گام‌هایی ساده برای تقویت زبان انگلیسی کودکان در منزل

گام‌هایی ساده برای تقویت زبان انگلیسی کودکان در منزل

 

 مدت زمان مطالعه: 15دقیقه  

 

برای شما به‌عنوان والدینی که زبان مادریتان فارسی است، بسیار سخت خواهد بود که دایره واژگان انگلیسی و مهارت صحبت کردن فرزندتان را بهبود ببخشید. هرچند کسی نمی‌تواند این مسئله را انکار کند که یادگیری و تسلط بر زبان مادری به دلیل اهمیت فرهنگی و تاریخی، جایگاه خاص خود را دارد اما بعضی والدین نگران این‌ هستند که توجه بیش از حد به زبان مادری باعث غفلت آن‌ها از آموزش زبان انگلیسی به فرزندشان شود. کودکان مثل خاک رس هستند و به قالبی درمی‌آیند که شما می‌خواهید، به‌خصوص اگر در سنین سه تا پنج سالگی باشند. بنابراین اگر می‌خواهید مهارت‌های انگلیسی فرزندتان را بهبود بخشید و نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید، نگران نباشید. المپ در این مقاله پنج تا از بهترین شیوه‌های تقویت زبان انگلیسی کودکان در منزل را به شما آموزش می‌دهد.

۱- ایجاد عادت مطالعه

اولین کاری که باید انجام دهید این است که فرزند خود را به خواندن عادت دهید؛ این کار به سادگی خرید چند کتاب خوب و علاقه‌مند کردن فرزند خود به خواندن آن‌ها است. کتاب‌ها و مجله‌های مخصوص کودکان در کتاب فروشی‌ها و سایت‌های اینترنتی موجود است، کافی است کمی جستجو کنید. بعضی کتاب داستان‌ها قصه‌ فوق‌العاده و آموزنده‌ای دارند. می‌توانید مثلا از سه سالگی این کتا‌ب‌ها را برای فرزندانتان بخوانید و خواهید دید در پنج سالگی نه‌تنها به خواندن عادت کرده‌اند بلکه به خواندن حریص هم هستند. خواندن همچنین دامنه‌ لغات را افزایش داده و باعث می‌شود کودک به‌راحتی بعضی جملات را ادا کند.

۲- انتخاب هوشمندانه‌ برنامه‌های تلویزیونی

همه‌ ما به برنامه‌های تلویزیونی که راجع به مسائل خانوادگی یا اجتماعی است علاقه داریم، اما حتی شاید خبر نداشته باشیم که فرزندان ما نیز ممکن است این برنامه‌ها را همرا با ما ببینید و کلماتی را از آن‌ها انتخاب کنند که مناسب نباشد یا مهارت کلامی کودک را تخریب کند. به‌طور کلی بهتر است زمانی که در حال تماشا‌ی برنامه‌ مورد علا‌قه‌ خود هستید و فرزند شما در آن حوالی پرسه می‌زند از تلویزیون صرف‌نظر کرده و با کودک خود به گفت‌وگو بنشینید تا مهارت کلامی‌اش بهبود یابد یا برنامه‌های مناسب او را در تلویزیون پیدا کنید.

 

یادگیری رایگان انگلیسی

 

۳- تماشای کارتون به انگلیسی

کانال‌های تلویزیونی و صفحات مجازی در اینترنت مملو از کارتون‌های انگلیسی است که می‌توانند کودکان را سرگرم کنند. کودک را پای آن‌ها بنشانید. شاید در ابتدا گفتار انگلیسی او را دلسرد کند و علاقه نشان ندهد اما بعد از مدتی بین تصاویر و دیالوگ‌ها ارتباط برقرار می‌کند و خوشش می‌آید و حتی می‌تواند از برخی کلمات در بعضی موقعیت‌ها استفاده کند. کارتون‌هایی مثل میکی‌ماوس و خیلی‌های دیگر نه‌تنهاسرگرم‌ کننده‌اند بلکه جنبه‌ی آموزشی نیز دارند و کودک را با تلفظ‌ها آشنا می‌کنند. ما برای شما والدین گرامی که دغدغه آموزش فرزندانتان را دارید ، کارتون های دو زبانه تولید می کنیم و در وب لاگ سایتمان قرار می دهیم . برای اطلاعات بیشتر مقاله یادگیری زبان انگلیسی با کارتون را ملاحظه نمایید.

 

یادگیری رایگان انگلیسی

 

۴- تشویق کودک به انگلیسی صحبت کردن

بعد از اینکه برخی عادت‌ها مثل خواندن در کودک توسعه پیدا کرد و کودک مهارت‌های مقدماتی را آموخت او را تشویق کنید هر آنچه از ساده‌ترین کار‌ها در ذهن دارد به انگلیسی بیان کند. چند مثال برای او بزنید و شروع کننده‌ی مکالمه باشید.

۵- به سرگرمی تبدیلش کنید

بازی‌ها و فعالیت‌هایی مثل پازل کلمات و جدول‌های ساده برای کودکان بسیار جالب و سرگرم‌کننده خواهد بود. این که در ذهنشان به دنبال کلمه‌ی مناسب بگردند تا ‌آن را بنویسند یا به زبان بیاورند، خودش کمک بزرگی برای به خاطر سپردن کلمات در حافظه‌ی بلندمدت است.

۶- داستان‌های انگلیسی بخوانید

داستان‌های انگلیسی را همه‌جا می‌توانید بیابید؛ کتاب‌فروشی‌ها، کتاب‌خانه‌ها، فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی. معمولاً کودک خیلی به زبان کتاب داستان اهمیت نمی‌دهد، روش خواندن کتاب برای او مهم‌تر است. همانطور که برای فرزندتان کتاب داستان می‌خوانید، کودک شما توجه می‌کند و گوش می‌دهد. والدین باهوش باید از این فرصت استفاده کنند و چند کلمه جدید انگلیسی برای افزایش واژگان کودک به داستان اضافه کنند. کتاب‌های داستان به‌طور معمول تصویر دارند که این راه دیگری برای رشد مهارت‌های زبانی است. به این دلیل که هر صفحه با سرنخ‌های تصویری زیادی همراه است. در کتاب‌های داستان شیوه‌ی معمول به این شکل است که یک واژه چندبار تکرار می‌شود، بنابراین کودک ‌می‌تواند آن‌‌ها را یاد بگیرید. کودکان درباره‌ داستان و لغات جدید کنجکاو هستند و درباره‌ی آن‌ها سوال می‌پرسند؛ سوال پرسیدن نیمی از یادگیری است.

۷-برنامه ای منظم داشته باشید

اگر معلم خصوصی فرزندتان در خانه هستید، یک برنامه روزانه از جلسات آموزش فرزند خود تنظیم کنید. هرگز با جلسات خیلی طولانی شروع نکنید، چراکه کودک را خسته می‌کند. همچنین درس داشتن به‌طور متناوب باعث از دست رفتن تداوم روند یادگیری می‌شود. بهتر است جلسه‌های کوتاه داشته باشید. هر روز با جلسات پانزده دقیقه‌ای شروع کنید و هنگامی که کودک شما علاقه و تمرکز پیدا کرد، به‌تدریج مدت زمان آموزش را افزایش دهید. فعالیت‌های کوتاه و متنوع بهتر از تدریس‌های طولانی و یکنواخت است. برای هر روز فعالیت خاصی در نظر بگیرید، به‌طور مثال هر روز بعد از مدرسه می‌توانید یک بازی انگلیسی با کودک انجام دهید.

۸- به اشتباهات و تپق‌های کودکتان نخندید

هرگز با خندیدن به اشتباهات کودک احساسات او را جریحه‌دار نکنید. شاید با این کار کودک شما دلسرد شود یا خجالت بکشد از آن پس جلوی شما انگلیسی صحبت کند. مادر یا پدری باشید که بهترین معلم کودکش است و بدانید کودک همواره در جستجوی حمایت شماست. مهم نیست مهارت کودک شما چقدر است، صبور باشید و به او انگیزه بدهید. هیچ چیز مهم‌تر از عشق و انگیزه‌ای که نثار کودک می‌کنید نیست.

سخن پایانی

ساده‌ترین قدم‌هایی که می‌توانید در راه آموزش فرزندتان بردارید به شما گفته شد. آن‌ها را به کار گیرید تا بعد از یک ماه متوجه بهبود مهارت فرزندتان ‌شوید. در این مسیر صبر شما بسیار اهمیت دارد. ناامیدی و دلسردی شما ناخودآگاه به کودک سرایت می‌کند و مسیر پیشرفتش را کند یا متوقف می‌سازد. با انگیزه و پرامید کودک را آموزش دهید و مطمئن باشید از پیشرفت او شگفت‌زده خواهید شد. همچنین می توانید کودکان خود را در کلاس های آنلاین زبان کودک ثبت نام کنید.





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه