دروغ گفتن در آزمون آیلتس

دروغ گفتن در آزمون آیلتس

 

 مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه  

 

سوالی که بسیاری از زبان آموزان از ما می پرسند این است که آیا دروغ گفتن در آزمون اسپیکینگ آیلتس خوب است و اگر ممتحن دروغ ما را بفهمد باعث کم شدن نمره ما می شود ؟

جواب این سوال این است که دروغ گفتن در آزمون آیلتس امکان پذیر است و ممتحن قضاوتی در مورد دروغ یا راست بودن صحبت شما نخواهد کرد . همانگونه که در مقاله روش های افزایش نمره Speaking آزمون آیلتس گفتیم . ممتحن تنها توانایی های مهارت speaking شما را ملاک قرار خواهد داد . بنابراین نیازی به گفتن دروغ نیست و بهتر است به دلایل زیر دروغ نگویید :

اگر دروغ بگویید ؛ می باید در ذهن خود شروع به تصویر سازی کنید ، این موضوع از تمرکز شما می کاهد .

بسیاری از مردم زمانی که دروغ می گویند ، اعتماد به نفس کمتری دارند مگر دروغ گو های حرفه ای !. همانطور که قبلا گفته بودیم ، نشان دادن اعتماد به نفس در آزمون اسپیکینگ بسیار مهم است .

وقتی راست می گویید به دلیل تمرکز راحتتر می توانید جزئیات بیشتری به جملات خود اضافه کنید .

فرض کنید ممتحن در مورد علاقه شما به سینما می پرسد و شما علاقه ای به آن ندارید . شما فقط کافی است در جواب خود دامنه لغات و دامنه گرامری را که بلد هستید استفاده کنید تا نمره خوبی بگیرید . در صورتی که شما به دروغ بگویید دوست دارید ، احتمالا جملات کمتری می توانید اضافه کنید. مثال زیر را ملاحظه کنید :

Q) Do you like movies?

A) Actually not. I never really enjoy watching movies even ones that are considered classics or famous like the godfather. To be honest, I find it incredibly tedious and waste of my time, and anyway I’d rather use my time more productively.

 

اسپیکینگ آیلتس

 

آیا دروغ مصلحتی در آزمون آیلتس مجاز است ؟

بلی ، دروغ مصلحتی و یا به قول انگلیسی ها White lies در آزمون آیلتس جایزاست .

مورد اول: فرض کنید ، ممتحن از شما می پرسد که آخرین فیلمی که دیده اید را توصیف کنید . حال ممکن است آخرین فیلمی که دیده اید آنقدر برایتان جاب نبوده باشد که خوب آن را تماشا کرده باشید و به خاطر داشته باشید و یا برای شما هیجانی نداشته است . بخاطر بیاورید که قبلا گفته بودیم باید سعی کنید ممتحن را تحت تاثیر قرار دهید . بنابراین در اینجا بهتر است فیلمی را انتخاب کنید که هم جزئیات زیادی از آن بخاطر دارید و هم می توانید با تعریف آن ممتحن را تحت تاثیر قراردهید .

بنابراین جواب شما می تواند شبیه چیزی شبیه به این باشد .

In fact, I was stuck with my work in recent years and could not see a fantastic movie in recent years. I’d like to talk about a movie I saw a souple years ago. Although it was a quite long time ago, I vividly remember that. The name of movie was “full jacket metal” directed by Stanley Kubrick ,….

نکته1 : ملاحظه کنید دروغی گفته نشد و البته فیلمی که اخیرا دیده بودم هم نگفتم . "

نکته 2 : برای ممتحن حقیقتا مهم نیست که شما آخرین فیلمی که دیده اید را تعریف کنید ، او فقط می خواهد توانمندئ شما را در استفاده از لغات و ساختارهای گرامری که به کار می برید را متوجه شود .

نکته3 : به جمله سازی و مقدمه سازی و رنج لغات و کلمات ربط دقت شود . ممتحن بدنبال نام فیلمی که شما دیده اید نیست .به استفاده از linking words هایی مانند in fact, Although , vividly در متن دقت کنید و کاربرد آنها را بیاموزید .

 

 آزمون آیلتس

 

مورد دوم : در زمانی که می توانید جزیاتی اضافه کنید ، دروغ مصلحتی جایز است : مثلا از شما ممتحن می پرسد ، در مسافرت چه کارهایی می کنید . در صورتی که جواب شما کوتاه است ولی بخاطر می آورید که برادر یا خواهر شما آتش یا چادری برپا می کنند ، بهتر است، آنها را هم بعنوان کارهایی که خود در هنکام مسافرت انجام می دهید، بگویید .

مورد سوم : در قسمت دوم سوالات ممکن است ممتحن از شما بخواهد که راجع به موضوعی صحبت کنید . مثلا در مورد کتابی که خوانده اید صحبت کنید . شاید در این مورد جواب منفی دادن به صلاح نباشد ، به این دلیل که پاسخ شما کوتاه می شود و نمی توانید لغات و ساختاره های زیادی بکار ببرید . درصورتی هم که جوب مثبت دهید، ممکن است نتوانید به خوبی آن را توضیح دهید . بنابراین بهتر است از قبل تمام آنها را انجام دهید تا جواب شما مثبت شود .با توجه به اینکه موضوعات امتحان آیلتس مشخص است ، مثلا از شما درباره موزه ای که رفتید ، کتابی که خوانده اید و یا فیلمی که دیده اید پرسیده شود . بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که قبل از امتحان تمام آنها را انجانم دهید وصحبت کردن در مورد آنها را به انگلیسی تمرین کنید . بدین ترتیب هم دروغ نگفته اید و هم آماده هستید .





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه