خیلی فکر می‌کنیم. وقتی یادگیری یک زبان جدید را شروع می‌کنید، به زبان مادری خود فکر خواهید کرد. اگر توجه داشته باشید، بعضی اوقات  متوجه می‌شوید که کلمات یا جملات خاصی اغلب ذهنتان را درگیر می‌کنند.

وقتی به چیزی فکر کردید، سعی کنید آن را با زبان بلند و به زبانی که یاد می‌گیرید بگویید. اگر نمی‌دانید چگونه آن را بگویید، سریع آن را گوگل کرده و تلفظ کنید.

به عنوان نمونه، ممکن است وقتی با خودتان حرف می‌زنید و چیزهایی از مانند زیر بگویید:

" اوه، درسته، باید از پسش بربیام."

" خسته ام."

" من کی براش برنامه ریزی کردم؟"

" امروز یه روز عالیه. باید برم بیرون و با سگم کمی راه برم یا بدوم."

چیزهای زیادی وجود دارد که شما در طول روز برای خود تکرار می‌کنید، مهم نیست که با خودتان چه می‌گویید، اما اگر اغلب با خود حرف می‌زنید، چرا آن را به زبان دیگری تغییر نمی‌دهید؟ اگر قبلاً می دانید چگونه آن را بگویید، تمرین کنید که با صدای بلند بگویید. اگر نمی‌دانید چگونه آن را بگویید، در HiNative سوال کنید و بدانید.

 

با یک فرد غیر بومی تمرین کنید

زبان آموزان جدید اغلب این تفکر غلط را دارند که تنها افرادی که می توانند با آنها تمرین صحبت کنند بومی زبانان هستند. این درست نیست. سایر زبان آموزان در بعضی اوقات می‌توانند برای تمرین، بهتر باشند.

سایر زبان آموزان موانع مشابهی همانند شما پشت سر گذاشته اند. تلفظ آنها درست و کامل نیست. مانند شما، آنها تمام واژگان مورد نظر  را نمی‌دانند. آنها هم اشتباهات گرامری دارند. و مهم تر از همه، آنها هم می خواهند پیشرفت کنند.

وقتی با یک فرد بومی تبادل زبان دارید، قرار است تلاش کنید تا شما و گفته هایتان را درک کنند. وقتی با کسی صحبت می کنید که همان زبان شما را می‌آموزد، مجبور نیستید تلاش زیادی داشته باشید.

اگرچه یافتن شخصی در سطح مناسب شما دشوار است، اما می توانید افراد زیادی را در برنامه‌هایی مانند HelloTalk یا Tandem پیدا کنید.

 

از پیام های صوتی استفاده کنید.

شاید برای مکالمه کامل با شخصی بومی به اندازه کافی راحت نباشید، اما این امر مانع از ارسال چند پیام صوتی نمی شود.

اگر یک بومی را پیدا کرده اید که از طریق پیام، زبان خود را با او تمرین کنید، با ارسال چند پیام صوتی می توانید به راحتی با وی به  زبان انگلیسی صحبت کنید.

برای این منظور می توانید از HelloTalk و Tandem نیز استفاده کنید زیرا هر دو امکان ارسال پیام صوتی را به شما می دهند.

اگر می توانید، به آرامی صدای خود را بالا ببرید تا اعتماد به نفس خود را تا حدی افزایش دهید که بتوانید گفتگوی واقعی با آن فرد داشته باشید.

 

همچنین می توانید از HiNative در مورد تلفظ خود سوال بپرسید. با ایجاد یک حساب رایگان، فقط می توانید 10 ثانیه پشت سر هم پیام ارسال کنید و این برای تمرین ابتدایی کافی است. گویندگان بومی تلفظ شما را "درجه بندی" می کنند و سپس تلفظ درست را برای مقایسه اضافه می کنند. این روش ، ابزاری عالی برای شروع کار است و یکی از روش هایی برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی محسوب می شود.

 

 

تفکرات نهایی

یادگیری یک زبان سفری باشکوه است و چشمان شما را به جهانی گسترده تر از تصورات باز می کند.

اگر قدم زدن در این مسیر را انتخاب کرده اید، تبریک می گویم و خوش آمدید. بخاطر بسپارید که نگران باشید و صحبت کنید. همه ما در ابتدا اعتماد به نفس لازم را نداریم.

وقت بگذارید و از این روش ها برای تمرین با خود استفاده کنید. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. مهارت های خود را تمرین کنید و به یادگیری ادامه دهید تا آن روز جادویی که اولین مکالمه واقعی خود را انجام می دهید برسد و آن موقع، متوجه می شوید که لازم نبود به این اندازه بترسید.

 زبان آموزان عزیز همچنین شما می توانید برای تقویت یادگیری زبان انگلیسی خود، مقاله 6 ترفند جادویی برای آموزش زبان دوم به بزرگسالان را نیز مطالعه فرمایید.





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه