تفاوت آیلتس و تافل چیست و کدامیک بر دیگری برتری دارد؟

تفاوت آیلتس و تافل چیست و کدامیک بر دیگری برتری دارد؟

 

 مدت زمان مطالعه: 17 دقیقه  

برای همه غیر انگلیسی زبان ها، دانستن مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی یک برگ برنده است. کسانی که مهارت های زبانی بالاتری دارند در ادامه تحصیل، کاریابی و دیگر ابعاد اجتماعی توفیق بیشتری دارند. به خصوص اگر قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید باید نمره IELTS یا TOEFL را ارائه دهید. اگرچه هر دو این آزمون های استاندارد با ارزیابی مهارت های خواندن ، نوشتن ، گفتار و گوش دادن ، سطح انگلیسی شما را تعیین می کنند اما این دو آزمون در قالب ، امتیازدهی و سایر موارد متفاوت هستند. بسیاری از متقاضیان نمی دانند کدامیک از این دو آزمون را انتخاب کنند. تفاوت آیلتس و تافل برای دانش آموزان و دانشجویان مشخص نیست و سوالات زیادی در این مورد وجود دارد.

به طور کلی برای اثبات توانایی در زبان انگلیسی، آزمون های بین المللی متعددی در نظر گرفته شده که در این میان آزمون تافل و آیلتس بیش از دیگر موارد، مورد استقبال قرار گرفته است. همه مراکز دانشگاهی جهان نیز نتیجه یکی از این دو آزمون را در ارزیابی پذیرش تحصیلی دخالت می دهند. در این مطلب به همه سوالات در مورد تفاوت بین این دو آزمون پاسخ داده می شود ولی بهتر است ابتدا تعریفی از این آزمون ها داشته باشیم.

بررسی تفاوت آیلتس و تافل

آیلتس چیست؟

IELTS مخفف International English Language Testing System است. این آزمون در دو قالب ارائه می شود. "IELTS Academic" برای کسانی که قصد تحصیل در سطح آموزش عالی در یک دانشکاه خارجی معتبر را دارند مناسب است و ‘IELTS General Training’ ، که بر مهارت های اجتماعی و عمومی کاربردی زبان انگلیسی تمرکز دارد . در بررسی تفاوت آیلتس و تافل روی آیلتس اکادمیک تمرکز خواهیم کرد.

آزمون آیلتس ازسیستم آموزش انگلیسی بریتانیایی استفاده می کند و از چهار قسمت خواندن ، گوش دادن ، نوشتن و صحبت کردن تشکیل شده است. نتایج این آزمون از سوی هزاران موسسه و مراکز علمی در بیش از 140 کشور جهان، پذیرفته شده است. اما هر موسسه شرایط خاص خود را برای امتیازات آیلتس دارد.

هنگام شرکت در آزمون، دانش آموزان می توانند حداکثر پنج سازمان را انتخاب کنند که کپی نتایج آیلتس آنها به صورت رایگان ارسال می شود. این آزمون دو ساعت و 45 دقیقه طول می کشد که برای هر بخش زمان مشخصی در نظر گرفته شده است.

 

 

تافل چیست ؟

تافل مخفف Test of English as a Foreign Language است. این یک آزمون مهارت انگلیسی برای اندازه گیری مهارت خواندن ، صحبت کردن ، نوشتن و گوش دادن به یک غیر انگلیسی زبان است. نمرات تافل برای بیش از 900 دانشگاه و موسسات آموزشی در 130 کشور به عنوان یک مدرک معتبر پذیرفته شده است. شرکت در این آزمون به دو روش انجام می شود. می توان آن را به عنوان یک آزمون مبتنی بر مقاله (TOEFL PBT) یا یک آزمون مبتنی بر اینترنت (TOEFL IBT) در نظر گرفت. TOEFL IBT اما محبوبیت بیشتری دارد. شما می توانید TOEFL IBT را در مراکز تعیین شده تقریباً در همه کشورها ثبت نام کرده و شرکت کنید . تکمیل آن چهار ساعت طول می کشد. این آزمون در استرالیا و انگلیس پذیرفته شده است و با توجه به آمریکایی بودن خود مدرک ، موسسات آمریکایی این آزمون را نسبت به آزمون آیلتس ترجیح می دهند.

مقایسه مشترکات و تفاوت آیلتس و تافل

تنها مدرک معتبر برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارند، نتایج آزمون آیلتس است. همه برنامه های پشتیبانی مهاجرتی روی این موضوع تاکید دارد. اما برای کشورهای کانادا و ایالت متحده، هر دو مدرک TOEFL یا IELTS معتبر شناخته شده است. برخی از موسسات عالی یکی از این دو مدرک را ملاک ارزیابی مهارت زبان انگلیسی قرار می دهند ولی در هر صورت داشتن هر کدام از این مدارک می تواند برای شما امتیازاتی داشته باشد . در صورت لزوم تبدیل نتایج این دو آزمون به یکدیگر، از سوی مراکز آکادمیک انجام خواهد شد.

 

تفاوت آیلتس و تافل در هزینه ها

آزمون آیلتس بیش از 50 بار در سال ارائه می شود. این آزمون در بسیاری از کشورها به صورت واحد و مشابه برگزار می شود. زمان دقیق این آزمون از قبل به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. بحث هزینه ها به خصوص برای داوطلبان داخل کشور اهمیت زیادی دارد. هزینه هر دو آزمون به دلار دریافت می شود. با توجه به محل برگزار کننده آزمون، این مبلغ متفاوت است و به طور مرتب قیمت ها به روز رسانی می شود. در حال حاضر تفاوت آیلتس و تافل در هزینه ها وجود ندارد و هر کدام از این آزمون ها در حدود 200 تا 300 دلار هزینه دارد.

تفاوت در نحوه برگزاری آزمون آیلتس و تافل

هر دو آزمون شامل چهار بخش است که مهمترین جنبه های زبان را ارزیابی می کند: صحبت کردن ، گوش دادن ، نوشتن و خواندن. با این وجود TOEFL کاملاً چند گزینه ای است و به صورت تستی برگزار می شود. هیچ سوال تشریحی در بین سوالات تافل دیده نمی شود، در حالی که آیلتس ترکیبی از پاسخ کوتاه و سوالات انشایی را در خود جای داده است.

از نظر نحوه برگزاری نیز تفاوت آیلتس و تافل کاملا مشهود است. تا قبل از سال 2016 آزمون آیلتس فقط به صورت کاغذی انجام می شد اما امروزه امکان شرکت در آزمون به صورت اینترنتی نیز وجود دارد. در واقع افراد شرکت کننده در آزمون زبان TOEFL می توانند از طریق اینترنت و طبق شرایط ویژه در آزمون طولانی چهار ساعته تافل شرکت کنند. در حالی که آیلتس دو ساعت و 45 دقیقه طول می کشد ولی این زمان پشت سر هم نیست و گاهی ممکن است بیش از یک روز طول بکشد. جهت سنجش مهارت صحبت کردن (Speaking)، آزمون صحبت با ممتحن به صورت جداگانه و رو در رو انجام می شود. در واقع یک مصاحبه شفاهی انجام می شود که طی آن فرد مصاحبه کننده سوالات عمومی در موارد شخصی، خانوادگی و علایق را مطرح می کند. در ادامه سوالات اصلی شروع خواهد شد که نیاز به درک بالایی از دانش زبان انگلیسی دارد.

کل روند این مصاحبه ضبط خواهد شد و روی نتیجه کلی آزمون تاثیر دارد. جالب است بدانید که لهجه و نوع گفتار یا سرعت بیان کلمات،هیچ تاثیری روی نمره آیلتس ندارد.

 

نتیجه گیری: دریافت هر کدام از این مدارک، نشان دهنده سطح مهارت زبان انگلیسی فرد است. انتخاب بین دو آزمون مطرح شده بستگی به هدف تان دارد. اگر برای ویزای تحصیلی اقدام می کنید با بررسی وب سایت دانشگاه می توانید نوع مدرک زبان را متوجه شوید. در کل مدرک آیلتس سطح گسترده تری از توانایی های زبان آموز را پوشش می دهد. به همین دلیل ما دورهای آموزش آنلاین آیلتس را طراحی کرده ایم که می توانید بسادگی از آن بهرمند شوید .

منبع:

https://www.schoolapply.com/blog/posts/2017/january/ielts-vs-toefl-what-is-the-difference/





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه